مشاهده وبسایت رایگان اس ام اس دریافت سامانه پیامک رایگان

مقایسه پیامک تبلیغاتی با روش های بازاریابی دیگر (2)


 تاریخ : ۱۳۹۷/۱۲/۴ 288 Like

مقایسه پیامک تبلیغاتی با روش های بازاریابی دیگر (2)

در این مقاله قصد داریم مفصلا درباره ی بازاریابی و انواع آن و مقایسه انواع بازاریابی ها با بازاریابی توسط پیامک تبلیغاتی و تمام آنچه نیاز است از این بازار بدانید را  در این مقاله به آن بپردازیم...

بازاریابی کلمه است که سالیان بسیار زیادی به گوش ما میخورد اما اهمیت این کلمه امروزه بسیار بیشتر از قبل شده است و تاثیر بسیار زیادی بر کسب و کار و تجارت ما دارد.بازاریابی را کسانی می توانند آن را به خوبی درک کنند که تاثیر آن را با چشم خود دیده اند.

یک مثال کوچک برای شما می خواهم بزنم که متوجه بشوید چقدر می تواند بازاریابی اوضاع مالی شما را مورد تغییر و پیشرفت قرار دهد.:

یکی از دوستان من چند سال پیش یک شرکت بیمه را تاسیس کرده بود که در ابتدای کارش در سال اول جوری فروشش بود که به زحمت می توانست حتی اجاره ی مغازه ی خود را بپردازد.ما در سال دوم کاره خود به صورت بسیار اتفاقی او در یک روز به تعدادی جوان مشتاق کار برخورد که به او پیشنهاد دادند که در صورت فروش اوراق بیمه هایش به آن ها پورسانتی بدهد ، او نیز این پیشنهاد آن ها را قبول کرد و بعد از 6 ماه نتیجه ی بسیار عجیبی حاصل شد.

کسی که به زحمت می توانست اجاره بهای مغازه ی خودش را بپردازد توانسته بود یک خانه ی بسیار شیک در محله ای خوب بخرد

همه ی این شگفتی ها دلیلش آن جوانانی بودند که شهر به شهر می رفتند وتا تعداد اوراقی را که باید میفروختند را به فروش نمی رسانند از آن جا خارج نمی شدند و این کار آن ها که اصل کلمه ی بازاریابی را معنا میکند توانست اوضاع مالی همه ی آن ها را به شدت تغییر دهد. فعلا فقط خواستم قدرت بازاریابی را به شما نشان دهم که چگونه می تواند همه چیز را دگرگون کند و در ادامه شما را با بهترین روش بازاریابی امروز که بازاریابی به سبک پیامک تبلیغاتی است آشنا میکنم.

 

معرفی تعدادی از روش های بازاریابی


1) بازاریابی دهان به دهان چیست؟


امروزه بسیاری از کسب‌وکارها در سراسر دنیا برای جلب مخاطب‌های جدیدشان به‌صورت میلیاردی سرمایه‌گذاری می‌کنند؛ درحالی‌که پتانسیل‌های بازاریابی مشتری‌های فعلی‌شان را در نظر نمی‌گیرند. قدرت پیشنهادهای دهان به دهان بیش‌ازاندازه است؛ و هنگامی‌که راه‌های مختلفی برای تقویت پایگاه مشتریان فعلی وجود دارد، هیچ‌کدام به‌اندازه‌ی بازاریابی دهان به دهان مؤثر و قوی نیستند.


