مشاهده وبسایت رایگان اس ام اس دریافت سامانه پیامک رایگان

پیامک پستچی شیوه ی جدید کلاهبرداران پیامکی


 تاریخ : ۱۴۰۱/۳/۲۸ 145 Like

پیامک پستچی شیوه ی جدید کلاهبرداران پیامکی

معاون اجتماعی پلیس فتا از شیوه جدید کلاهبرداران اینترنتی تحت عنوان پیامک «پستچی اداره پست» خبر داد.گسترش استفاده افراد از اینترنت علاوه بر بهبود کیفیت زندگی و افزایش سرعت انجام کارها، مشکلات و روش‌های جدیدی برای کلاهبرداری اینترنتی را نیز به وجود آورده است.

با افزایش نفوذ گسترده اینترنت در جوامع و افزایش تعداد کاربران فضای مجازی کلاهبرداران و هکرها نیز با استفاده از روش‌های خلاقانه و ناآشنا برای مردم عادی بسیاری از افراد را به دام انداخته و به راحتی از آنها دزدی کرده‌اند.

عدم آموزش درست و شناخت دقیق ابزارهای پرداختی آنلاین سبب افزایش تعداد کلاهبرداری اینترنتی شده است؛ به همین دلیل در این مطلب قصد داریم تعریف کلاهبرداری اینترنتی، انواع روش‌های کلاهبرداری اینترنتی و نحوه شکایت از کلاهبرداران اینترنتی را بیان کنیم.

به دلیل گستردگی فضای سایبری و تفاوت دیدگاه کارشناسان این حوزه، امکان ارائه یک تعریف دقیق و جامع برای کلاهبرداری اینترنتی وجود ندارد. اما به صورت کلی می‌توان گفت هر عمل خلاف قانونی که توسط رایانه یا سایر ابزارهایی که به اینترنت متصل می‌شوند انجام شود به نحوی که به صورت مادی یا معنوی آسیبی را با مردم برساند، مصداق بارز جرم در فضای آنلاین است.

سرهنگ رامین پاشایی به شیوه جدید کلاهبرداران اینترنتی با عنوان «پستچی اداره پست» اشاره کرد و گفت: کلاهبرداران و مجرمان سایبری بعد از اینکه ترفندهایی مانند ارسال لینک‌های جعلی سامانه ثنا، عدل ایران، همتا و… را برای کلاهبرداری استفاده کردند این بار به سراغ پیامک‌های جعلی اداره پست رفته اند.

وی افزود: این افراد در پیام‌رسان واتساپ پیامی تحت عنوان «بسته پستی برای شما در تاریخ مقرر ارسال شد اما شما در منزل حاضر نداشتید، برای مشخص کردن زمان ارسال مجدد بسته به لینک زیر مراجعه کنید» ارسال می‌کنند و زمانی که افراد وارد لینک می‌شوند بد افزارهایی بر روی تلفن همراهشان نصب می‌شود.

معاون اجتماعی پلیس فتا گفت: کلاهبرداران با نصب بدافزارها بر روی تلفن همراه قربانیان به راحتی می‌توانند به اطلاعات آنها به ویژه اطلاعات بانکی آنها دسترسی پیدا کنند و سوءاستفاده‌هایی کنند.

خبرگذاری مهر



Like 145

در باره نویسنده
ابوالفضل برزگران
کارشناس نرم افزار(وب مستر-ایده پرداز) علاقه مند به حوزه ی سئو

جستجو
 

خرید پنل اس ام اس (رایگان) در چند لحظه و دریافت سامانه پیامک با امکانات کامل و نامحدود پنل اس ام اس
سایر خدمات ما
طراحی سایت
طراحی و تولید نرم افزار
نرم افزار جامع دهیاری
جستجوگر هوشمند خبر
رایگان اس ام اس
پنل اس ام اس تعرفه پیامک نمایندگی
ثبت نام رایگان شماره اختصاصی ورود به سامانه
سامانه پیام کوتاه وب سرویس پیامک انتقال پیامک
سوالات متداول امکانات سامانه پیامک تماس با ما
وب سرویس ارسال پیامک ویژه برنامه نویسان پلاگین وردپرس ارسال پیامک
ارسال پیامک از طریق url- وب سرویس ارسال پیامک rest انتقال پیامک های دریافتی به سایت شما
تماس با ما
آدرس : مازندران، بابل، خیابان نواب صفوی، روبروی اشرفی 16
تلفن : 01132290134
فکس : 02189774876
ایمیل : info [a] raygansms.com
پیامک : 30006859
تلگرام : @RayganSMS