مشاهده وبسایت رایگان اس ام اس دریافت سامانه پیامک رایگان

پیامک مالیات برای خودرو های لوکس


 تاریخ : ۱۴۰۰/۱۱/۲ 172 Like

پیامک مالیات برای خودرو های لوکس

رئیس مرکز دادرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی تاکید کرده: مالیات‌های اعلام شده در فضای مجازی نادرست است و مردم نگران آن نباشند و مالیات‌ها هرگز براساس قیمت خودرو‌های بازار محاسبه نمی‌شود.

مالیات ماشین‌های لوکس، از تکالیف قانونی دولت در بودجه ۱۴۰۰ بوده، اما تاکنون عملی نشده است. اخیرا مسئولان به مالکان اینگونه خودرو‌ها هشدار داده‌اند که منتظر پیامک باشند. اما آیا مالیات خودرو‌های لوکس شامل مجموع خودرو‌های هر خانواده می‌شود؟

رئیس مرکز دادرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی گفته است که افراد از امروز دوشنبه ۲۷ دی با مراجعه به سایت my.tak.gov.ir سازمان مالیاتی می‌توانند میزان مالیات پرداختی خودرو‌های خود را مشاهده و تا پایان بهمن‌ماه مهلت دارند مالیات خود را پرداخت کنند.

علی رستم‌پور در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به اینکه در این طرح خودروی گران قیمت مدنظر قانون گذار نیست، توضیح داده است: با برنامه‌ریزی انجام شده در این اقدام، ارزش واقعی خودرو محاسبه می‌شود؛ به این معنا که اگر شخصی خود و افراد زیر ۱۸ سالش خودرویی دارند، مجموع ارزش خودرو‌ها اگر از قیمت یک میلیارد تومان عبورکرد، مشمول مالیات می‌شود.

به گفته او، دولت هر ساله ارزش خودرو‌های وارداتی و داخلی را بر اساس سه محور مالیات نقل و انتقال، عوارض شماره‌گذاری و عوارض سالیانه محاسبه می‌کنیم و مبنای محاسبه مالیات، مجموعه قیمت‌های خودرو‌ها با احتساب سال ساخت خودرو است.

رئیس مرکز دادرسی مالیاتی سازمان امور مالیاتی تاکید کرده: مالیات‌های اعلام شده در فضای مجازی نادرست است و مردم نگران آن نباشند و مالیات‌ها هرگز براساس قیمت خودرو‌های بازار محاسبه نمی‌شود.

به گفته رستم‌پور، مبنای محاسبه به این شکل است که خودروی بالای یک میلیارد تا سقف یک و نیم میلیارد یک درصد مالیات تعلق می‌گیرد و براساس آن نیز پلکانی است و خودروی بالای ۴ میلیارد در مجموع ۴ درصد مشمول مالیات می‌شود.

او افزوده: در صورت عدم پرداخت مالیات خودرو‌ها توسط افراد، سازمان مالیاتی موظف است تا از طریق عملیات اجرایی اقدام به وصول مالیات کند.

مالکان خودرو منتظر پیامک باشند

چندی پیش داود منظور، رئیس سازمان امور مالیاتی از جمع‌آوری اطلاعات ۱۷٫۵ میلیون خودروی سواری و دو کابین خبر داد و گفت که از میان آنها، ۵۵۰ هزار خودرو مشمول مالیات بوده‌اند. او افزود که برای مالکان این خودرو‌ها پیامک ارسال می‌شود و اگر آن‌ها مالیات خود را پرداخت نکنند، در زمان نقل و انتقال خودرو باید مفاصا حساب مالیاتی را بپردازند.

جدولی که تکذیب شد

پس از سخنان این مقام مسئول، رسانه‌ها جدولی را منتشر کردند که نشان می‌داد خودرو‌های مختلف با توجه به حدود قیمتی آن‌ها باید چقدر مالیات پرداخت کنند.

هر چند این جدول واکنش‌های زیادی را در پی داشت، اما با یک روز بعد تکذیب شد. سازمان امور مالیاتی در واکنش به انتشار ارقام مالیات ماشین‌های لوکس اعلام کرد: جداول و ارزش‌های اعلامی منتشره در فضای مجازی مورد تایید این سازمان نبوده و فاقد اعتبار است.

در این اطلاعیه آماده بود که ارقام نهایی روی سایت سازمان قرار می‌گیرد.

سازمان امور مالیاتی تاکید کرده بود که تعیین مالیات مالکان خودرو‌ها بر اساس مجموع ارزش خودروی هر شخص حقیقی و به تفکیک هر خودرو انجام می‌شود و مراتب در موعد مقرر قانونی از طریق درگاه الکترونیک سازمان به اطلاع هر مالک می‌رسد.

منبع: تجارت نیوز



Like 172

در باره نویسنده
ابوالفضل برزگران
کارشناس نرم افزار(وب مستر-ایده پرداز) علاقه مند به حوزه ی سئو

جستجو
 

خرید پنل اس ام اس (رایگان) در چند لحظه و دریافت سامانه پیامک با امکانات کامل و نامحدود پنل اس ام اس
سایر خدمات ما
طراحی سایت
طراحی و تولید نرم افزار
نرم افزار جامع دهیاری
جستجوگر هوشمند خبر
رایگان اس ام اس
پنل اس ام اس تعرفه پیامک نمایندگی
ثبت نام رایگان شماره اختصاصی ورود به سامانه
سامانه پیام کوتاه وب سرویس پیامک انتقال پیامک
سوالات متداول امکانات سامانه پیامک تماس با ما
وب سرویس ارسال پیامک ویژه برنامه نویسان پلاگین وردپرس ارسال پیامک
ارسال پیامک از طریق url- وب سرویس ارسال پیامک rest انتقال پیامک های دریافتی به سایت شما
تماس با ما
آدرس : مازندران، بابل، خیابان نواب صفوی، روبروی اشرفی 16
تلفن : 01132290134
فکس : 02189774876
ایمیل : info [a] raygansms.com
پیامک : 30006859
تلگرام : @RayganSMS