مشاهده وبسایت رایگان اس ام اس دریافت سامانه پیامک رایگان

استعلام میزان شارژ استفاده شده از سرویس های ارزش افزوده!


 تاریخ : ۱۳۹۸/۸/۱۶ 262 Like

استعلام میزان شارژ استفاده شده از سرویس های ارزش افزوده!

با معرفی سرویس ویژه افشاگری به مردم توسط وزیر ارتباطات؛


هویت شرکت‌های ۲۶۰۰ میلیارد تومانی طی روز‌های آتی افشا خواهد شد؟
جهرمی پای را فراتر از ارائه مجرای آشنایی با شرکت‌های ارزش افزوده و شکایت از آن‌ها گذاشته و در انتهای پیامش از مردم در مقابله با این کلاهبرداران تقاضای کمک هم کرده است. کمک برای احقاق حقوق مردم و رعایت #حق‌الناس که از ابتدای استارت این پروژه، شعار کلیدی وزیر و همکارانش بوده است؛ پروژه‌ای که در پی برخی تلاش‌ها برای کارشکنی در مسیر آن، روز گذشته جزئیات جالب توجهی از ابعاد آن برملا شد.



پروژه #پایان_وس که از چندی پیش توسط وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کلید خورده بود، بالاخره به خوان آخر و حساسش رسید؛ خوانی که ظاهرا مرحله پس از آن، افشاگری وسیعی خواهد بود.

 

یک روز پس از آنکه «محمدجواد آذری جهرمی» در نشست شهر‌های هوشمند، تأکید کرد که «هوشمندسازی» برای برخی تبدیل به شعار و دکور شده که به جای بهبود زندگی مردم و فراهم آوردن زمینه برای حضور شرکت‌های خلاق و فن‌آور، به مانند ماجرای شرکت‌های ارزش افزوده، به پدید آوردن انحصار‌هایی برای برخی منجر شده، اتفاقی که از مدت‌ها پیش برخی انتظار وقوعش را می‌کشیدند، رقم خورد.

اتفاقی که ساعاتی پیش و با توئیت وزیر ارتباطات اجرایی شد؛ پستی که در آن تأکید شده: «امشب شب تلخی برای کلاهبرداران است!

پول‌هایی که برای شرکت‌های ارزش افزوده در این چند سال از شما اخذ شده را با *۸۰۰*۶# [به این ترتیب: ستاره هشتصد ستاره شش مربع] می‌توانید ببینید. شکایتی هم داشتید لطفا از طریق پیامک به ۸۰۰۷ بفرستید. کاملا رایگان! برای خانواده نیز انجام دهید.»
 

خوان آخر پروژه‌ای که از مدت‌ها پیش با عنوان #پایان_وس مطرح شد و حتی تاخیر در اجرایش، موجب شکل گیری انتقادات و حتی نگرانی‌هایی شده بود. نگرانی از اینکه مبادا قرار است پایان فعالیت شرکت‌های ارزش افزوده نیز شبیه وعده‌های پرشمار مسئولان باشد که برای همیشه بایگانی شدند، بی آنکه مسئولان نگران نسبت دادن صفت‌هایی مانند تعلل یا سازشکاری یا حق السکوت گرفتن به خودشان باشند.

پایانی که تا اینجا با #پایان_وس همخوانی ندارد، به ویژه وقتی می‌بینیم که وزیر به صراحت این شرکت‌ها را کلاهبردار می‌نامد و تأکید دارد برای شناسایی کاملشان، پروسه شناسایی شان توسط همه مردم طی شده و یادآوری کرده که سازوکار دریافت شکایات‌ مردمی در این خصوص نیز پیش بینی شده است. سامانه‌ای که می‌شود شکایات‌ را به رایگان به آن پیامک کرد تا ثبت شود و در دستور رسیدگی قرار گیرد.

