مشاهده وبسایت رایگان اس ام اس دریافت سامانه پیامک رایگان

اولین گوشی اندرویدی با امکان ارسال پیامک ماهواره ای


 تاریخ : ۱۴۰۱/۱۲/۶ 164 Like

اولین گوشی اندرویدی با امکان ارسال پیامک ماهواره ای

موتورولا و Bullitt اولین گوشی اندرویدی جهان با امکان ارسال پیامک ماهواره ای دو طرفه را عرضه کردند.

این گوشی با عنوان  Motorola Defy 2 در آمریکای شمالی، آمریکای لاتین و کانادا و در همین حال، با نام CAT S75 با طراحی پشتی کمی متفاوت در اروپا، خاورمیانه و آفریقا به بازار عرضه خواهد شد.

این تلفن هوشمند مقاوم با یک پیام رسان ماهواره ای دو طرفه به نام Bullitt Satellite Messenger همراه است. این اولین سرویس پیام رسانی مستقیم ماهواره‌ای برای تلفن های اندرویدی است.

این سرویس بر اساس استانداردهای تعریف شده توسط پروژه مشارکت نسل سوم (3GPP)، اصطلاح کلی چندین سازمان استاندارد توسعه پروتکل های مخابرات سیار، ساخته شده است.

 

نحوه عملکرد

گوشی Motorola Defy 2 و CAT S75 می توانند به ماهواره های موجود ثابت نسبت به زمین برای تبادل پیام های متنی با استفاده از Bullitt Satellite Messenger دسترسی داشته باشند. این سرویس تا زمانی که کاربران دید واضحی از آسمان داشته باشند کارایی خواهد داشت. طبق معمول ابتدا اتصال به Wi-Fi یا اینترنت تلفن همراه را بررسی می‌کند و اگر هیچ یک از این شبکه ها در دسترس نباشد، پیام رسان از طریق ماهواره متصل می شود.

 

مخاطبین خارج از برنامه Bullitt Satellite Messenger پیامی به صورت یک پیام کوتاه ساده در تلفن خود با محتوای دعوت به نصب نسخه اندروید یا iOS آن به منظور پاسخ به پیام، دریافت خواهند کرد. هزینه‌ای برای دریافت پیام از طریق ماهواره دریافت نمی شود، و هزینه این پیامک ها از طرح مشترک پیام رسان ماهواره کسر می شود.

نوع پیام‌های مبادله‌ای از این طریق شامل پیام‌های متنی معمولی، جزئیات اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی و اعلام حضور می‌شود.

امکان برقراری تماس اضطراری شبانه‌روزی از طریق ارتباطات ماهواره ای با Motorola Defy 2 و CAT S75 فراهم است. این تلفن‌ها در اروپا و آمریکای شمالی و سپس در استرالیا، نیوزلند، آفریقا و آمریکای لاتین پوشش ماهواره‌ای خواهند داشت. دسترسی به اتصال ماهواره‌ای در سایر مناطق نیز قبل از پایان سال اضافه خواهد شد.

هزینه طرح‌های اشتراک‌ Bullitt Satellite Messenger

طرح‌های اشتراک‌ Bullitt Satellite Messenger برای Motorola Defy 2 و CAT S75 از 4.99 دلار / 4.99 یورو برای بسته Essential شامل حداکثر 30 پیام دو طرفه در ماه و 12 ماه تماس اضطراری شروع می شود. سایر طرح‌های اشتراک با قیمت تا 59.99 دلار شامل 250 پیام ماهواره‌ای در سال و خدمات پاسخ اضطراری نیز در دسترس هستند.

مشخصات و قیمت Motorola Defy 2 و CAT S75

گوشی Motorola Defy 2 و CAT S75 در اصل گوشی های مشابهی با نام های متفاوت، شامل صفحه نمایش 6.6 اینچی 120 هرتزی FHD+ با پوشش Gorilla Glass Victus می‌شوند. آنها دارای درجه دوام نظامی، رتبه IP68 و IP69K، چیپست هشت هسته ای Dimensity 930 مدیاتک، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی، شارژ 15 واتی، دوربین عقب 50 مگاپیکسلی + دوربین عریض 8 مگاپیکسلی + دوربین ماکرو 2 مگاپیکسلی و دوربین جلو 8 مگاپیکسلی هستند. همچنین یک تراشه جداگانه مدیاتک مسئولیت فناوری ارتباطات ماهواره ای دستگاه‌ها را بر عهده دارد.