بازاریابی دهان به دهان یا WOMM (همان مخفف Word Of Mouth Marketing!) به طور کلی یعنی تأثیرگذاری فعال و برانگیختن طبیعی گفت‌وگوهای حول یک برند، سازمان، محصول و یا رویداد.
به زبان ساده، بازاریاب دهان به دهان به دنبال ایجاد یک موضوعی قابل‌بحث و سپس مشتاق کردن مردم برای صحبت در مورد آن هستند. مردم همان‌طور که گفتم عاشق مرجع داشتن هستند و به صحبت‌های دوستانشان در مسائل مربوط به خرید یک محصول به‌راحتی اعتماد می‌کنند. بازاریاب‌های دهان به دهان به دنبال ایجاد یک زنجیره‌ی پر از مرجع برای ایجاد ترافیک، سرنخ و یا موقعیت‌های فروش برای یک برند هستند.
در حقیقت در بازاریابی دهان به دهان، محصول شما باید به قدری قدرتمند باشد تا مشتریان دلیلی برای تعریف و صحبت درباره محصول شما داشته باشند. زمانی که مشتری از محصول یا خدماتی رضایت داشته باشد، چه اتفاقی می‌افتد؟ سعی می‌کند آن را به دوستان و آشنایان خود معرفی کند و در این راه از اعتبار خود مایه می‌گذارد.

 

2) بازاریابی ویروسی چیست؟


بازاریابی ویروسی یا همان وایرال مارکتینگ (Viral Marketing) زمانی اتفاق می‌افتد که استراتژی یک کسب و کار این باشد که مخاطبان خود را تشویق به انتقال پیام بازاریابی خود کند. این روش، شباهت بسیاری با منتشر شدن ویروس در محیط اطراف دارد و دقیقاً به همین دلیل است که نام ویروسی یا وایرال بر روی آن گذاشته شده است. در واقع، تنها تفاوت این ویروس با سایر ویروس‌ها این است که در بازاریابی محتوا، ویروس شما از جنس محتوا است (و در دنیای دیجیتال زندگی می‌کند.)


همانطور که متوجه شدید، رمز موفقیت یک کمپین بازاریابی ویروسی، در انتشار محتواهایی است که همانند ویروس‌ها، هزاران و بلکه میلیون‌ها بار تکثیر می‌شوند.


شاید بتوان گفت که پایه و اساس بازاریابی ویروسی، انتشار اطلاعات به صورت دهان به دهان است، اما فناوری‌های مدرن و جدید مبتنی بر اینترنت، بسترهای بسیار مناسبی را جهت توزیع دیجیتال محتوای ویروسی فراهم آورده‌اند و امروزه، بهترین روش برای بازاریابی ویروسی، استفاده از اینترنت محسوب می‌شود.

 

3) بازاریابی صنعتی چیست؟

 

بازاریابی صنعتی یا بازاریابی B2B نوعی از بازاریابی است که در آن یک شرکت، کالاها و خدمات مورد نیاز شرکت دیگری را فراهم می‌کند. در واقع، فروشنده و مشتری در این حوزه از بازاریابی، هر دو صاحب کسب و کار هستند. شرکت‌هایی از قبیل جنرال الکتریک و آی بی ام، میلیون‌ها دلار در روز را صرف خرید محصولاتی می‌کنند که برای تداوم کسب و کارشان ضروری است.
حالا پیشنهاد می‌کنم برای درک بهتر مفهوم بازاریابی صنعتی که معادل آن در زبان انگلیسی Industrial Marketing نیز می‌باشد، به مثال زیر توجه کنید:


*پیراهنی را در نظر بگیرید که در ویترین یک فروشگاه می‌بینید و قصد خرید آن را دارید. اجازه دهید فعلاً از بررسی رنگ و مد و سلیقه و برند پیراهن عبور کنیم و کمی نگاه فلسفی به ماجرا داشته باشیم!

 

  1. این پیراهن از کجا آمده است؟
  2. و چه داستانی برای تعریف کردن دارد؟

 

  • *برای پاسخ به این سوالات، بیایید از صفر تا صد مراحل دوختن یک پیراهن را باهم بررسی کنیم:

 
همانطور که در شکل بالا مشاهده می‌کنید، ما مجموعه یا زنجیره‌ای از فعالیت‌ها را برای تغییر حالت پنبه به پیراهن نیاز داریم که به آن زنجیره ارزش می‌گوییم.

