مشاهده وبسایت رایگان اس ام اس دریافت سامانه پیامک رایگان

پیامک هشدار آمیز پلیس به رانندگان


 تاریخ : ۱۴۰۰/۱۲/۲۸ 271 Like

پیامک هشدار آمیز پلیس به رانندگان

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور، علت ارسال پیامک هشدارآمیز این پلیس را به برخی از رانندگان پرخطر تشریح کرد.اخیراً برای برخی از مالکان وسایل‌نقلیه پیامکی توسط پلیس راهور ارسال شده و در این پیامک از آن‌ها به عنوان راننده‌ای نام برده که در سال ۱۴۰۰ مرتکب تخلفات حادثه‌ساز شده‌اند.

متن این پیامک به این شرح است: "مالک محترم وسیله‌نقلیه به شماره انتظامی شخصی .... برابر بررسی سوابق رانندگی، شما دارای تخلف حادثه‌ساز در سال ۱۴۰۰ و جزء رانندگان پرخطر محسوب و تحت رصد پلیس راهور هستید لذا توصیه می‌شود نسبت به رعایت دقیق و کامل مقررات راهنمایی و رانندگی برای پیشگیری از هرگونه حادثه رانندگی، اهتمام ورزید. پلیس راهور فرماندهی انتظامی ج.ا.ایران"

البته برخی از مالکان و رانندگانی که این پیامک را دریافت کرده‌اند، مدعی هستند که مرتکب هیچگونه تخلف حادثه‌ساز نشده و نمره منفی نیز ندارند.

در همین رابطه سرهنگ عین‌الله جهانی؛ معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور در پاسخ به این سؤال خبرنگار تسنیم که آیا پیامک مذکور به صورت رندمی برای برخی از مالکان و رانندگان وسایل‌نقلیه ارسال شده در صورتی که مرتکب تخلف حادثه‌ساز نشده بودند، گفت: برابر ماده هفت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی مصوب سال ۱۳۸۹، ۲۰ تخلف پرخطر داریم که برای هر فردی در سال ۱۴۰۰، مرتکب یکی از این تخلفات شده باشد، پیامک ارسال کردیم.

این مقام انتظامی افزود: این ۲۰ تخلف شامل، هرگونه حرکات نمایشی مانند دور زدن درجا یا حرکت موتورسیکلت بر روی یک چرخ، تجاوز از سرعت مجاز (بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت)، سبقت غیرمجاز در راه‌های دوطرفه، عبور از چراغ قرمز راهنمایی و رانندگی، حرکت به طور مارپیچ، حرکت با دنده عقب در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها، رانندگی در حالت مستی و مصرف داروهای روان‌گردان یا افیونی، تجاوز از سرعت مجاز (بیش از ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر در ساعت)، عبور از محل ممنوع، تجاوز به چپ از محور راه و عبور وسایل‌نقلیه از پیاده‌رو است.

به گفته وی، عدم رعایت حق تقدم عبور، دور زدن در محل ممنوع، استفاده از تلفن‌همراه یا وسایل ارتباطی مشابه حین رانندگی در سرعت بالای ۶۰ کیلومتر، نقص فنی مؤثر یا نقص در سامانه (سیستم) روشنایی در شب، عدم رعایت مقررات ایمنی حمل و نقل جاده‌ای مواد خطرناک، رانندگی با وسایل‌نقلیه عمومی بیش از زمان مجاز، عدم رعایت شرایط مندرج در گواهینامه از قبیل استفاده از عینک، سمعک یا تجهیزات خاص، عدم توجه به فرمان ایست یا پرچم مراقبین عبور و مرور محصلین یا پلیس مدرسه و عدم رعایت مقررات حمل بار نیز شامل این ۲۰ تخلف است.

جهانی ادامه داد: به طور مثال فردی در تماس با من، اعلام کرد که آیا من راننده پرخطر هستم و مدعی بود که کار پرخطری حین رانندگی انجام نداده است، با بررسی پلاک انتظامی وی مشخص شد که این شخص یک بار به دلیل رانندگی در شب با نقص سیستم روشنایی جریمه شده که این جریمه را تأیید و عنوان کرد که چندی پیش در شب با یک چراغ روشن در حال تردد بوده وی پلیس وی را جریمه کرده بود.

معاون اجتماعی و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تصریح کرد: برخی بر این باورند که راننده پرخطر فقط راننده‌ای است که سرعت و سبقت غیرمجاز یا حرکات مارپیچ داشته باشد درصورتی که موارد پرخطر شامل ۲۰ ردیف از تخلفات رانندگی بوده که علاوه بر جریمه، شامل نمره منفی نیز می‌شود.

این مقام انتظامی با تأکید بر اینکه پیامک مذکور، پیامک جریمه نیست بلکه پیامکی آموزشی، توصیه‌ای و اخطاری است، گفت: این پیامک به این خاطر ارسال شده که اینگونه رانندگان، دیگر مرتکب تخلفات اینچنینی نشوند همچنین با توجه به پیش‌بینی افزایش ۳۰ درصدی سفرهای نوروزی، شاهد افزایش تصادفات نیز نباشیم.



Like 271

در باره نویسنده
ابوالفضل برزگران
کارشناس نرم افزار(وب مستر-ایده پرداز) علاقه مند به حوزه ی سئو

جستجو
 

خرید پنل اس ام اس (رایگان) در چند لحظه و دریافت سامانه پیامک با امکانات کامل و نامحدود پنل اس ام اس
سایر خدمات ما
طراحی سایت
طراحی و تولید نرم افزار
نرم افزار جامع دهیاری
جستجوگر هوشمند خبر
رایگان اس ام اس
پنل اس ام اس تعرفه پیامک نمایندگی
ثبت نام رایگان شماره اختصاصی ورود به سامانه
سامانه پیام کوتاه وب سرویس پیامک انتقال پیامک
سوالات متداول امکانات سامانه پیامک تماس با ما
وب سرویس ارسال پیامک ویژه برنامه نویسان پلاگین وردپرس ارسال پیامک
ارسال پیامک از طریق url- وب سرویس ارسال پیامک rest انتقال پیامک های دریافتی به سایت شما
تماس با ما
آدرس : مازندران، بابل، خیابان نواب صفوی، روبروی اشرفی 16
تلفن : 01132290134
فکس : 02189774876
ایمیل : info [a] raygansms.com
پیامک : 30006859
تلگرام : @RayganSMS