مشاهده وبسایت رایگان اس ام اس دریافت سامانه پیامک رایگان

پیامک جعلی پرونده ی اغتشاشات شما!


 تاریخ : ۱۴۰۱/۹/۵ 103 Like

پیامک جعلی پرونده ی اغتشاشات شما!

سرهنگ داوود معظمی گودرزی؛ رئیس پلیس فتای تهران بزرگ اظهار کرد: اخیراً پیامک‌های لینک‌دار با محتوای "پرونده اغتشاشات شما در سایت زیر" از سوی مجرمان سایبری برای شهروندان ارسال شده است که پلیس فتا اعلام می‌کند این پیامک‌ها جعلی است.

وی افزود: در این روش از کلاهبرداری، کلاهبرداران با درست کردن آدرس اینترنتی پیامکی با محتوا‌ی "پرونده اغتشاشات شما در سایت زیر" در نهایت با ترغیب شهروندان را هدف کلاهبرداری قرار خواهند داد.

رئیس پلیس فتای پایتخت ادامه داد: لینک معرفی‌شده در این پیامک‌ها حاوی یک بدافزار است و مجرمان اینترنتی با این شگرد مجرمانه، اطلاعات کارت بانکی متقاضیان را به‌سرقت می‌برند و با نقض کردن حریم خصوصی شهروندان (دسترسی به اطلاعات شخصی)، نسبت به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی آن‌ها نیز اقدام می‌کنند.

سرهنگ معظمی گودرزی با اشاره به اینکه ارسال‌کنندگان لینک‌های جعلی هدفی جز سرقت اطلاعات بانکی شهروندان ندارند، بیان کرد: پلیس فتا تأکید می‌کند هیچ‌ سازمان رسمی و حاکمیتی با شماره‌های شخصی برای شهروندان پیامک ارسال نخواهد کرد. شهروندان قبل از اینکه لینکی را باز کنند لحظه‌ای صبر کنند و در ادامه حتماً محتوای آن را مطالعه کنند که روی لینک‌های جعلی تحت عنوان سامانه ثبت ثنا، سهام عدالت و هدفمندی یارانه‌ها و... وارد نشوند؛ که اگر شهروندان در این رابطه دقت داشته باشند حجم زیادی از پرونده‌ها کاهش پیدا می‌کند.

وی با ابراز اینکه راحت‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه برای مجرمان ارسال لینک به تلفن همراه است، به شهروندان توصیه کرد که باید برای پیشگیری از برداشت‌های غیرمجاز ضمن افزایش سطح آگاهی و سواد رسانه‌ای خود فریب پیامک‌های دریافتی از منابع نامعتبر را نخورند و از باز کردن لینک‌های ارائه‌شده از سوی افراد ناشناس به‌صورت پیامکی و یا در شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند و در صورت برخورد با چنین مواردی موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به‌آدرس www.CyberPolice.ir گزارش دهند./تسنیم



Like 103

در باره نویسنده
ابوالفضل برزگران
کارشناس نرم افزار(وب مستر-ایده پرداز) علاقه مند به حوزه ی سئو

جستجو
 

خرید پنل اس ام اس (رایگان) در چند لحظه و دریافت سامانه پیامک با امکانات کامل و نامحدود پنل اس ام اس
سایر خدمات ما
طراحی سایت
طراحی و تولید نرم افزار
نرم افزار جامع دهیاری
جستجوگر هوشمند خبر
رایگان اس ام اس
پنل اس ام اس تعرفه پیامک نمایندگی
ثبت نام رایگان شماره اختصاصی ورود به سامانه
سامانه پیام کوتاه وب سرویس پیامک انتقال پیامک
سوالات متداول امکانات سامانه پیامک تماس با ما
وب سرویس ارسال پیامک ویژه برنامه نویسان پلاگین وردپرس ارسال پیامک
ارسال پیامک از طریق url- وب سرویس ارسال پیامک rest انتقال پیامک های دریافتی به سایت شما
تماس با ما
آدرس : مازندران، بابل، خیابان نواب صفوی، روبروی اشرفی 16
تلفن : 01132290134
فکس : 02189774876
ایمیل : info [a] raygansms.com
پیامک : 30006859
تلگرام : @RayganSMS