در هر مرحله از این زنجیره، به ارزش محصول اضافه می‌شود تا به محصول نهایی برسیم. اجازه بدهید بیش از این وارد مبحث زنجیره ارزش نشوم. هدف من از طرح این مسئله اشاره به ارزشی نیست که در هر مرحله ایجاد می‌شود، بلکه قصد دارم به ایجادکنندگان این ارزش و روابطی که میان آن‌ها شکل می‌گیرد بپردازم.


بیایید این بار مراحل تولید پیراهن را از زاویه دیگری نگاه کنیم؛ کشاورزان پنبه را به ریسندگان می‌فروشند، ریسندگان نیز نخ‌ها را به بافندگان می‌فروشند. در مرحله بعدی، خیاط پارچه‌های بافته شده را خریداری و دوخت لباس را آغاز می‌کند. هیچ یک از این بخش‌ها از روی خیرخواهی ارزش محصول را اضافه نمی‌کنند، بلکه هدف آن‌ها برطرف‌سازی نیاز کسب و کار مرحله بعدی است تا از این طریق درآمد کسب کنند.


بازاریابی صنعتی نیز دقیقاً به همین معنا است. در این نوع از بازاریابی، شما به عنوان صاحب یک کسب و کار، نیازهای سایر کسب و کارها را برآورده می‌سازید. در واقع مشتریان محصولات و خدمات شما، مصرف‌کنندگان عادی نیستند، بلکه کسب و کارهای دیگر مشتری شما خواهند بود.

 

  1. از این پس هرجا از کلمه بازار صنعتی استفاده کردم، منظورم بازار میان یک یا چند کسب و کار است.
  2. و هرجا بازار مصرفی آورده شد، منظور بازار میان کسب و کارها با مشتریان معمولی است، یعنی امثال من و شما.

 

4) بازاریابی سبز چیست و چگونه در آن موفق شویم؟


در دنیا موسسات زیادی در حوزه محیط زیست و بازاریابی فعالیت می‌کنند و تعاریف مختلفی را از بازاریابی سبز (بازاریابی محیط زیستی یا اکو - بازاریابی) ارائه داده‌اند. اما خب، وجه مشترک تمامی تعاریف این است: بازاریابی سبز یعنی بازاریابی محصولات و خدماتی که بصورت پایدار، به بهبود محیط زیست کمک می‌کنند و استفاده از آن‌ها از نظر محیط زیستی بهتر است.

 

اما آیا بازاریابی سبز تنها به تولید محصولات سازگار با محیط زیست محدود می‌شود؟ خیر، باید با دید بازتری به آن نگاه کنیم. واقعیت این است که بازاریابی سبز تمامی فعالیت‌ها و اقدامات محیط دوستانه یک کارخانه تولیدی یا یک شرکت ارائه دهنده خدمات را شامل می‌شود.


به بیان دیگر، ما یا هر فرد دیگری که ادعای استفاده از روش بازاریابی سبز را داریم، بایستی اصول آن را در 0 تا 100 اقدامات و فعالیت‌های خود رعایت کنیم. اقداماتی مانند تغییر در طراحی محصولات، تغییر در صنعت و فرایند تولید کالا، بسته‌بندی زیست محیطی و سایر تغییراتی که لازم است در کنار صورت بگیرند تا از تخریب محیط زیست جلوگیری شود.
خب شاید این سوال برای شما مطرح شود که: اگر فقط به فکر محیط زیست باشیم، پس کی بفروشیم؟! اتفاقا همینجا است که بازاریابی سبز وارد عمل می‌شود و در آرامش کامل پاسخ می‌دهد: نگران نباشید، اگر نکاتی را که به شما معرفی می‌کنم رعایت کنید، هم سود و فروش خواهید داشت، هم از نابودی محیط زیست جلوگیری خواهید کرد!
چگونه؟ خیلی راحت، برای مثال کافی است اقدامات شما باعث کاهش مصرف انرژی شود، آن وقت هم در هزینه شما صرفه‌جویی می‌شود و هم انرژی بیشتری برای استفاده نسل‌های آینده باقی می‌ماند.

