مشاهده وبسایت رایگان اس ام اس دریافت سامانه پیامک رایگان

اتاق فکری در گوگل بانام jigsaw


 تاریخ : ۱۳۹۴/۱۲/۲۰ 364 Like

اتاق فکری در گوگل بانام jigsaw

تغییر ساختارهای «آلفابت» همچنان ادامه دارد و در تازه‌ترین آن‌ها این شرکت بخش «ایده» خود را به یک بخش جدید به نام Jigsaw تبدیل می‌کند.

سرویس اتاق فکر گوگل به تازگی با نام Jigsaw به فعالیت خود ادامه می دهد.

بخش « ایده» در گوگل همچنان که از نام آن مشخص است شامل یک گروه Think Tank بوده که روی موضوعات جدید و مختلفی کار می‌کرده از مبارزه با سانسور گرفته تا حملات اینترنتی. 

Jared Cohen مدیر سابق این بخش حالا مدیریت بخش جدید Jigsaw را برعهده دارد.

اریک اشمیت رئیس هیئت مدیره آلفابت امروز اعلام کرد که Google Ideas همان اتاق فکر این شرکت که در نیویورک واقع است و مسئولیت سیاست گذاری برای آن را بر عهده دارد به نوعی آزمایشگاه تکنولوژی با نام Jigsaw تبدیل خواهد شد.

اشمیت این خبر را در مطلبی که در سایت Medium منتشر شد، اعلام نمود و اظهار داشت که این تیم تمرکز خود را روی «رفع دشوارترین چالش های ژئوپولیتیکی خواهند گذاشت که از مقابله با افراط گرایی همراه با خشونت گرفته تا فیلترینگ آنلاین و کاهش تهدیدات ناشی از حملات دیجیتالی» را در بر می گیرد. 

این بخش جدید به جز برخی پروژه‌های قبلی خود مثل PASSWORD ALERT که بری مبارزه با سرقت اطلاعات انجام داد میخواهد روی راهکارهای بزرگتری هم تمرکز کند که مشکلات عمده بشر امروزی است مثل مشکلات جمعیتی، جرایم سازمان یافته و تروریسم. 

 

به طور مثال این گروه هم اکنون با همکاری نقشه حملات دیجیتالی جهان این حملات را به طور زنده در اختیار کاربران قرار می‌دهد  و مشخص می‌شود که در کدام نقطه جهان هم اکنون حمله ای صورت گرفته است.

یکی از سخنگویان آلفابت گفت که Jigsaw دیگر زیر چتر گوگل و ساندار پیچای نخواهد بود و در عوض به بخشی از آلفابت بدل می گردد. با این همه همچون نست، فایبر یا کالیکو به صورت مستقل فعالیت نخواهد کرد.

او در مورد علت انتخاب نام Jigsaw هم گفت، نام جدید از طرفی تایید می کند که این دنیا معمایی پیچیده از چالش های فیزیکی و دیجیتالی است و از طرفی باور ما را منعکس می کند مبنی بر آنکه حل مساله به شیوه مشارکتی بهترین راهکارها را به دنبال خواهد داشت.

  Jigsaw به عنوان یک تولید کننده تکنولوژی تمام تلاشش را روی ساخت فناوری هایی قرار خواهد داد که دسترسی به اطلاعات را برای آسیب پذیرترین جمعیت های دنیا و همچنین دفاع در برابر چالش برانگیزترین تهدیدات امنیتی فراهم می کند.

 

منبع : آی تی ایران ،دیجیاتو،کلیک
Like 364

در باره نویسنده
مهدی رحمان زاده
کارشناس فناوری اطلاعات، طراح سایت و علاقه مند به حوزه وب و یادگیری تکنولوژی های کاربردی و نوین

جستجو
 

خرید پنل اس ام اس (رایگان) در چند لحظه و دریافت سامانه پیامک با امکانات کامل و نامحدود پنل اس ام اس
سایر خدمات ما
طراحی سایت
طراحی و تولید نرم افزار
نرم افزار جامع دهیاری
جستجوگر هوشمند خبر
رایگان اس ام اس
پنل اس ام اس تعرفه پیامک نمایندگی
ثبت نام رایگان شماره اختصاصی ورود به سامانه
سامانه پیام کوتاه وب سرویس پیامک انتقال پیامک
سوالات متداول امکانات سامانه پیامک تماس با ما
وب سرویس ارسال پیامک ویژه برنامه نویسان پلاگین وردپرس ارسال پیامک
ارسال پیامک از طریق url- وب سرویس ارسال پیامک rest انتقال پیامک های دریافتی به سایت شما
تماس با ما
آدرس : مازندران، بابل، خیابان نواب صفوی، روبروی اشرفی 16
تلفن : 01132290134
فکس : 02189774876
ایمیل : info [a] raygansms.com
پیامک : 30006859
تلگرام : @RayganSMS