 

Motorola Defy 2 و CAT S75 با اندروید 12 عرضه می شوند که این مورد کمی نا امید کننده است. آنها همچنین تنها دو سال به روزرسانی اندروید را تا اندروید 14 پشتیبانی می کنند. این شرکت در مجموع پنج سال به روزرسانی امنیتی شامل وصله های امنیتی سه ماهه به مدت سه سال و دو سال وصله های امنیتی اضطراری در صورت لزوم ارائه می دهد.

Motorola Defy 2 از فصل دوم 2023 از اپراتورهای منتخب در سراسر آمریکای شمالی، آمریکای لاتین و کانادا با قیمت 599 دلار به‌همراه یک اشتراک 12 ماهه طرح اشتراک Essential در دسترس خواهد بود.

CAT S75 اکنون برای پیش‌سفارش از اپراتورها و فروشگاه‌های منتخب در سراسر اروپا، خاورمیانه و آفریقا در دسترس است. قیمت آن 599 یورو / 549 پوند و شامل یک دوره آزمایشی رایگان سه ماهه طرح اشتراک Essential می شود.

Motorola Defy Satellite Link

موتورولا و Bullitt همچنین از Defy Satellite Link رونمایی کرده‌اند. این دستگاه بلوتوثی جیبی و مستقل، به دستگاه‌های اندروید یا iOS اجازه اتصال به سرویس Bullitt Satellite Messenger را می‌دهد. می‌توان از آن برای ارسال و دریافت پیامک، اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی خود و تماس با خدمات اضطراری، از طریق ماهواره استفاده کرد.

این دستگاه جیبی نیز تست دوام درجه نظامی را پشت سر گذاشته و دارای رتبه IP68 است. شامل باتری 600 میلی آمپر ساعتی برای استفاده چند روزه طبق ادعای شرکت می‌شود. این دستگاه شامل عملکردهای بیشتری با طراحی دکمه فیزیکی برای برقراری تماس اضطراری، بررسی موقعیت مکانی یا اعلام حضور با امکان استفاده حتی بدون تلفن همراه، می‌شود.

Motorola Defy Satellite Link در فصل دوم سال 2023 در فروشگاه‌های بین المللی با قیمت ۹۹ دلار در دسترس خواهد بود. بسته اشتراک یکساله خدمات پیام رسان Essential آن از 149 دلار شروع می شود.

منبع: تکناک



Like 164

در باره نویسنده
ابوالفضل برزگران
کارشناس نرم افزار(وب مستر-ایده پرداز) علاقه مند به حوزه ی سئو

جستجو
 

خرید پنل اس ام اس (رایگان) در چند لحظه و دریافت سامانه پیامک با امکانات کامل و نامحدود پنل اس ام اس
سایر خدمات ما
طراحی سایت
طراحی و تولید نرم افزار
نرم افزار جامع دهیاری
جستجوگر هوشمند خبر
رایگان اس ام اس
پنل اس ام اس تعرفه پیامک نمایندگی
ثبت نام رایگان شماره اختصاصی ورود به سامانه
سامانه پیام کوتاه وب سرویس پیامک انتقال پیامک
سوالات متداول امکانات سامانه پیامک تماس با ما
وب سرویس ارسال پیامک ویژه برنامه نویسان پلاگین وردپرس ارسال پیامک
ارسال پیامک از طریق url- وب سرویس ارسال پیامک rest انتقال پیامک های دریافتی به سایت شما
تماس با ما
آدرس : مازندران، بابل، خیابان نواب صفوی، روبروی اشرفی 16
تلفن : 01132290134
فکس : 02189774876
ایمیل : info [a] raygansms.com
پیامک : 30006859
تلگرام : @RayganSMS