مشاهده وبسایت رایگان اس ام اس دریافت سامانه پیامک رایگان

مهمترین نکات بازاریابی


 تاریخ : ۱۴۰۰/۳/۱۷ 172 Like

مهمترین نکات بازاریابی

یک محصول جدید و خلاقانه ساخته اید، ایمان دارید که موفق خواهد شد، مقدار قابل توجهی تولید کرده اید و برای فروش محصول آماده اید. اما هرگز از خود پرسیده اید برای فروش یک محصول جدید باید چه اقداماتی انجام دهید؟ چگونه باید محصول جدید خود را به بازار عرضه کنید تا فروش موفق داشته باشد؟ برای موفقیت در بازاریابی محصول جدید چه نکاتی را باید رعایت کنید؟ برای یافتن پاسخ سوالات با ما همراه باشید:

ابتدا باید یک برنامه فروش برای خود تدوین کنید. باید برنامه ای دقیق و جزئی داشته باشید تا دقیقا بدانید می خواهید چه کنید و به چه کسی می خواهید بفروشید؟ به طور مثال به جای تلاش برای فروش به زنان، برنامه ای برای فروش به زنان با درآمد بالای متوسط و سن زیر ۳۰ سال داشته باشید یا به جای نوشتن واژه آقایان بنویسید آقایان با سن بالاتر از ۴۰٫ با این کار اثربخشی برنامه های بازاریابی شما بیشتر می شود و بهترمی توانید به مخاطب هدف خود دسترسی پیدا کنید.

 

سپس باید یک برنامه برای فروش تدوین کنید. قبل از ابراز ناراحتی بابت لزوم نوشتن یک برنامه دیگر بدانید که این برنامه یکی برنامه مختصر کمی است. این برنامه باید شامل موارد زیر باشد:

اهداف فروش: این اهداف باید خاص و قابل اندازه گیری باشند. سعی کنید این اهداف را به بخش های جزیی تر بشکنید: فروش صد واحد به مصرف کننده نهایی در این ماه و فروش ۱۵۰ واحد به خرده فروشان محلی در این ماه

فعالیت های فروش: اینها مشخص کننده تاکتیک های شما هستند: چگونه می خواهید فروش داشته باشید. می خواهید از طریق یک وبسایت محصول را به مشتری نهایی عرضه کنید یا می خواهید در نمایشگاه صنایع محصول خود را به شرکت ها نشان دهید؟ روش های فروش مثل عرضه محصول از طریق ویزیتور به خرده فروش ها نیز جزء این بخش از برنامه است.

 

روش دستیابی به مخاطب هدف: قرار است چگونه مخاطب شما به محصول شما دسترسی داشته باشد؟ وبسایت شما؟ بازار های اینترنتی مثل eBay و یا تبلیغات هدفمند؟ خود را جای مشتری قرار دهید و ببینید از کجا می توانید به محصول دسترسی داشته باشید.

برای مثال یکی از تبلیغات های کم هزینه و هدفمند ارسال پیامک تبلیغاتی می باشد

زمان بندی: در صورت نداشتن زمان بندی یا دچار شتابزدگی می شوید و یا وقت خود را تلف می کنید. چند تاریخ به برنامه خود اضافه کنید. سعی کنید تاریخ ها واقع بینانه باشند و موردی هم برای جبران عقب ماندگی (انعطاف پذیری) در برنامه قرار دهید. وجود زمان بندی باعث می شود در صورت نرسیدن به هدف فروش در مورد دلایل شکست خود را بررسی کنید.

 

ساختن بازار

اصلی ترین راز موفقیت در بازاریابی محصول جدید گرفتن بازخورد از مشتریان است. اگر می خواهید عرضه محصول جدید به بازار را یاد بگیرید باید ابتدا محصول خود را به صورت مستقیم به مشتری نهایی عرضه کنید. اولین فایده این قضیه این است که متوجه می شوید آیا برای محصول شما تقاضا وجود دارد یا نه. دوم این که مشتریانی به دست می آورید که مطمئن ترین و قابل اتکا ترین منبع بازخورد شما هستند. از نظرات آنها برای رفع ایرادات محصول، اصلاح در قیمت گذاری، بهبود ارائه سرویس و عرضه ویژگی های جدید استفاده کنید.

باید بتوانید در فاز اولیه مشکلات محصول را بر طرف کنید و با تمام قوا وارد بازار شوید. حال اگر می خواهید مستقیما با مشتری نهایی در ارتباط باشید بمی توانید از وب و اینترنت استفاده کنید. وبسایت و فروشگاه اینترنتی خودتان می تواند کانال خوبی باشد. علاوه بر این بازارهای اینترنتی (فروشگاه های بزرگ اینترنتی) نیز راه خوبی هستند. آنها مخاطب زیادی دارند و با یک تخفیف جالب می توانید توجه مخاطب را جلب کنید.

برنامه مهمانی برای دوستان خودتان و دوستان آنها تدارک ببینید، به مشتریان احتمالی ایمیل بزنید و یا در جشنواره ها و همایش های محلی شرکت کنید. از طریق مشتریان اولیه دنبال سود نباشید بلکه تنها به ارتقای محصول و بررسی بازخورد مشتری فکر کنید.

