مشاهده وبسایت رایگان اس ام اس دریافت سامانه پیامک رایگان

کسب‌وکارهای آنلاین از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند


 تاریخ : ۱۴۰۲/۴/۳ 57 Like

کسب‌وکارهای آنلاین از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند

حمایت‌ از کسب‌وکارهای اینترنتی برای حضور در پلتفرم‌های بومی یکی از برنامه‌هایی بود که وزارت ارتباطات بعد از فیلتر شدن پلتفرم‌های بین‌المللی، از جمله اینستاگرام، در نظر گرفته بود. در این راستا دولت بسته حمایتی از کسب‌وکارهای اقتصاد دیجیتال را هم رونمایی کرد که در آن مواردی از طرح‌های حمایتی در نظر گرفته شده بود. البته چند ماه بعد از رونمایی از این بسته پیگیری‌ها نشان داد که کسب‌وکارها برخورداری چندانی از این طرح نداشته‌اند.

مجلس هم در لایحه بودجه ۱۴۰۲ برای برخی کسب‌وکارهای اینترنتی معافیت مالیاتی در نظر گرفت و تصویب کرد که درآمد بعضی از کسب‌وکارهای اشخاص حقیقی در سکوها و پلتفرم‌های داخلی مشمول نرخ صفر مالیاتی شود.

وزیر ارتباطات هم در حاشیه جلسه صبح امروز (۳۱ خرداد) از مصوبه‌ای خبر داد که بر اساس آن کسب‌وکارهای اینترنتی حاضر در پلتفرم‌های بومی از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند. زارع‌پور در توضیح این مصوبه گفت:

«امروز در دولت مصوبه‌ای برای تسهیل کسب‌و‌کارهای اینترنتی داشتیم که بر اساس آن، کسب‌وکارهایی که تا پایان سال ۱۴۰۱ کد مالیاتی نداشته و اظهارنامه مالیاتی پر نکرده‌اند، از معافیت مالیاتی برخوردار می‌شوند.»

تشویق پلتفرم‌ها به حضور در این سکوهای بومی دلیل اصلی در نظر گرفتن این معافیت مالیاتی عنوان شده است: «یکی از مشکلاتی که در کوچ کسب‌وکارهای اینترنتی از سکوی خارجی به داخلی وجود داشت، این بود که آن‌ها باید در پلتفرم‌های بومی مالیات می‌پرداختند. این در صورتی است ‌که در پلتفرم خارجی مالیاتی نمی‌دادند. حالا دولت یک معافیت مالیاتی برای کسب‌وکارها فراهم کرده است.»

به گفته او، معافیت مالیاتی اتفاق خوب و بزرگی است که باعث رونق کسب‌وکارهای اینترنتی بر بستر سکوها و پلتفرم‌های بومی می‌شود.

 

افزایش سرعت اینترنت تا هزار مگابیت بر ثانیه

عیسی زارع‌پور می‌گوید میانگین سرعت اینترنت ثابت ده تا دوازده مگابیت بر ثانیه است و وزارت ارتباطات شب و روز در تلاش است تا سرعت اینترنت را افزایش دهد. او هم‌چنین به ارائه فناوری فیبر نوری برای ارتقای سرعت اینترنت اشاره کرده است.

او با بیان این که «تا امروز تقریباً ۳.۵ میلیون خانوار تحت پوشش طرح فیبر نوری قرار گرفته‌اند و این فناوری به بیشتر از صد شهر رسیده است» گفت: «سرعت اینترنت را در شهرهایی که فناوری فیبر نوری وجود دارد، تا هزار مگابیت بر ثانیه رسانده‌ایم.»

تولید گوشی با استفاده از ظرفیت‌های داخلی

استفاده از ظرفیت‌های کشور در تولید گوشی و سیستم عامل موبایل برنامه‌ای است که وزارت ارتباطات به دنبال اجرایی کردن آن است. بر اساس اخباری که در چند ماه اخیر اعلام شده است دولت قصد دارد گوشی و سیستم عامل بومی تولید کند. گوشی‌ها بناست اقتصادی و کمتر از صد دلار باشند و به تعداد یک میلیون دستگاه به بازار عرضه شوند. گوشی‌های ایرانی تا زمانی که سیستم عامل ایرانی ساخته شود از سیستم عامل اندروید استفاده خواهد کرد.

زارع‌پور امروز در جمع خبرنگاران درباره این موضوع اعلام کرد: «در منطقه ویژه اقتصادی پیام به چند شرکت، زمین واگذار کردیم و این شرکت‌ها درحال راه‌اندازی خط تولید خود هستند که ان‌شاءالله اتفاق ویژه‌ای باشد.»

 

دولت سیزدهم؛ رکورددار پرتاب فضایی

زارع‌پور در جمع خبرنگاران در خصوص دستاوردهای فضایی کشور هم گفت: «از ابتدای این دولت، رکورد تاریخی پرتاب‌های فضایی شکسته شده است.» به گفته او، برنامه ده‌ساله صنعت فضایی کشور سال گذشته در مرکز ملی فضای مجازی تصویب شده است.

وزیر ارتباطات همچنین از اضافه شدن بندهایی مربوط به صنعت فضایی کشور به برنامه هفتم توسعه خبر داده و گفت: «براساس همین برنامه که توسط رئیس‌جمهور هم ابلاغ شده، پیشنهادهایی برای اضافه‌کردن بندهایی به برنامه هفتم توسعه ارائه کردیم تا بتوانیم به اهداف خود برسیم.»

منبع: زومیت



Like 57

در باره نویسنده
ابوالفضل برزگران
کارشناس نرم افزار(وب مستر-ایده پرداز) علاقه مند به حوزه ی سئو

جستجو
 

خرید پنل اس ام اس (رایگان) در چند لحظه و دریافت سامانه پیامک با امکانات کامل و نامحدود پنل اس ام اس
سایر خدمات ما
طراحی سایت
طراحی و تولید نرم افزار
نرم افزار جامع دهیاری
جستجوگر هوشمند خبر
رایگان اس ام اس
پنل اس ام اس تعرفه پیامک نمایندگی
ثبت نام رایگان شماره اختصاصی ورود به سامانه
سامانه پیام کوتاه وب سرویس پیامک انتقال پیامک
سوالات متداول امکانات سامانه پیامک تماس با ما
وب سرویس ارسال پیامک ویژه برنامه نویسان پلاگین وردپرس ارسال پیامک
ارسال پیامک از طریق url- وب سرویس ارسال پیامک rest انتقال پیامک های دریافتی به سایت شما
تماس با ما
آدرس : مازندران، بابل، خیابان نواب صفوی، روبروی اشرفی 16
تلفن : 01132290134
فکس : 02189774876
ایمیل : info [a] raygansms.com
پیامک : 30006859
تلگرام : @RayganSMS