مشاهده وبسایت رایگان اس ام اس دریافت سامانه پیامک رایگان

پیامک‌های جریمه ای که نادرست ارسال می‌شوند


 تاریخ : ۱۳۹۹/۹/۲۴ 233 Like

پیامک‌های جریمه ای که نادرست ارسال می‌شوند

در اجرای طرح تعطیلی دو هفته از اول آذرماه برای کنترل شیوع کرونا، عبور و مرور خودروهای غیربومی در شهرهایی که به دلیل شیوع کرونا قرمز و نارنجی بودند، ممنوع شد. بر این اساس ۱۵۰ شهر و کلانشهر ایران به مدت دو هفته تعطیل شدند. همچنین در شهرهای قرمز منع تردد از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح اعمال شد.

در شهرهایی که قرمز و نارنجی اعلام شدند، فقط خودروهای پلاک بومی شهرها اجازه تردد داشتند و بقیه اجازه ورود به آن شهرها را نداشتند. در این طرح دو نوع محدودیت اعمال شد؛ شهرهایی که قرنطینه بودند و محدودیت‌های درون‌شهری و بیرون‌شهری درمورد آنها اعمال شد. هر شهری محدوده خود را دارد و اگر فردی از شهری خارج شود به شهر دیگر نمی‌تواند وارد شود.

پیامک‌هایی که نادرست ارسال می‌شوند
افراد خاطی خارج‌شده از شهرهای نارنجی ۵۰۰ هزار تومان و از شهرهای قرمز یک میلیون تومان جریمه شدند. به عنوان مثال فردی که در تهران ساکن است و پلاک بومی هم دارد اما در شهر دیگری مشغول به کار است، اگر وارد شهر نشود مشمول جریمه نمی‌شود اما اگر به شهر دیگر وارد شد جریمه می‌شود.

در حالی این طرح در شهرها و کلانشهرها اجرا شد که افرادی که محدودیت‌های اعمال‌شده را رعایت کرده بودند و در تعطیلی دوهفته‌ای ترددی با خودروی خود در شهر نداشتند، پیامکی با این مضمون برای آنها ارسال شده که «مالک محترم خودرو به شماره…در راستای اجرای مصوبات ستادملی مقابله با کرونا و محدودیت های عبوری ایجاد شده، تخلف تردد شما در محور ... در تاریخ ... ثبت شده و در حال بررسی است».

طی چند روز گذشته تعدادی از شهروندان اعلام کردند که چنین پیامکی دریافت کرده اند. در حالی که نسبت به اجرای دستورالعمل های بهداشتی تاکید داشته و ترددی در داخل شهر نداشته‌اند. چه برسد به اینکه از شهر خارج شده باشند. در حالی که در پیامک ارسالی اعلام شده که صاحب فلان پلاک در فلان شهر و محور تردد داشته است.

این دسته از شهروندان اعلام داشته اند که ارسال این پیامک در عین اینکه صحت ندارد، افراد را دچار سردرگمی می‌کند که باید جریمه ای بپردازند یا نه. زیرا در پیامک، اشاره شده که موضوع فوق در حال بررسی است.

قانون مخدوش کردن پلاک خودرو
برخی شهروندان گمان می کنند شاید پلاک خودروهای آنها توسط مالکان سایر خودروها مورد سوءاستفاده قرار گرفته و به همین دلیل این پیامک ها برای آنها ارسال شده است. به این معنا که افراد خاطی با مخدوش کردن پلاک های خود سبب شده اند تا صاحبان خودروهای دیگر جریمه شوند.

این در حالی است که طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هر فردی ارقام و مشخصات پلاک وسایل نقلیه را تغییر دهد یا چنین وسایلی را با علم به تغییر یا تعویض پلاک تقلبی استفاده کند، به حبس از ۶ ماه تا یک‌سال محکوم می‌شود. بر اساس این ماده قانونی چنانچه فردی پلاک وسیله نقلیه موتوری دیگری را به خودرو خود الصاق کند یا برای آن پلاک تقلبی بکار برد نیز مشمول این مجازات خواهد شد.

تغییر غیرقانونی و مخدوش کردن پلاک خودرو از جمله جرائمی است که در سال های اخیر به ویژه در شهرهای بزرگ افزایش یافته است. افرادی که اقدام به این عمل می‌کنند علاوه بر فرار از قانون، جریمه اعمال غیرقانونی خود را به حساب دیگر شهروندان می‌گذارند، به همین دلیل خلافی هر دو پلاک باید توسط فرد خاطی پرداخت شود. دستکاری و مخدوش کردن غیرقانونی پلاک خودرو در عین آنکه جرم تلقی می‌شود مشکلاتی را نیز برای دیگران ایجاد و حقوق افراد دیگر را ضایع می‌کند، زیرا اقدام آنها موجب صدور قبض جریمه برای فرد دیگری می‌شود.

متخلفان برای فرار از قانون روش‌های مختلفی برای ناخوانایی پلاک استفاده می‌کنند که می‌توان به پخش روغن‌های تیره بر روی پلاک، گلی و خاکی کردن پلاک، استفاده از اسپری های مخصوص، استفاده از کاورهای پلاستیکی تیره اشاره کرد.

