مشاهده وبسایت رایگان اس ام اس دریافت سامانه پیامک رایگان

بازاریابی پیامکی به روش انبوه


 تاریخ : ۱۳۹۷/۱۱/۱۶ 354 Like

بازاریابی پیامکی به روش انبوه

بازاریابی پیامکی کلمه ای که امروزه به گوش بسیاری از ما میخورد و در حال بدست آوردن جایگاه بسیار مناسبی در بین سامانه  پیامکی های تبلیغاتی موجود امروز در بازار است. بسیاری از افراد هستند که شروع به استفاده از این سامانه ارزشمند بمنظور  ارسال پیامک تبلیغاتی کرده اند. اما اشتباه بسیاری از آن ها این است که فکر می کنند برای بازاریابی پیامکی قرار است یک متن تبلیغاتی تکراری بنویسند و بعدآن را برای تمام افراد دنیا ارسال کنند و متاسفانه هیچ گونه استراتژی و ایده ی مناسبی برای بازار یابی پیامکی خود ندارند.

 

اما نگران نباشید ما  در این مقاله به شما آموزش خواهیم داد که چگونه و چطور بتوانید از بازاریابی پیامکی برای خود مشتری کسب کنید و همچنین کسب و کار و تجارتی را که در آن در حال فعالیت هستید به رونق و پیشرفت برسانید.

 

بازاریابی پیامکی به روش گسترده و انبوه

 

 در یک سامانه پیامکی بانک شماره هایی متفاوت وجود دارد، در بانک شماره های موجود شما می توانید نسبت به نیازهایی که دارید برای بازاریابی پیامکی خود بانک شماره ی متناسب را انتخاب کنید و از آن به صورت مفید و هدف مند استفاده کنید.

بانک شماره های موجود که برای نمونه می خواهم خدمت شما عرض کنم تا بتوانید آشنایی نسبی نسبت به آنها بدست آورید. مثلا بانک شماره های موجود بر اساس شهر ها ، بانک شماره های اصفهان، تهران ،مشهد و همچنین شهر های مختلف یا بانک هایی بر اساس شغل،  مانند آرایشگران ، پزشکان، کارمندان و مشاغل مختلف دیگر، این دسته بندی دامنه ی بسیار گسترده ای دارد که شما می توانید بر حسب نیاز و شغلی که در آن هستید و می خواهید درآن تبلیغ کنید بانک شماره های خود را انتخاب کرده و پیامک خود را برای تمام شماره بانک های مورد نطر خود ارسال کنید.

برای مثال شما وارد کننده ی لوازم آرایشی هستید.در این صورت شما می توانید پیام های تبلیغاتی خود را برای بانک شماره زنان ارسال کنید.

 یک مثال خوب دیگر از ارسال پیامک انبوه ارسال از روی نقشه است.

مثلا شما یک شعبه جدید از فروشگاهتان را راه اندازی کرده اید. برای افتتاحیه فروشگاهتان شما می توانید ساکنان منطقه ی جدیدتان را با یک پیامک از افتتاح شعبه جدیدتان آگاه کنید.

 

نکته ها:

  1. در بازار یابی پیامکی سعی کنید متن پیام ارسال خود را جوری ویرایش کنید که کاربر شما بعد از خواندن متن پیامک شما تحریک به استفاده از محصول یا خدمات شما شود.{متن گیرا و جذاب باشد}
  2. در بازار یابی پیامکی مهم ترین قسمت شناسایی بازار هدف خود می باشد که باید سعی کنید پیامک های خود را تا جاییکه برایتان مقدور است هدف مند ارسال کنید
  3. در بازاریابی شبکه ای تکرار در ارسال پیامک نکته ای حائز اهمیئت است اما بسیاری از افراد به خاطر هزینه ی آن از انجام آن خودداری می کنند اما این را باید به شما بگویم که تکرار ارسال پیامک باعث می شود که شما در نظر مخاطب آشنا جلوه کنید و باعث شوید که مخاطب را به مجموعه ی خود جذب کنید.

 

معایب روش انبوه برای بازاریابی پیامکی

الف)یکی از مشکلاتی که در این روش با آن مواجه خواهید شد این است که تبلیغات شما نمی تواند کاملا هدف مند باشد، چرا که احتمال دارد بسیاری از افراد بانک شماره های شما به تبلیغ شما علاقه مند نباشند.این کار باعث می شود که پیامک شما برای آن ها مزاحمت ایجاد کرده و در نتیجه باعث ناراحتی و ضربه زدن به برند شما باشد.

ب)در بازاریابی پیامکی به روش انبوه شما فقط اطلاع رسانی کرده اید.ولی از بازگشت ان هیچگونه اطلاعی ندارید، اما قابل ذکر است که در همین روش انبوه شما می توانید سود های بسیار هنگفتی را اگر با هدف و استراتژی به پیش بروید بدست اورید.