 

عرضه به بازار

حال که نظرات مشتریان را دیدید و شنیدید در بسته بندی، ویژگی های جانبی و قیمت گذاری اصلاحات لازم را اعمال کنید. سپس وارد مرحله بعدی فروش یعنی فروشگاه های محلی و کوچک شروع کنید. شما برای جلب نظر آنها به نسبت فروشگاه های زنجیره و بزرگ شانس بیشتری دارید. می توانید راحت با مسئول اصلی صحبت کنید، به او پیشنهاد های جذاب بدهید و او نیز به دنبال دادن تمایز به خود در برابر رقبا است، پس احتمالا از محصول جدید شما استقبال کند.

برای جلب نظر خرده فروشان حتما تصاویر و کاتالوگ محصول، نمونه کالا و برگه فروش به همراه داشته باشید و به طور خلاصه برتری های محصول و مشوق های خرید برای خرده فروش را توضیح دهید.

 

گسترش بازار

حال که دوران اولیه عرضه محصول را پشت سر گذاشتید و توانستید نظر مشتریان و خرده فروشان را جلب کنید باید سراغ دانه درشت تر ها بروید! فروشگاه های بزرگ زنجیره ای، فروشگاه های معروف اینترنتی و مواردی از این دست. باید ابتدا فروشگاه خود را درست انتخاب کنید. بازه قیمتی کالا و درآمد خریداران بسیار در انتخاب این مورد مهم است (اگر هدف یک فروشگاه خریداران کم بضاعت است و قیمت کالاها به نسبت پایین است نباید یک محصول لوکس و تراز اول را در آن بازار عرضه کنید)

در مواجهه و معامله با این فروشندگان باید در نظر داشته باشید که فروش تنها آغاز کار است و مسائلی مثل عمل به برنامه تحویل کالا، مرجوعی؛ تبلیغات و … اهمیت زیادی دارد. پس باید وقتی کار خود را گسترش دهید و وارد سطح جدیدی کنید که پایه ها و زیرساخت های کسب و کار شما به اندازه کافی گسترش یافته باشد. یکی از دلایل شکست در عرضه محصول جدید به بازار شتابزدگی در توسعه است.

 

چند نکته جانبی

برای موفقیت در بازاریابی محصول جدید این چند نکته نیز حائز اهمیت است:

  • انتخاب بازار جدید: اگر در بازاری وارد شده اید که تعداد زیادی کسب و کار مشابه مدتها در آن کار کرده اند و جا افتاده اند کار شما برای رقابت سخت است. به جای ورود به بازار دیگران برای خود یک بازار جدید ایجاد کنید.
  • استفاده از فرصت های ویژه: فرصت های خاصی برای عرضه محصول مثل نمایشگاه های فصلی، نمایشگاه های تخصصی و یا برنامه های ویژه فروش در فروشگاه های زنجیره ای وجود دارند که می تواند برای موفقیت شما موثر باشند. از این فرصت ها حداکثر بهره را ببرید.
  • فضای مجازی: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی می توانند با هزینه به نسبت کمتر از دیگر کانال ها محصول شما را به مخاطبان زیادی معرفی کنند. استفاده از فضای مجازی برای معرفی محصول هزینه های شما را کاهش می دهد.
  • رعایت راستگویی: اگر ادعایی برای محصول خود دارید و نمی توانید آن را عملی کنید (ادعا در مورد سرویس عرضه یا ویژگی های محصول) به اعتبار خود آسیب می زنید. اعتبار کسب و کار را نباید برای موفقیت فروش یک محصول بر باد داد.
  • صبور بودن: شکیبا باشید، اگر محصول شما خیلی سریع رشد نکرد نگران نباشید. عرضه محصول موفق نیازمند زمان و صبر است

منبع: وب سایت دانشگاه تهران


مشاوره شما افتخار❤️ماست

ثبت نام رایگان در سامانه پیامک رایگان اس ام اس

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به شماره های 01132290134 و یا 09116665601 تماس حاصل نمایید.



Like 172

در باره نویسنده
ابوالفضل برزگران
کارشناس نرم افزار(وب مستر-ایده پرداز) علاقه مند به حوزه ی سئو

جستجو
 

خرید پنل اس ام اس (رایگان) در چند لحظه و دریافت سامانه پیامک با امکانات کامل و نامحدود پنل اس ام اس
سایر خدمات ما
طراحی سایت
طراحی و تولید نرم افزار
نرم افزار جامع دهیاری
جستجوگر هوشمند خبر
رایگان اس ام اس
پنل اس ام اس تعرفه پیامک نمایندگی
ثبت نام رایگان شماره اختصاصی ورود به سامانه
سامانه پیام کوتاه وب سرویس پیامک انتقال پیامک
سوالات متداول امکانات سامانه پیامک تماس با ما
وب سرویس ارسال پیامک ویژه برنامه نویسان پلاگین وردپرس ارسال پیامک
ارسال پیامک از طریق url- وب سرویس ارسال پیامک rest انتقال پیامک های دریافتی به سایت شما
تماس با ما
آدرس : مازندران، بابل، خیابان نواب صفوی، روبروی اشرفی 16
تلفن : 01132290134
فکس : 02189774876
ایمیل : info [a] raygansms.com
پیامک : 30006859
تلگرام : @RayganSMS