مشاهده وبسایت رایگان اس ام اس دریافت سامانه پیامک رایگان

دوز دوم واکسیناسیون کرونا تنها با دریافت پیامک


 تاریخ : ۱۴۰۰/۳/۳۱ 177 Like

دوز دوم واکسیناسیون کرونا تنها با دریافت پیامک

رئیس شبکه بهداشت وزارت بهداشت با اشاره به ادامه روند واکسیناسیون کرونا در گروه‌های سنی بالای ۷۰ سال تأکید کرد: تمام افرادی که منتظر دریافت دوز اول یا دوم واکسن کرونا هستند، پیامک دریافت خواهند کرد؛ بنابراین افراد پیش از دریافت پیامک به مراکز بهداشتی که کار تزریق واکسن را انجام می‌دهند، مراجعه نکنند.

درخصوص ادامه روند واکسیناسیون کرونا در گروه‌های سنی بالای ۷۰ سال، گفت: توزیع یک میلیون دوز واکسن وارداتی کرونا از روز شنبه آغاز شده است و نیمی از آن همان روز شنبه و نیم دیگر آن دیروز توزیع شد و ان‌شاءلله طی روزهای آتی هم قرار است یک میلیون دوز دیگر واکسن کرونا هم به کشور وارد شود. بنابراین احتمالاً بزودی گروه سنی دیگری را برای دریافت واکسن اعلام کنیم ولی فعلاً در حال تزریق واکسن به گروه سنی ۷۰ سال به بالا و لکه‌گیری افراد جامانده هستیم.
وی تأکید کرد: افرادی که در این مقطع مشمول دریافت واکسن هستند (فقط ۷۰ سال به بالا) و ثبت‌نام نکردند به سایت salamat.gov.ir مراجعه کرده و اقدام به ثبت‌نام کنند تا پیامک نوبت‌ دهی واکسن برایشان ارسال شود. نوبت‌های گروه سنی بالای ۷۰ سال و افراد جامانده محفوظ است و با ثبت‌نام در سامانه می‌توانند واکسن دریافت کنند.
وی افزود: هر زمان که پارت بعدی واکسن در اختیارمان قرار گیرد گروه‌های سنی دیگر (۶۵ سال به بالا) هم وارد واکسیناسیون خواهند شد.
درخواست وزیر بهداشت برای توقف پروازها به مسکو و بالعکس
از سوی دیگر، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواستار تصمیم‌گیری فوری برای توقف پروازها به مقصد مسکو و بالعکس شد.نمکی در نامه‌ای به سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، بر ضرورت طرح موضوع و اخذ تصمیمات فوری در مورد توقف پروازها به مقصد مسکو و بالعکس در جلسه کمیته امنیتی- اجتماعی ستاد ملی کرونا، تأکید کرد.
براساس گزارش وبدا، در نامه نمکی آمده است: «باتوجه به گزارش های واصله از کشور روسیه در خصوص شیوع بیماری COVID۱۹ ضروری است، موضوع توقف پروازها به مقصد مسکو و بالعکس سریعاً در جلسه کمیته امنیتی-اجتماعی ستاد ملی کرونا مطرح و تصمیمات فوری اتخاذ گردد.»


عوارض احتمالی واکسن کووید ۱۹

دانشگاه علوم پزشکی در گزارشی به بررسی عوارض احتمالی واکسن کرونا پرداخت که در ذیل می خوانید:

گاهی ممکن است کسانی که واکسن را تزریق می‌کنند دچار عوارض خفیفی مثل تب، سردرد، خستگی، درد عضلانی، مفاصل یا التهاب و قرمزی یا درد در محل تزریق شوند، اکثر این علایم خفیف و گذرا هستند و مشکلی ایجاد نمی‌کنند.

عوارضی مانند درد در محل تزریق، سردرد یا گیجی عوارض جدی محسوب نمی‌شوند، این علائم به معنای این است که سیستم ایمنی بدن شما در حال قدرت گرفتن بوده و واکسن به خوبی عمل کرده و در عین حال اگر چنانچه هیچ عوارضی هم نداشتید نگران نباشید چرا که این مهم به سیستم ایمنی و واکنش بدن برمی گردد و به هیچ عنوان اثرگذاری واکسن را زیر سوال نخواهد برد.

متداول‌ترین عارضه جانبی واکسن های کرونا علایمی شبیه به سرماخوردگی است. از عوارض شدید برخی واکسن ها می توان به موارد نادر لخته شدن خون اشاره کرد. در مواردی نیز ممکن است  واکسن در افراد یک واکنش آلرژیک شدید ایجاد کند که به آن "شوک آنافیلاکتیک" هم گفته می‌شود.

افراد با سابقه آلرژی جدی پس از تزریق واکسن ۱۵ دقیقه و در مواردی تا نیم ساعت تحت نظر قرار گیرند، "شوک آنافیلاکتیک"، در صورت بروز با دارو قابل درمان است و لطمه ای به جسم فرد وارد نمی کند.

واکنش‌های شدید آنافیلاکسی پس از تزریق واکسن کرونا گزارش شده که در چنین مواردی از تزریق دوز دوم واکسن باید پرهیز شود.

همچنین شماره تماس محل واکسیناسیون را در نزد خود داشته باشید تا اگر سوالی برایتان به وجود آمد از آنها بپرسید.

منبع: ایسنا+ایرنا



Like 177

در باره نویسنده
ابوالفضل برزگران
کارشناس نرم افزار(وب مستر-ایده پرداز) علاقه مند به حوزه ی سئو

جستجو
 

خرید پنل اس ام اس (رایگان) در چند لحظه و دریافت سامانه پیامک با امکانات کامل و نامحدود پنل اس ام اس
سایر خدمات ما
طراحی سایت
طراحی و تولید نرم افزار
نرم افزار جامع دهیاری
جستجوگر هوشمند خبر
رایگان اس ام اس
پنل اس ام اس تعرفه پیامک نمایندگی
ثبت نام رایگان شماره اختصاصی ورود به سامانه
سامانه پیام کوتاه وب سرویس پیامک انتقال پیامک
سوالات متداول امکانات سامانه پیامک تماس با ما
وب سرویس ارسال پیامک ویژه برنامه نویسان پلاگین وردپرس ارسال پیامک
ارسال پیامک از طریق url- وب سرویس ارسال پیامک rest انتقال پیامک های دریافتی به سایت شما
تماس با ما
آدرس : مازندران، بابل، خیابان نواب صفوی، روبروی اشرفی 16
تلفن : 01132290134
فکس : 02189774876
ایمیل : info [a] raygansms.com
پیامک : 30006859
تلگرام : @RayganSMS