 

*به گفته ی مدیر بازاریابی شرکت طراحی وب بلو فانتین:افزایش پیامک های تبلیغاتی به عنوان یکی از روش های بازاریابی، بی تردید به دلیل رشد فزاینده ی کاربران تلفن همراه می باشد. بسیاری از افراد همیشه تلفن های همراه خود را در دسترس دارند و از آن به عنوان وسیله ی ارتباط اصلی برای تماس با مخابان خود استفاده میکنند. بسته به محتوی و نیاز های خاص کاربران ، بازاریابی پیامکی روش ارتباطی مناسبی برای بازاریابی است.

 

بازاریابی به روش اشتراکی:

در این روش شما ابتدا یک خبرنامه ی پیامکی ایجاد میکنید . سپس از مشتریان خود می خواهید که در صورت تمایل به عضویت خبرنامه ی پیامکی شما در بیایند که معمولا این پروسه به صورت ارسال کلمه ی عضویت از سمت کاربر انجام می شود. به این ترتیب شما یک بانک از مشتریان خود ایجاد می کنید و به مرور این بانک را گسترش می دهید.

فایده ی بزرگ این روش این است که بازار کاملا هدف مند خود را می توانید در اختیار داشته باشید، چرا که تمام اعضای اشتراک پیامکی شما با میل و خواسته ی خود به خبر نامه ی شما پیوسته اند و جذب بانک خبرنامه ی شما شده اند.

 برای مثال من شخصا در خبرنامه ی شعرگونه عضو هستم که این پیامک به صورت روزانه برای من ارسال می شود من هم آن را برای تعدادی از دوستانم که علاقه مند به شعر هستند به اشتراک میگذارم.

  

مزایای ارسال پیامک در بازاریابی پیامکی

اگر می خواهید یک بازاریابی فوری داشته باشید، ارسال پیامک بهترین گزینه برای شماست. بسیاری افراد اعلانات مربوط به ایمیل و بسیاری از شبکه های اجتماعی را غیر فعال می کنند. اما تقریبا همه افراد هستند که پیامک را دریافت می کنند طبق گفته ی بسیاری از بازاریابان پیامکی :وقتی پیام ها مستقیما در صفحه اصلی تلفن همراه یا تبلت دریافت می شود تاثیر آن چشم گیر میشود.

تعیین مشتریان هدف به وسیله ی تعیین مکان جغرافیایی به صورت فوری در بازاریابی میتنی بر مکان ، به کسب و کار ها کمک می کند تا به جای راه انداختن یک کمپین بازاریابی عمومی متناسب با کاربران آن ناحیه،  بازاریابی را انجام دهد. متن تبلیغات را در موقع مناسب برای کاربرانی که پیشنهاد شما برای آن ها ارزشمند و مرتبط است بفرستید، زیرا تاثیر فوق العاده ای بر بازگشت سرمایه دارد.

 

روش صحیح بازاریابی پیامکی

اگرچه بازاریابی پیامکی می‌تواند بسیار موثر باشد، اما برای هر کسب‌ و‌کاری مناسب نیست.به گفته یویی مدیر بازاریابی شرکت طراحی وب بلو فانتین ، اگر این شیوه برای محصول یا خدمت شما مناسب نباشد یا روش مناسبی برای ارتباط با مخاطبان خود نداشته باشید، نباید از این شیوه‌ی بازاریابی استفاده کنید.

 

برندهایی که از این روش استفاده می‌کنند باید خیلی مراقب باشند که مرز میان «مفید و مرتبط بودن» و «ناخوانده و اسپم بودنِ» پیام‌ها را حفظ کنند. نظرسنجی شرکت هیپ کریکت نشان داد که ۵۲ درصد از مشتریان احساس می‌کنند که پیامک‌های تبلیغاتی‌ای که دریافت می‌کنند، خارج از دسته‌ی مد‌نظرشان است، بنابراین وقتی به اینجا برسید، افراد پیام‌های شما را غیرفعال می‌کنند. در اینجا ما استراتژی‌های موفقیت در بازاریابی پیامکی را بدون ایجاد مزاحمت برای مشتریان‌تان بیان می کنیم.

 

کسب اجازه از مشتریان

همانند ایمیل مارکتینگ، بهترین شیوه این است که قبل از ارسال پیامک، صراحتا از مشتریان خود اجازه بگیرید. با این کار شما پیامک را برای افراد خاصی که این نوع بازاریابی را می‌پسندند می‌فرستید و مزاحمتی برای سایرین ایجاد نخواهید کرد. به گفته‌ی بن یهودا تنها زمانی از ارسال پیامک استفاده کنید که مشتریان فعلی یا بالقوه‌ی شما، درخواست ارسال پیامک را پذیرفته و خودشان شماره‌ی تلفن همراه‌شان را در اختیار شما قرار داده باشند. اگر شما به کاربرانی که دریافت پیامک را تایید نکرده باشند، پیامک ارسال کنید، در واقع اعتبار خود را زیر سوال می‌برید و آنها را مجبور می‌کنید تا درخواست لغو اشتراک پیامکِ شما را بدهند. کلر می‌گوید: «جز در مواردی که رضایت صریح افراد را برای ارسال پیامک بازاریابی دارید، باید تا حد امکان از این شیوه‌ی بازاریابی اجتناب کنید.

