مشاهده وبسایت رایگان اس ام اس دریافت سامانه پیامک رایگان

اهمیت اس ام اس مارکتینگ در تبلیغات


 تاریخ : ۱۴۰۲/۱۱/۱۴ 37 Like

اهمیت اس ام اس مارکتینگ در تبلیغات

طبق آمار، به طور متوسط هر فرد روزانه 4 تا 5 ساعت از تلفن همراه استفاده می کند. هر ساله این رقم به طور پیوسته در حال افزایش است و در عین حال، حجم خریدهای انجام شده با استفاده از گوشی هوشمند در حال افزایش است. به گفته کارشناسان، در سال 2024 بیش از 85 درصد از سفارشات تجارت الکترونیک از طریق دستگاه های تلفن همراه انجام خواهند شد. بنابراین، جذب و حفظ این دسته از مشتریان برای مشاغل در هر اندازه و از همه زمینه ها اهمیت فزاینده ای پیدا می کند.

بازاریابی سامانه پیامکی چیست؟

سامانه پیامکی جهتی از بازاریابی دیجیتال است که از پیام های متنی کوتاه برای ارسال محتوای تبلیغاتی و بازاریابی استفاده می کند. امروزه بیش از دوازده نوع اصلی از این کمپین ها وجود دارندکه با کمک آنها، می توانید مشتریان را در مورد رویدادهای زیر آگاه کنید:

•    آیتم های جدید و به روز رسانی کاتالوگ

•    تخفیف و تبلیغات

•    پیشنهادات ویژه و محدود

•    فروش فصلی

•    پیشنهادات / تخفیف / جوایز فردی

•    زمان و مکان دقیق تحویل سفارش

•    ثبت نام موفقیت آمیز در وب سایت، سرویس یا برنامه

•    درخواست بازخورد

علاوه بر این، خبرنامه های پیامکی برای بسیاری از فرمت های ارتباطی دیگر مناسب هستند. آنها به شما این امکان را می دهند که به کاربران جدید تبریک بفرستید مثلا تبریک تعطیلات، یادآوری سبد خرید رها شده، پرداخت های معلق (معمولاً به همراه پیوندهایی به صفحه پرداخت ارسال می شود)، ورود به سیستم، تغییرات حساب و غیره.

به طور کلی، تمام قالب های چنین پیام هایی را می توان به راحتی به سه دسته کلی تقسیم کرد:

•    تبلیغات/بازاریابی/اطلاعات.

•    معامله ای.

•    سرویس.

مزایای بازاریابی سامانه پیام کوتاه

بازاریابی به وسیله سامانه پیامکی دارای مزایای بسیاری است که آن را در میان سایر ابزارهای ارتباطی بازاریابی متمایز می کند. مزایای بازاریابی سامانه  پیامکی عبارتند از:

•    سطح مشارکت بالا: اثربخشی ارسال های پیامکی در مقایسه با ارسال های ایمیلی بسیار بیشتر است، زیرا با موانعی در قالب فیلترهای گوناگون و سایر محدودیت های مشابه روبرو نیستند. چنین پیام هایی دارای نرخ تعامل بسیار بالایی هستند. طبق آمار، کاربران بیش از 90 درصد پیامک ها را در عرض چند دقیقه پس از دریافت باز می کنند و می خوانند.

•    سرعت و عملکرد: فن آوری های مدرن امکان آماده سازی و انجام ارسال های پیامکی انبوه را به وسیله سامانه پیام کوتاه در سریع ترین زمان ممکن فراهم می کند. می توانید مطمئن باشید که پیام های ارسالی تنها در چند ثانیه به تلفن بسیاری از مشترکین در سراسر جهان تحویل داده می شوند.

•    زیاد بودن تعداد مخاطبان: برخلاف دیگر کانال‌های بازاریابی دیجیتال، سامانه پیام کوتاه به شما این امکان را می‌دهد که به سادگی و به سرعت پیام‌ها را مستقیماً به دستگاه‌های تلفن کاربران تحویل دهید. کاربران برای دریافت پیام شما نیازی به نصب برنامه های اضافی یا ثبت آدرس ایمیل، پیام رسان فوری یا حساب های رسانه های اجتماعی ندارند. این بدان معنی است که بازاریابی پیامکی نسبت به خبرنامه های ایمیلی و سایر کانال های ارتباطی به مخاطبان بیشتری دست پیدا می کند.

•    در دسترس بودن برای تبلیغ کنندگان یکی دیگر از مزایای مهم بازاریابی سامانه پیامکی برای کسب و کارها می باشد. ماهیت آن در این واقعیت نهفته است که تهیه و اجرای کمپین های پیامکی موثر می تواند بسیار آسان تر و سریعتر از انواع دیگر کمپین های بازاریابی آنلاین باشند. در عین حال، مجبور نیستید مخاطبان خود را بیشتر تقسیم کنید و مطالعه کنید که کدام قسمت از کاربران این خبرنامه را خواهند دید و به دلایلی برای چه کسانی در دسترس نخواهد بود. مهم نیست زیرا همه تلفن همراه دارند و همه آنها می توانند پیامک دریافت کنند.

•    ترکیب سامانه پیامکی با انواع دیگر کمپین ها: اگرچه ارسال پیامک به خودی خود مؤثر است، اما با سایر فرمت های بازاریابی آنلاین نیز به خوبی ترکیب می شود و بهره وری هر یک از آنها را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. به عنوان مثال، می‌توانید پیام‌های SMS را با پیوندهایی به تبلیغات، مسابقات یا فروش در صفحات رسانه‌های اجتماعی ارسال کنید. بازاریابی پیامکی مناسب به شما کمک می کند تا تعداد مشترکین خبرنامه های ایمیل خود را افزایش دهید.

