مشاهده وبسایت رایگان اس ام اس دریافت سامانه پیامک رایگان

حراج نخستین پیامک تاریخ!


 تاریخ : ۱۴۰۰/۱۰/۵ 139 Like

حراج نخستین پیامک تاریخ!

اولین پیامک جهان به عنوان یک توکن غیر قابل تعویض (NFT) به قیمت ۱۴۹هزار و ۷۲۹ دلار (۱۳۲هزار و ۶۸۰ یورو) در حراجی در پاریس فروخته شد.

این پیام با متن «کریسمس مبارک» توسط «نیل پاپورث» برنامه‌نویس بریتانیایی از کامپیوترش در سوم دسامبر ۱۹۹۲ برای «ریچارد جارویس»، مدیر وقت شرکت مخابرات بریتانیا فرستاده شد. جارویس این پیام را در تلفن همراه «Orbitel ۹۰۱» خود، هنگامی که سرگرم مراسم کریسمس بود دریافت کرد.
حراجی مسوول این رخداد اعلام کرده که NFT کپی پروتکل ارتباطی اصلی است که پیامک را ارسال کرده است. خریدار ناشناس که بهای آن را با ارز دیجیتال «اتر» پرداخت کرده، یک فریم دیجیتالی با انیمیشن سه بعدی از پیام دریافتی دریافت خواهد کرد.

NFT یا توکن غیر قابل معاوضه (Non-Fungible Token) نوعی خاص از توکن‌های رمزنگاری است که با استفاده از تکنولوژی بلاک‌چین گونه‌ای دارایی دیجیتال ایجاد می‌کند که قابل تکثیر نیست. اگرچه استفاده از NFT-ها در صنایع مختلف وجود دارد، بیشتر در حوزه‌ی گیمینگ و کلکسیون دیجیتال استفاده می‌شوند.

نیل پاپورث و همکارانش در تلاش بودند تا نوعی ارتباط ایجاد کنند که شرکت مخابرات بریتانیا با آن بتواند به کاربران امکان ارسال پیام به تلفن‌های یکدیگر را ارائه دهد. آن‌ها در نهایت کد را اصلاح کردند و انتقال متون از طریق شبکه مخابرات به واقعیت تبدیل شد. پاپورث در همین پیوند می‌گوید: «در سال ۱۹۹۲، من نمی‌دانستم که ارسال پیامک تا چه حد محبوب خواهد شد و این امر باعث ایجاد شکلک‌ها و اپلیکیشن‌های پیام‌رسان توسط میلیون‌ها نفر می‌شود.» او افزود: "من به تازگی به فرزندانم گفته‌ام که این من بودم که اولین پیامک را فرستادم. با نگاهی به گذشته، واضح‌تر می‌توان فهمید که پیام کریسمس من یک لحظه مهم در تاریخ موبایل بود.»

هنر مجازی چکش می‌خورد!

همانطور که اولین پیامک جهان، انقلابی در نحوه برقراری ارتباط میان مردم ایجاد کرد، NFT‌ها دنیای نیز اکنون هنر را متحول کرده‌اند. توکن‌های غیرقابل تعویض شکلی از ارز‌های دیجیتال هستند که آثار هنری دیجیتال را به کالا‌های منحصربه‌فرد و قابل تأییدی تبدیل می‌کنند که می‌توان آن‌ها را در بلاک چین معامله کرد. هر NFT منحصر به فرد است، به این معنی که هیچ دو توکن مشابهی ندارند. از ماه مارس، زمانی که اولین اثر هنری NFT به قیمت ۶۹ هزار دلار در یک حراج آنلاین توسط حراج «کریستیز» فروخته شد، هنر مجازی وارد مرحله تازه‌ای شد.

ماکسیمیلیان آگوتس، مدیر توسعه در «خانه حراج آگوتس» در مورد فروش نخستین پیامک تاریخ می‌گوید: «اولین کتاب چاپی، اولین تماس تلفنی، اولین ایمیل، همه این اختراعات زندگی و ارتباطات ما را در جهان تغییر داده است.» آگوتس افزود: «اولین پیام متنی دریافت شده در سال ۱۹۹۲ گواهی تاریخی بر پیشرفت بشر و فناوری است.»
شرکت مخابرات بریتانیا می‌گوید درآمد حاصل از فروش به آژانس پناهندگان سازمان ملل اهدا خواهد شد.

منبع: اقتصاد آنلاین



Like 139

در باره نویسنده
ابوالفضل برزگران
کارشناس نرم افزار(وب مستر-ایده پرداز) علاقه مند به حوزه ی سئو

جستجو
 

خرید پنل اس ام اس (رایگان) در چند لحظه و دریافت سامانه پیامک با امکانات کامل و نامحدود پنل اس ام اس
سایر خدمات ما
طراحی سایت
طراحی و تولید نرم افزار
نرم افزار جامع دهیاری
جستجوگر هوشمند خبر
رایگان اس ام اس
پنل اس ام اس تعرفه پیامک نمایندگی
ثبت نام رایگان شماره اختصاصی ورود به سامانه
سامانه پیام کوتاه وب سرویس پیامک انتقال پیامک
سوالات متداول امکانات سامانه پیامک تماس با ما
وب سرویس ارسال پیامک ویژه برنامه نویسان پلاگین وردپرس ارسال پیامک
ارسال پیامک از طریق url- وب سرویس ارسال پیامک rest انتقال پیامک های دریافتی به سایت شما
تماس با ما
آدرس : مازندران، بابل، خیابان نواب صفوی، روبروی اشرفی 16
تلفن : 01132290134
فکس : 02189774876
ایمیل : info [a] raygansms.com
پیامک : 30006859
تلگرام : @RayganSMS