مشاهده وبسایت رایگان اس ام اس دریافت سامانه پیامک رایگان

غیر فعال سازی دریافت پیامک تبلیغاتی


 تاریخ : ۱۳۹۶/۳/۲۰ 656 Like

غیر فعال سازی دریافت پیامک تبلیغاتی

در صورتی که تمایل به دانستن تفاوت بین پیامک تبلیغاتی و ارزش افزوده ندارید برای غیر فعال سازی پیامک تبلیغاتی به انتهای این مطلب مراجعه نمایید.

تفاوت بین پیامک تبلیغاتی و پیامک های ارزش افزوده در چیست

شما حتما باید در مورد تفاوت بین پیامک تبلیغات و پیامک ارزش افزوده را بدانید. چون به مشکل شما پیامک ارزش افزوده که هزینه ای به شما تحمیل می کنید و نه تبلیغاتی که رایگان است. لطفا به خواندن این مطلب ادامه دهید:

پیامک های تبلیغاتی هیچ پولی از شما کسر نمی کنند

پیامک های تبلیغاتی، آن دسته از پیامک هایی هستند که از طریق سامانه های ارسال انبوه همچون سامانه پیامک رایگان اس ام اس ارسال می شوند. این پیامک ها برای شما هیچ هزینه ای ندارند و اگر کسب و کارها به خوبی از آنها استفاده کنند، حتی برای شما مفید هم هستند. برای مثال خدمات یک بانک را در نظر بگیرید. مطمئن هستم که وقتی یک بانک با پیامک به شما اطلاعات برداشت و واریز را ارسال می‌کند، خوشحال هم می‌شوید و در واقع کار شما راحت شده است.

پیامک های ارزش افزوده (VAS) باعث تحمیل هزینه به شما می شود

در طرف مقابل، پیامک های تبلیغاتی ارزش افزوده وجود دارند. این پیامک ها با ایده ارائه خدمات پیامکی ارزشمند به مشتری در ازای یک مبلغ مشخص به وجود آمده اند. یعنی همان سرویس هایی که از شما پول کم می کنند. اما متاسفانه، بسیاری شرکت ها و افراد سودجو، اقدام به سو استفاده از این سرویس کرده اند و با راه اندازی سرویس های ارزش افزوده غیر مفید، شروع به پول سازی در سطح کلان برای خود کردند. متاسفانه این افراد سودجو، به دلیل عدم آگاهی مردم، توانستند تا حد زیادی در خواسته های ناپاک خود موفق باشند.

آن پیامک هایی که به شما وعده جایزه ها و هدایای بزرگ را می دهند، به شما قول شارژ را می دهند و … از این دست پیامک ها هستند. قانون می گوید که این دست خدمات ارزش افزوده، باید به شما اجازه دهند که در هر زمانی که می‌خواهید، از دریافت پیامک ارزش افزوده آنها انصراف دهید. اما این شرکت های سودجو، به هر طریقی این موضوع را دور می زنند و تا جای ممکن سعی می‌کنند راهی برای غیر فعال سازی به شما ندهند.

توجه داشته باشید که برای غیر فعال سازی این پیامک های ارزش افزوده، یک کد مشخص باید به شماره آنها ارسال شود یا آنکه مستقیماً باید با مرکز پشتیبانی اپراتور خود تماس بگیرید.

بنابراین، پیشنهاد من این است که با اطلاع رسانی و افزایش آگاهی دوستان خود، از آنها بخواهید که گول پیامک هایی که وعده های بی ارزش می دهند و هدفی جز سودجویی ندارند را نخورند و در اولین فرصت، پیام آنها را از روی گوشی خود پاک کنند.

پیامک های تبلیغاتی و ارزش افزوده می توانند مفید باشند

دلیل اینکه روزگار پیامک به اینجا رسیده، سودجویی افرادی است که قصد دارند یک شبه پولدار شوند. اما اگر اینطور نبود، نه تنها پیامک های تبلیغاتی، که پیامک های ارزش افزوده هم، درست مثل کشورهای دیگر، می‌توانستند برای مردم مفید باشند. در ادامه به صورت مختصر مزایای هر کدام را توضیح میدهم.

پیامک تبلیغاتی چه سودی برای شما دارند؟

بانک ها در مورد وضعیت حساب شما برایتان پیامک ارسال می کنند. رستوران مورد علاقه شما، در مورد پیشنهاد ویژه امروزش یک پیامک برایتان می فرستد. یک فروشگاه لباس که قبلا برای ارسال پیامک از شما اجازه گرفته، یک پیامک می فرستد و اطلاع می دهد که این هفته یک تخفیف ۳۰% دارد. بله، اینها همه مزایای پیامک تبلیغاتی هستند، به شرط آنکه درست استفاده شود.