•    تهیه پنل اس ام اس و استفاده از سامانه پیام کوتاه در مقایسه با سایر قالب‌های بازاریابی آنلاین و آفلاین به حداقل هزینه نیاز دارد. علاوه بر این، اثربخشی آنها اغلب بسیار بیشتر از کمپین های گران تر است. بنابراین، پیامک‌ها در بین مشاغل کوچک تقاضای زیادی دارند.

استراتژی های کلیدی بازاریابی سامانه پیامکی

امروزه چندین استراتژی کلیدی در بازاریابی سامانه پیام کوتاه وجود دارند که مستقیماً با هدف پیام های ارسالی مرتبط هستند. قبل از شروع بررسی آنها، بیایید انواع اصلی کمپین های سامانه پیامکی را بیان کنیم:

•    پیام های تبلیغاتی: این رایج ترین نوع بازاریابی پیامکی است. به جذب مخاطب کمک می کند و آنها را با برندها و محصولاتشان آشنا می کند. با کمک آنها، کسب و کارها اطلاعاتی در مورد محصولات جدید، تخفیف ها، تبلیغات، فروش، پاداش ها و پیشنهادات ویژه به مشتریان ارائه می دهند.

•    پیام های تراکنشی: دومین نوع محبوب ارسال سامانه پیام کوتاه هستند. این پیام ها مشتریان را در مورد جنبه های فنی مختلف تعامل با شرکت آگاه می کنند. این شامل پیام‌های تراکنشی درباره قرار دادن/تأیید/ارسال/تحویل سفارش، با جزئیات پرداخت و غیره است.

•    پیام های خدماتی: این نوع شامل آن دسته از پیام‌های سامانه پیام کوتاه است که به هر طریقی با خدمات رسانی به مشتریان موجود مرتبط هستند: نامه‌های پیامکی خروجی از سرویس پشتیبانی، نامه‌هایی با درخواست بازخورد (پیوند به پرسشنامه).

حال می توان به استراتژی های کلیدی سامانه پیامکی پرداخت. روندهای زیر امروزه برای استفاده از پنل اس ام اس مرتبط در نظر گرفته می شوند:

•    تخفیف و پاداش فردی: با استفاده از سامانه پیام کوتاه، می توانید به طور موثر خبرنامه های شخصی شده با تخفیف، پاداش و سایر پیشنهادات تبلیغاتی را برای مخاطبان منتخب ارسال کنید.

•    اطلاعیه محصولات جدید: یکی دیگر از استراتژی های قدرتمند ارسال خبرنامه های کوتاه، شیرین و جذاب پیامکی است که خبر انتشار محصولات یا خدمات جدید را اعلام می کند. شما آنها را حتی از طریق تقسیم بندی مؤثرتر خواهید کرد، و این پیام ها را عمدتاً برای مشتریانی که قبلاً محصولاتی را در همان دسته خریداری کرده یا مشاهده کرده اند، هدف قرار می دهید.

•    ارتباط پس از فروش: یک رویکرد هوشمند برای پیام‌رسانی پیام کوتاه، فراتر از پیام‌های بازاریابی یا معاملاتی/خدماتی است. همچنین تعدادی قالب دیگر وجود دارد که به برند کمک می کند تا از طریق اطلاعات ثبت شده از قبل مثلا در سایت، برای مشتری خود به او نشان دهد که مهم است. برای مثال، تبریک تولد یا دیگر تبریک تعطیلات، دعوت به رویدادهای آنلاین یا آفلاین، و یادآوری سالگرد عضویت است.

دستورالعمل ارسال و استفاده از پنل اس ام اس

ارسال پیامک با استفاده از نرم افزار، اسکریپت و تجهیزات ویژه انجام می شود. این فرآیند تا حد امکان خودکار است، بنابراین به زمان قابل توجهی نیاز ندارد.

پنل اس ام اس شامل چندین مرحله است:

•    تعیین اهداف، شناسایی مخاطبان هدف و ویژگی های آن

•    تشکیل پایگاه داده تماس

•    ایجاد متن پیام برای توزیع

•    راه اندازی نرم افزار

•    ارسال پیام

•    نظارت و ارزیابی اثربخشی کمپین.

مشاوره شما افتخارماست

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به شماره های 01135157000 و یا 09116665601 تماس حاصل نمایید.

www.raygansms.com



Like 37

برچسب ها:

در باره نویسنده
ابوالفضل برزگران
کارشناس نرم افزار(وب مستر-ایده پرداز) علاقه مند به حوزه ی سئو
پست های مرتبط

جستجو
 

خرید پنل اس ام اس (رایگان) در چند لحظه و دریافت سامانه پیامک با امکانات کامل و نامحدود پنل اس ام اس
سایر خدمات ما
طراحی سایت
طراحی و تولید نرم افزار
نرم افزار جامع دهیاری
جستجوگر هوشمند خبر
رایگان اس ام اس
پنل اس ام اس تعرفه پیامک نمایندگی
ثبت نام رایگان شماره اختصاصی ورود به سامانه
سامانه پیام کوتاه وب سرویس پیامک انتقال پیامک
سوالات متداول امکانات سامانه پیامک تماس با ما
وب سرویس ارسال پیامک ویژه برنامه نویسان پلاگین وردپرس ارسال پیامک
ارسال پیامک از طریق url- وب سرویس ارسال پیامک rest انتقال پیامک های دریافتی به سایت شما
تماس با ما
آدرس : مازندران، بابل، خیابان نواب صفوی، روبروی اشرفی 16
تلفن : 01132290134
فکس : 02189774876
ایمیل : info [a] raygansms.com
پیامک : 30006859
تلگرام : @RayganSMS