رانندگان وسایل نقلیه مجاز نگران پیامک جریمه نباشند
گرچه پیامک تخلف موجب نگرانی برخی صاحبان خودرو که پروتکل های عبور و مرور را رعایت کردند شده، اما سردار کمال هادیانفر رئیس پلیس راهور ناجا در این زمینه گفت: نگرانی‌هایی برای دارندگان وسایط نقلیه مجاز مثل پزشکان، پرستاران، کسانی که شیفت شب خدمت می‌کنند و کسانی که مجبور هستند به شهرها تردد داشته باشند، وجود دارد. به محض اینکه این لیست‌ها توسط فرمانداری ها کامل شود و به راهور ارسال شوند، نسبت به حذف جریمه این افراد اقدام خواهیم کرد و نگران نباشند.

وی گفت: پلاک‌های عمومی، پلاک‌های آژانس محلات، تاکسی‌های اینترنتی و تاکسی‌ها را به صورت سیستمی در اختیار داریم و جریمه نشدند، اما اگر برای رانندگان این قبیل خودروها پیامک جریمه آمد نگران نباشند و حتماً نسبت به حذف آن اقدام می‌کنیم و نیازی به مراجعه نیست و پلیس آن را در سیستم حذف خواهد کرد.

رئیس پلیس راهور ناجا افزود: قرار شده تا بعد از اتمام طرح محدودیت‌های جدید افرادی که آدرس محل سکونتشان با پلاک خودرویشان مطابقت ندارد، نسبت به حذف جریمه شان اقدام کنیم، اما کسانی که با پلاک‌های غیربومی به شهرهای قرمز یا نارنجی تردد کرده‌اند غالباً جریمه شده‌اند و نسبت به حذف جریمه اقدام نمی‌شود.

هادیانفر ادامه داد: از ابتدای اجرای طرح محدودیت‌های تردد در کشور تاکنون براساس آنچه که ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ کرده است، علی رغم شرایط جوی بد، نیروهای پلیس راهور به طور کامل در محورهای شمالی کشور و محورهای متأثر از بارش برف و باران حضور داشته‌اند.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در روزهای اول تاکید کردیم که پیامک‌ها صرفاً برای تذکر هستند و اعمال جریمه انجام ندادیم و این کار در شهرها و راه‌ها انجام شد و تاکید کردیم که همکاران ما در شهرها به صورت دستی جریمه نکنند و دوربین‌ها این مسؤلیت را عهده دار بودند.

بیش از ۵۳ هزار راننده در مناطق قرمز جریمه شدند
سردار مهدی حاجیان سخنگوی نیروی انتظامی نیز گفت: در دو هفته تعطیلی برای کنترل کرونا تعداد ۳۴۲ هزار و ۳۶۰ دستگاه خودرو در طرح محدودیت شبانه، در مناطق نارنجی ۳۵ هزار و ۸۴۸ خودرو و مناطق قرمز تعداد ۵۳ هزار و ۲۰ خودرو جریمه شدند.

وی افزود: طی دو هفته تعطیلی اخیر در راستای اجرای مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا؛ تعداد نیروهای به کارگیری شده ۱۴۶ هزار و ۱۰۲ نفر، تعداد نقاط استقرار یک هزار و ۹۴۸ نقطه بوده است؛ طی بازه زمانی اشاره شده، تعداد تذکر لسانی به رانندگان خودروها یک میلیون و ۴۸۲ هزار و ۷۱۶ مورد و تعداد خودروهای عودتی ۵۸۷ هزار و ۵۹۱ دستگاه است.

معاون اجتماعی ناجا گفت: آمارها بیانگر کاهش ۳۵ درصدی تردد خودروها در مدت زمان اشاره‌شده در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است.

منبع:ایرنا



Like 233

برچسب ها:

در باره نویسنده
ابوالفضل برزگران
کارشناس نرم افزار(وب مستر-ایده پرداز) علاقه مند به حوزه ی سئو

جستجو
 

خرید پنل اس ام اس (رایگان) در چند لحظه و دریافت سامانه پیامک با امکانات کامل و نامحدود پنل اس ام اس
سایر خدمات ما
طراحی سایت
طراحی و تولید نرم افزار
نرم افزار جامع دهیاری
جستجوگر هوشمند خبر
رایگان اس ام اس
پنل اس ام اس تعرفه پیامک نمایندگی
ثبت نام رایگان شماره اختصاصی ورود به سامانه
سامانه پیام کوتاه وب سرویس پیامک انتقال پیامک
سوالات متداول امکانات سامانه پیامک تماس با ما
وب سرویس ارسال پیامک ویژه برنامه نویسان پلاگین وردپرس ارسال پیامک
ارسال پیامک از طریق url- وب سرویس ارسال پیامک rest انتقال پیامک های دریافتی به سایت شما
تماس با ما
آدرس : مازندران، بابل، خیابان نواب صفوی، روبروی اشرفی 16
تلفن : 01132290134
فکس : 02189774876
ایمیل : info [a] raygansms.com
پیامک : 30006859
تلگرام : @RayganSMS