البته جهرمی پای را فراتر هم گذاشته و در انتهای پیامش از مردم در مقابله با این کلاهبرداران تقاضای کمک هم کرده است. کمک برای احقاق حقوق مردم و رعایت #حق‌الناس که از ابتدای استارت این پروژه، شعار کلیدی وزیر و همکارانش بوده است. پروژه‌ای که در پی برخی تلاش‌ها برای کارشکنی در مسیر آن، روز گذشته جزئیات جالب توجهی از ابعاد آن برملا شد.
 
هفته پیش بود که رسانه ملی در گزارشی یک طرفه، تأکید کرد که در نتیجه فعالیت شرکت‌های ارزش افزوده، حدود ۳۰ هزار شغل خلق شده تا این گونه به اذهان عمومی متبادر شود که اقدام وزیر و همکارانش، موجی از بیکاری به دنبال خواهد داشت که می‌تواند آسیبی جدی باشد. ادعایی که جهرمی پاسخ جالب توجه و قابل تأملی بدان داد و این شرکت‌ها را این گونه معرفی کرد: «شرکت‌هایی که در بازار ۲۶۰۰ میلیارد تومانی هستند، اما هیچ‌کس [حتی]اسم یکی از آن‌ها را نمی‌شناسد. مگر می‌شود مردم حتی یک بازیکن اصلی در این عرصه را نشناسند؟ زمانی که از مبارزه با کلاهبرداری‌های خدمات ارزش افزوده صحبت کردیم، طرفداران این خدمات اعلام کرده‌اند، ۳۰ هزار شغل از بین خواهد رفت. اگر واقعا این تعداد شغل ایجاد شده، چطور هیچ‌ کدام از مردم حتی نام یکی از این شرکت‌های ارزش افزوده را نمی‌دانند؟»

این پاسخ زمانی جالب‌تر به نظر می‌رسد که بدانیم با معرفی سرویس شناسایی وس ها، مشترکان تلفن همراه در کشورمان می‌توانند با اسامی این کلاهبرداران در پیامک‌های برگشتی آشنا شده و با ثبت شکایت از آنها، مجموعه آماری کامل و جامعی از این شرکت ها، جمع کلاهبرداری هایشان در سال‌های گذشته و میزان شکایت از آن‌ها پدید آورند که انتشار آن توسط وزارت ارتباطات، فاز جدیدی از افشاگری این تجارت ۲۶۰۰ میلیارد تومانی در سال به شمار خواهد آمد.

افشاگری‌ که البته معلوم نیست در دستور کار آذری جهرمی و همکارانش در این پروژه قرار دارد یا خیر، هرچند اظهارنظر‌های ایشان تا به امروز در این خصوص، حکایت از آن دارد که پرده نهایی ماجرا، چنین افشاگری آتشینی است.



Like 262

در باره نویسنده
ابوالفضل برزگران
کارشناس نرم افزار(وب مستر-ایده پرداز) علاقه مند به حوزه ی سئو

جستجو
 

خرید پنل اس ام اس (رایگان) در چند لحظه و دریافت سامانه پیامک با امکانات کامل و نامحدود پنل اس ام اس
سایر خدمات ما
طراحی سایت
طراحی و تولید نرم افزار
نرم افزار جامع دهیاری
جستجوگر هوشمند خبر
رایگان اس ام اس
پنل اس ام اس تعرفه پیامک نمایندگی
ثبت نام رایگان شماره اختصاصی ورود به سامانه
سامانه پیام کوتاه وب سرویس پیامک انتقال پیامک
سوالات متداول امکانات سامانه پیامک تماس با ما
وب سرویس ارسال پیامک ویژه برنامه نویسان پلاگین وردپرس ارسال پیامک
ارسال پیامک از طریق url- وب سرویس ارسال پیامک rest انتقال پیامک های دریافتی به سایت شما
تماس با ما
آدرس : مازندران، بابل، خیابان نواب صفوی، روبروی اشرفی 16
تلفن : 01132290134
فکس : 02189774876
ایمیل : info [a] raygansms.com
پیامک : 30006859
تلگرام : @RayganSMS