مشاهده وبسایت رایگان اس ام اس دریافت سامانه پیامک رایگان

قطعی پیامک سامانه همتا


 تاریخ : ۱۴۰۲/۳/۱۳ 103 Like

قطعی پیامک سامانه همتا

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی تهران گفت: از هفته گذشته شاهد اختلال و قطعی مجدد در پیامک‌های ارسالی سامانه همتا به خریداران تلفن همراه هستیم.

سید حسین سادات حسینی، رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی، ارتباطی و لوازم جانبی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، گفت: از حدود یک هفته پیش شاهد اختلال و قطعی مجدد در پیامک‌های ارسالی سامانه همتا به خریداران تلفن همراه هستیم، برای ورود به سامانه همتا نیاز به دریافت پیامک کد فعال‌سازی و تأیید احراز هویت است؛ ولی در حال حاضر به دلیل عدم ارسال پیامک‌های سامانه همتا به خریداران، کد فعال‌سازی به افراد ارسال نمی‌شود؛ به همین خاطر خدمت‌رسانی ما به مردم در رابطه با سامانه همتا متوقف شده است.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی ارتباطی و لوازم جانبی مرجع رسیدگی به خدمات تلفن همراه و مشکلات همتا است، گفت: در حال حاضر ما روزانه حدود ۵۰ تا ۱۰۰ نفر مراجعه‌کننده (به‌صورت حضوری یا تلفنی) بابت مسائلی از قبیل فعال‌سازی و رجیستری تلفن همراه خریداری شده یا انتقال مالکیت گوشی‌های دست‌دوم داریم؛ زیرا ارسال کد فعال‎‌سازی از سامانه همتا متوقف شده است.

آسیب قطع‌شدن پیامک‌های همتا به خریداران تلفن همراه

سادات حسینی در این خصوص ادامه داد: زمانی که شخصی به‌صورت قانونی (چه از بازار موبایل چه مسافری با پرداخت رجیستری) گوشی خریداری کرده و سیم‌کارت خود را در داخل تلفن همراه قرار می‌دهد، از سامانه همتا پیامکی دریافت می‌کند که دستگاه قانونی بوده؛ اما فعال نشده است؛ پس از آن، فرد ۱۰ روز مهلت دارد تا نسبت به فعال‌سازی کد دستگاه اقدام کند.

به گفته رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی ارتباطی و لوازم جانبی درصورتی‌که مسئله عدم ارسال پیامک‌های سامانه همتا ظرف روزهای آتی برطرف نشود، افرادی که در این بازه زمانی تلفن همراه خود را خریداری کرده‌اند، دچار ضرر و زیان می‌شود؛ زیرا با اتمام بازه زمانی ۱۰ روزه، تلفن همراه آن‌ها قطع خواهد شد و با مراجعه افراد به گارانتی هم مسئله آن‌ها حل نمی‌شود و تنها دولت باید نسبت به پیگیری موضوع اقدام کند.

سادات حسینی در ادامه در خصوص به‌روزرسانی‌های زیاد سامانه همتا نیز بیان کرد: بارها این اتفاق افتاده که مردم با مراجعه به سامانه همتا با پیغام سامانه همتا در حال به‌روزرسانی است مواجه شده‌اند که همین موضوع برای مردم مسئله‌آفرین بوده است؛ به همین خاطر باید برای حل این مورد نیز فکری اساسی و ریشه‌ای انجام شود.

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی تهران در رابطه با فرآیند رجیستری تلفن‌های همراه توضیح داد: مسئله رجیستری و ثبت موبایل در دو مرحله انجام می‌شود، مرحله اول در مبادی ورودی کشور چه به‌صورت تجاری و چه به‌صورت مسافری تلفن‌های همراه برای رجیستر شدن و ورود قانونی ثبت می‌شود. مرحله دوم نیز در زمان خریداری و یا انتقال مالکیت انجام می‌شود.

وی در خصوص مرحله اول توضیح داد: اگر واردات به‌صورت مسافری باشد و افراد اقدام به ثبت تلفن همراه خود نکنند، در صورت تک سیم‌کارت بودن تلفن همراه تا ۱ ماه و در صورت ۲ سیم‌کارت بودن آن تا ۲ ماه می‌توانند از تلفن همراه خود به‌صورت مهمان استفاده کنند.

