مشاهده وبسایت رایگان اس ام اس دریافت سامانه پیامک رایگان

مسئولان دوچرخه سواری موتوری مخفی در میان اجزای دوچرخه یک رقابت کننده پیدا کردند


 تاریخ : ۱۳۹۴/۱۱/۱۷ 408 Like

مسئولان دوچرخه سواری موتوری مخفی در میان اجزای دوچرخه یک رقابت کننده پیدا کردند

دوچرخه ای که از موتور مخفی بهره می برد باعث شده بود که ناظران مدتی طولانی مشکوک شوند اما هرگز نتوانند آن را ببینند. به هرحال  مسئولان ستاره 19 ساله بلژیکی "فمکه ون دن" را به اتهام تقلب فناورانه در مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی جهان در روز شنبه بازداشت کردند. به گفته برایان کوک سون رییس اتحادیه دوچرخه سواری بین المللی  "این پدیده که موتور مخفی بوده است یک راز نبوده و ما معتقدیم این یک تقلب بسیار فناورانه بوده است." و اضافه کرد :"ما روش های جدیدی برای کشف تقلب امتحان می کنیم با این حال شما میدانید که چرا نمیخواهم وارد جزییات کار شوم"
 
براساس گزارش ها متد های جدید شامل اسکن فرکانسی  رادیویی که عمل مقایسه و مچ نمودن با موتور الکتریکی را انجام میدهد، هستند. با این حال در سال گذشته UCI  (اتحادیه دوچرخه سواری بین المللی) دوچرخه هارا بصورت تصادفی هم بازرسی کرده بود. ون دن زمانی مورد شک قرار گرفت که بر اساس گزارش های آمده دوچرخه او مشکلات مکانیکی خاصی را پیدا کرد و یکی از ناظرین گزارش نادرست بودن برخی چیزها را در مورد آن دوچرخه پخش می کند. اتحادیه اخبار را تایید کرده و کوکسون در صفحه توییتر خود گفته که : تقلب فناورانه قابل پذیرش نیست و ما میخواهیم تا اقلیتی که قصد تقلب دارند این مسئله را جدی بگیرند، جایی برای مخفی شدن نیست، دیر یا زود آنها تاوان تخریبی که نسبت به چهره ورزش انجام داده اند را خواهند پرداخت.
بر اساس گزارش یک روزنامه بلژیکی، دوچرخه تعدادی سیم در نقاط مختلف صندلی و موتوری در دو شاخه عقب داشت اما عکسی از آن منتشر نکرد. با این حال ون دن این موضوع را منکر شده و در تلویزون بلژیک اعلام کرده که این دوچرخه متعلق به دوستش است. او میگوید: "این دوچرخه من نیست و متعلق به دوستم است و تنها شبیه دوچرخه من بوده. یک مکانیک تصور کرده که این دوچرخه من است و آن را تمیز کرده و برای مسابقه من حاضر کرده است". 
بهرحال ون دن به 6 ماه تعلیق و پرداخت 200 هزار فرانک سوییس محکوم شده است. با اینکه افراد مربوطه قول داده اند موضوع را پیگیر کنند، گفتنی ها حاکی از این است که این ستاره جوان اولین متقلب تکنولژیکی در ورزش است.
 

 


منبع : www.engadget.com
Like 408

در باره نویسنده
سید جمشید محسنی
علاقه مند به دنیای کامپیوتر و فناوری اطلاعات و ارتباطات

جستجو
 

خرید پنل اس ام اس (رایگان) در چند لحظه و دریافت سامانه پیامک با امکانات کامل و نامحدود پنل اس ام اس
سایر خدمات ما
طراحی سایت
طراحی و تولید نرم افزار
نرم افزار جامع دهیاری
جستجوگر هوشمند خبر
رایگان اس ام اس
پنل اس ام اس تعرفه پیامک نمایندگی
ثبت نام رایگان شماره اختصاصی ورود به سامانه
سامانه پیام کوتاه وب سرویس پیامک انتقال پیامک
سوالات متداول امکانات سامانه پیامک تماس با ما
وب سرویس ارسال پیامک ویژه برنامه نویسان پلاگین وردپرس ارسال پیامک
ارسال پیامک از طریق url- وب سرویس ارسال پیامک rest انتقال پیامک های دریافتی به سایت شما
تماس با ما
آدرس : مازندران، بابل، خیابان نواب صفوی، روبروی اشرفی 16
تلفن : 01132290134
فکس : 02189774876
ایمیل : info [a] raygansms.com
پیامک : 30006859
تلگرام : @RayganSMS