 

5-چه کسانی می‌توانند از بازاریابی سبز استفاده کنند؟


پاسخ: همه می‌توانند! در واقع از آنجایی که همه محصولات نیاز به صرف انرژی دارند و تولید آن‌ها مقداری زباله ایجاد خواهد کرد، هر شرکتی می‌تواند در مسیر بازاریابی سبز قدم بردارد. البته هر شرکتی با توجه به اولویت‌های کسب و کار و محاسبه سود و زیانی که دارد، راهکارهای بازاریابی سبز را در عمل اجرا می‌کند. در این میان، برخی از شرکت‌ها، تنها به فکر سود و زیان خود بوده و هیچ توجهی به اثرات محیط زیستی صنعت خود ندارند.


اما در دنیا شرکت‌هایی وجود دارند که علاوه بر سود و زیان خود، برای حفظ محیط زیست نیز اهمیت قائل هستند. مهم‌ترین چالشی که این شرکت‌ها با آن موجه‌اند این است که: چگونه می‌توان میان سود و اهداف محیط زیستی، تعادل برقرار کرد؟ این چالش خیلی وقت‌ها باعث شده تا حتی مدیرانی که ادعای زیادی در بازاریابی سبز دارند، خیلی هم سبز نباشند!


اما اگر شما هم با این نوع از چالش مواجهید، پیشنهاد می‌کنم تا ادامه مقاله بازاریابی سبز ما را مطالعه بفرمایید تا شناخت بیشتری نسبت به این رویکرد بازارایابی داشته باشید و با آگاهی بیشتری مسیر حرکت کسب و کار خود را انتخاب کنید.

 

 

5) بازاریابی ربایشی: روش مارکتینگی که به خواب هم نمی‌دیدید!

 

بازاریابی ربایشی یا درونگرا روشی از مارکتینگ است که تمرکز آن بر روی جذب مشتری و کشاندن او به درون پایگاه های کسب و کار شما(خصوصا از طریق محتوای مفید و مرتبط)است. معمولا در این روش،پایگاه اصلی شما،وب سایتتان محسوب می شود و صفحات شما در شبکه های اجتماعی نیز پایگاه های دیگر شما هستند.

در حقیقت، در بازاریابی ربایشی، شما به جای آنکه وقت و هزینه خود را صرف پیدا کردن مشتری کنید، آن را صرف افزایش کیفیت رسانه‌های خود می‌کنید. با این هدف که کاری کنید مشتری در زمان نیاز، شما را پیدا کند، پس از آن در مسیر خرید هدایت شود و در هر مرحله از مسیر خود، چیزی با ارزش از شما دریافت نماید.

  1. حالا احتمالاً می‌پرسید که چگونه قرار است مشتری شما را پیدا کند؟
  2. مگر چنین چیزی ممکن است؟

البته که بله! خود شما هم وقتی در گوگل جستجو می‌کنید و یک سایت را باز می‌کنید، دقیقاً جذب آن سایت شده‌اید و در مسیر بازاریابی ربایشی هستید.
البته، در بازاریابی ربایشی بحث فقط بر سر جذب مشتری نیست. اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر به بازاریابی ربایشی نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که ایجاد رابطه صمیمی با مشتری در این روش، اهمیّت بسیار زیادی دارد. در واقع، هدف کلی شما ایجاد یک مسیر برای مشتری است. مسیری که در طی آن، غریبه‌ها تبدیل به دوستان شما می‌شوند. دوستانی که اعتماد کاملی به شما دارند. با این حساب، می‌توان بازاریابی رابطه‌ای (یک روش بازاریابی که بر ایجاد رابطه با مشتری تاکید دارد) را به عنوان یک بخش از بازاریابی ربایشی در نظر گرفت

شاید بد نباشد بدانید که اولین بار ایده بازاریابی ربایشی توسط آقایی به نام برایان هلیگن (Brian Halligan) مطرح شد. کسی که بعدها اقدام به طراحی یک سیستم آنلاین به نام Hubspot بر اساس همین روش بازاریابی کرد.