مسافران باید نسبت به رجیستر کردن تلفن همراه خود اقدام کنند

سادات حسینی با بیان اینکه با پایان‌یافتن مهلت ۱ یا ۲ ماهه استفاده از دستگاه تلفن همراه به عنوان مهمان، افراد برای استفاده از سیم‌کارت خود، موظف به رجیستری تلفن همراه خود هستند، گفت: به این منظور نیاز است تا اشخاص هنگام ورود به کشور از مبادی گمرکی، دستگاه تلفن همراه خود را اظهار کرده باشند و تا قبل از اتمام مهلت ۱ ماهه نیز نسبت به پرداخت حقوق گمرکی دستگاه اقدام کنند.

با پایان‌یافتن مهلت یک‌ماهه، گوشی‌های مسافری چگونه رجیستر می‌شود؟

رئیس اتحادیه دستگاه‌های مخابراتی با اشاره به عدم امکان رجیستری تلفن‌های همراه پس از گذشت مهلت ۱ ماهه، اظهار کرد: باگذشت بازه زمانی ۱ ماهه پس از اظهار در گمرک، چنانچه رجیستر نشود، درگاه پرداخت رجیستری دستگاه توسط گمرک بسته شده و اجازه پرداخت مبلغ را به مسافر نمی‌دهد.

وی ادامه داد: پس از قفل‌شدن شناسه، هیچ کد ملی دیگری نیز نمی‌تواند نسبت به پرداخت مبلغ رجیستری اقدام کند و تنها در شرایطی که همان کد ملی ثبت شده در گمرک از کشور خارج شده و دوباره ورود کند می‌تواند بابت پرداخت رجیستری اقدام کند.

پیش از این و در تابستان سال گذشته نیز در یک مقطع زمانی یک ماهه، پیامک‌های ارسالی از سوی سامانه همتا قطع شده بود که این موضوع ضرر و زیان برخی خریداران را به دنبال داشت و موجب بروز اختلافات شدید میان فروشندگان و خریداران تلفن همراه برای مرجوع کردن تلفن همراه شده بود.

لازم به ذکر است، در حال حاضر، چنانچه افراد بدون اطلاع، گوشی قاچاق خریداری کنند، بدون هیچگونه هشدار و اعلام از سوی سامانه همتا، بعد از ۳۰ روز آنتن گوشی‌شان به‌صورت خودکار قطع می‌شود؛ این در حالی است که پیش از این اگر خریداران تلفن همراه گوشی قاچاق می‌خریدند، به‌محض آنکه سیم‌کارت در گوشی قرار می‌گرفت بلافاصله پیامک هشدار از سمت سامانه همتا برای این افراد ارسال می‌شد و مشتری می‌توانست با اطلاع از آن پیامک و بلافاصله پس از خرید، فوراً گوشی را به فروشنده مرجوع کند و همین قضیه از اختلاف و درگیری فی‌مابین مشتری و فروشندگان جلوگیری به عمل می‌آورد.

منبع: خبرگزاری مهر



Like 103

در باره نویسنده
ابوالفضل برزگران
کارشناس نرم افزار(وب مستر-ایده پرداز) علاقه مند به حوزه ی سئو

جستجو
 

خرید پنل اس ام اس (رایگان) در چند لحظه و دریافت سامانه پیامک با امکانات کامل و نامحدود پنل اس ام اس
سایر خدمات ما
طراحی سایت
طراحی و تولید نرم افزار
نرم افزار جامع دهیاری
جستجوگر هوشمند خبر
رایگان اس ام اس
پنل اس ام اس تعرفه پیامک نمایندگی
ثبت نام رایگان شماره اختصاصی ورود به سامانه
سامانه پیام کوتاه وب سرویس پیامک انتقال پیامک
سوالات متداول امکانات سامانه پیامک تماس با ما
وب سرویس ارسال پیامک ویژه برنامه نویسان پلاگین وردپرس ارسال پیامک
ارسال پیامک از طریق url- وب سرویس ارسال پیامک rest انتقال پیامک های دریافتی به سایت شما
تماس با ما
آدرس : مازندران، بابل، خیابان نواب صفوی، روبروی اشرفی 16
تلفن : 01132290134
فکس : 02189774876
ایمیل : info [a] raygansms.com
پیامک : 30006859
تلگرام : @RayganSMS