و انصراف از پیامک تبلیغاتی، بدان معنی است که از تمام این سرویس های مفید صرف نظر کنید. سرویس هایی که حتی برای شما هزینه هم ندارند.در صورتی که شما پیامک تبلیغاتی خود را غیر فعال کنید، یعنی دیگر نمی توانید این دست پیامک های سالم و مفید را هم دریافت کنید و در واقع به جای حل مشکل، مساله بیشتر شده است. پس پیشنهاد ما این است که قبل از اجرایی کردن تصمیم خود، در مورد آن فکر کنید.

غیر فعال کردن دریافت پیامک تبلیغاتی :

معاون سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی:
از این پس روش فعال سازی و غیر فعال سازی خدمات پیامکی از سوی تمامی اپراتورهای تلفن همراه یکسان شده و مشترکان با استفاده از سامانه پیامکی ۸۰۰ و یا شماره‌گیری #۸۰۰* می‌توانند از انواع خدمات ارزش افزوده فعال بر روی سیم کارت خود و روش غیر فعال سازی آن آگاه شوند و درصورت عدم تمایل به دریافت پیامکهای تبلیغاتی، بازی و سرگرمی، مسابقه و ارسال اطلاعات و اخبار می توانند این خدمات را غیرفعال کنند.

لغو دریافت پیامک های تبلیغاتی در همراه اول :

برای لغو کردن پیامک های تبلیغاتی در همراه اول، می ‌توان از سه راه مختلف اقدام کرد که در زیر به آنها اشاره می کنیم :

۱ – ارسال پیامکی عدد «۱» به «۸۹۹۹»
۲ – شماره گیری کد دستوری#۸۹۹۹*
۳ – تماس با مرکز اطلاع رسانی ۹۹۹۰

لغو دریافت پیامک های تبلیغاتی در ایرانسل :

برای لغو شدن پیامک‌های تبلیغاتی در ایرانسل ، می‌توان از سه روش مختلف اقدام کرد که در ادامه با آنها آشنا می شویم :

۱ – ارسال پیامکی عدد «۲» به «۵۰۰۵»
۲ – تماس با مرکز اطلاع رسانی ۷۰۰
۳ – اقدام از طریق کنترل حساب اینترنتی

لغو پیامک های ارزش افزوده در ایرانسل :

پیامک های سرویس های ارزش افزوده علاوه بر مزاحمت برای مشترکان، هزینه هم در بر دارد. این هزینه ها سبب می شود اعتبار حساب مشترکان اعتباری بسیار سریع کم شده یا قبض مشترکان دائمی بسیار گران صادر شود . ایرانسل برای حل این مشکل، راهکار زیر را ارائه داده است.

ارسال پیامکی کلمه «STOP» به «۸۲۸۲»

در پاسخ به این ارسال سرویس هایی که متوقف می شوند برای شما ارسال می شود. البته اگر در سرویسی عضو نباشید هم برای شما پیامکی شامل عبارت «شما مشترک هیچ سرویسی نیستید.» ارسال می شود.

موارد استثناء :

برخی از پیامک ها که مشترک آن را تبلیغاتی می ‌شمارد ، بر اساس قوانین تبلیغاتی نیستند و جزء موارد اطلاع رسانی حساب می شود. این پیام‌ها به شرح زیر هستند:

۱- پیامک های قضایی
۲- پیامک های انتظامی و پلیس
۳- پیامک های تراکنش بانکی
۴- پیامک های حکومتی و دولتی
۵- پیامک های رگولاتوری
۶- پیامک های اپراتور

لغو دریافت پیامک های تبلیغاتی رایتل :

همچنین اگر شما جز مشترکین جدید اپراتور رایتل هستید می توانید با شماره گیری و تماس با ۲۰۰ از خط رایتل و همچنین شماره گیری و تماس با ۰۹۲۰۲۰۰۰۰۰۰ از سایر خطوط ، این ویژگی را در سیم کارت های خود لغو کنید.



Like 656

در باره نویسنده
محسن عزیزنژاد روشن
کارشناس فناوری اطلاعات و علاقه مند به تحقیق و توسعه

جستجو
 

خرید پنل اس ام اس (رایگان) در چند لحظه و دریافت سامانه پیامک با امکانات کامل و نامحدود پنل اس ام اس
سایر خدمات ما
طراحی سایت
طراحی و تولید نرم افزار
نرم افزار جامع دهیاری
جستجوگر هوشمند خبر
رایگان اس ام اس
پنل اس ام اس تعرفه پیامک نمایندگی
ثبت نام رایگان شماره اختصاصی ورود به سامانه
سامانه پیام کوتاه وب سرویس پیامک انتقال پیامک
سوالات متداول امکانات سامانه پیامک تماس با ما
وب سرویس ارسال پیامک ویژه برنامه نویسان پلاگین وردپرس ارسال پیامک
ارسال پیامک از طریق url- وب سرویس ارسال پیامک rest انتقال پیامک های دریافتی به سایت شما
تماس با ما
آدرس : مازندران، بابل، خیابان نواب صفوی، روبروی اشرفی 16
تلفن : 01132290134
فکس : 02189774876
ایمیل : info [a] raygansms.com
پیامک : 30006859
تلگرام : @RayganSMS