 

6) بازاریابی چابک چیست و چه نقشی در موفقیت کسب و کار شما دارد؟


در ماه فوریه سال 2001، تعدادی برنامه‌نویس که دغدغه مشترکی داشتند، دور هم جمع شدند تا راهکاری برای بهینه کردن کارشان پیدا کنند. دغدغه مشترک این افراد، کمبود زمان و بازده پایین کارشان بود و هر چقدر که سعی می‌کردند، بازهم نمی‌توانستند پروژه‌های‌شان را در زمان مقرر با بازده مطلوب تمام کنند. بعد از کلی بحث و گفت و گو، بالاخره به نتیجه رسیدند و روش جدیدی برای مدیریت فرایند برنامه‌نویسی پیشنهاد دادند که امروزه با اسم "مدیریت چابک" شناخته می‌شود. حالا تعریف مدیریت چابک چیست؟
از نظر این برنامه‌نویسان، مدیریت چابک نوعی از مدیریت است که شما به جای انجام یک پروژه بزرگ و سنگین از ابتدا تا انتها، آن را به بخش‌های کوچک‌تری تجزیه و بین اعضا تقسیم می کنید تا هم سرعت کارتان بیشتر شود و هم بازده بهتری داشته باشید.
 برای مثال، برنامه‌نویسان کمپانی‌های بزرگی مانند تویوتا، هوندا و فوجی با استفاده از این روش مدیریت، بازده خودشان را در طولانی مدت چندین برابر افزایش دادند.


تا اینجای این مقاله به معرفی تعداد زیادی از روش های بازار یابی پرداختیم در هر کدام از این روش ها  دارای مزیت ها و معایب خاص خود می باشند که هر کسی  نسبت به کسب و کار خود که در آن فعالبت دارد به انتخاب خود یکی از این روش های بازاریابی را انتخاب می کند اما یکی از بهترین روش هایی که هنوز در این مقاله به بررسی و توضیح درباره ی آن نپرداخته ایم روش بازاریابی تبلیغات پیامکی است که در زیر به توضیح آن پرداخته و در انتها مقاله مقایسه ی کلی بین این روش بازاریابی و روش های دیگر انجام می دهیم.

*خب در این پست با انواع روش های بازاریابی آشنا شدید: این مقاله، بخش دوم مقاله ی ارزشمند مقایسه بازاریابی و تبلیغات پیامکی با انواع بازاریابی می باشد...

*بخش سوم این مقاله که بخش پایانی آن می باشد در روز های آتی در سایت منتشر خواهد شد

منتظر این مقاله ی ارزشمند باشید*

 

ثبت نام رایگان در سامانه پیامک رایگان اس ام اس

در صورت نیاز به پنل اس ام بر روی لینک ثبت نام کلیک بفرمایید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به شماره های 01132290134 و یا 09116665601 تماس حاصل نمایید.



Like 288

در باره نویسنده
ابوالفضل برزگران
کارشناس نرم افزار(وب مستر-ایده پرداز) علاقه مند به حوزه ی سئو

جستجو
 

خرید پنل اس ام اس (رایگان) در چند لحظه و دریافت سامانه پیامک با امکانات کامل و نامحدود پنل اس ام اس
سایر خدمات ما
طراحی سایت
طراحی و تولید نرم افزار
نرم افزار جامع دهیاری
جستجوگر هوشمند خبر
رایگان اس ام اس
پنل اس ام اس تعرفه پیامک نمایندگی
ثبت نام رایگان شماره اختصاصی ورود به سامانه
سامانه پیام کوتاه وب سرویس پیامک انتقال پیامک
سوالات متداول امکانات سامانه پیامک تماس با ما
وب سرویس ارسال پیامک ویژه برنامه نویسان پلاگین وردپرس ارسال پیامک
ارسال پیامک از طریق url- وب سرویس ارسال پیامک rest انتقال پیامک های دریافتی به سایت شما
تماس با ما
آدرس : مازندران، بابل، خیابان نواب صفوی، روبروی اشرفی 16
تلفن : 01132290134
فکس : 02189774876
ایمیل : info [a] raygansms.com
پیامک : 30006859
تلگرام : @RayganSMS