 

استراتژی ارسال پیامک

عالی‌ترین راهکار پیامکی برای یک کسب و کار، ترکیب کردن دو روش تبلیغات انبوه و اشتراکی است. می‌پرسید منظور ما چیست؟ برای اینکه دقیقاً این موضوع را بفهمید، بگذارید ببینیم که شما چگونه می‌توانید این‌کار را انجام دهید.

شما قصد دارید یک خبرنامه پیامکی داشته باشید تا همیشه با مشتریان وفادار خود در ارتباط باشید. اما وقتی که هنوز کسی عضو خبرنامه شما نیست (یا شاید حتی مشتری چندانی ندارید)، این کار چندان راحت نیست. بنابراین بد نیست که یک بار (و فقط یک بار، چون نمی‌خواهید مزاحم مخاطبان شوید) به یک بانک شماره پیامک بفرستید و از او برای اشتراک در خبرنامه خود دعوت کنید؛ اما دقت داشته باشبد که حتما یک پیشنهاد هیجان‌انگیز همراه آن ارسال کنید تا مخاطبان ترغیب شوند که در خبرنامۀ شما عضو شوند.

برای مثال، شما می‌توانید به مخاطبان خود بگویید که با ارسال عدد 1 به شما می‌توانند یک تخفیف 20% دریافت کنند و به علاوه، در خبرنامه شما عضو شوند و پیشنهادهای بعدی شما را هم دریافت کنند.

اما استراتژی طولانی‌مدت شما باید بر روی خبرنامه پیامکی تمرکز داشته باشد. یعنی جمع‌آوری یک لیست از مشتریان وفاداری که محصولات و خدمات شما را دوست دارند و می‌خواهند در مورد پیشنهادها و رویدادهای مرتبط با شما بدانند. به این ترتیب، مطمئن هستید که با هزینه کمتر، بهترین بازدهی را از تبلیغات خود می‌گیرید و مهم‌تر از آن مزاحم کسی هم نمی‌شوید.

حال بیایید کمی در زمان به جلو حرکت کنیم. 6 ماه با این روند طی می‌شود. اکنون شما یک لیست 5 هزار تایی از شماره مشتریان خود جمع‌آوری کرده‌اید و هر چند وقت یک بار پیامکی برای آنها ارسال می‌کنید که هم فروش شما را افزایش می‌دهد، هم رابطه شما را با آنها حفظ می‌کند. اما عید نزدیک است و قصد دارید یک تبلیغ اساسی برای کسب و کار خود بکنید.

*وقتی که یک رویداد خاص مثل عید نزدیک باشد، هیچ اشکالی ندارد که یک بار دیگر به تبلیغات انبوه روی بیاورید و تمام مخاطبان خود را هدف قرار دهید. هر چه نباشد، همه افراد در چنین زمانی به دنبال محصولات و خدمات عالی با قیمت خوب هستند و شما هم پیشنهادهای خوبی برای آنها دارید.

بله! همانطور که می‌بینید یک ترکیب مناسب از دو استراتژی پیامکی مختلف است که بیشترین بازدهی را برای شما و کمترین مزاحمت را برای مخاطب خواهد داشت. این یعنی یک بازاریابی که با فکر چیده شده است و همواره مخاطب مد نظر قرار داده می‌شود. مخاطبی که نباید به هر قیمتی او را هدف تبلیغات بی‌فایده خود قرار داد.

 

سخن آخر:

سعی کنید از پیامک‌های پی در پی، مزاحم، بی‌هدف و بی وقفه دوری کنید. با اینکار نه تنها بخش مهمی از بودجۀ خود را هدر می‌دهید؛ بلکه میزان نارضایتی آدم‌ها از پیامک‌های تبلیغاتی را هم افزایش می‌دهید. در مقابل پیامک‌های مزاحم مشتریان شما دست به سینه خیره به موبایل نمی‌شینند، بلکه پیامک‌های تبلیغاتی خود را می‌بندند. این هم به ضرر شماست، هم کسب و کارهای دیگر پس سعی کنید در بازار یابی پیامکی حتما به نظرات مشتریان خود اهمییت دهید.



Like 354

در باره نویسنده
ابوالفضل برزگران
کارشناس نرم افزار(وب مستر-ایده پرداز) علاقه مند به حوزه ی سئو

جستجو
 

خرید پنل اس ام اس (رایگان) در چند لحظه و دریافت سامانه پیامک با امکانات کامل و نامحدود پنل اس ام اس
سایر خدمات ما
طراحی سایت
طراحی و تولید نرم افزار
نرم افزار جامع دهیاری
جستجوگر هوشمند خبر
رایگان اس ام اس
پنل اس ام اس تعرفه پیامک نمایندگی
ثبت نام رایگان شماره اختصاصی ورود به سامانه
سامانه پیام کوتاه وب سرویس پیامک انتقال پیامک
سوالات متداول امکانات سامانه پیامک تماس با ما
وب سرویس ارسال پیامک ویژه برنامه نویسان پلاگین وردپرس ارسال پیامک
ارسال پیامک از طریق url- وب سرویس ارسال پیامک rest انتقال پیامک های دریافتی به سایت شما
تماس با ما
آدرس : مازندران، بابل، خیابان نواب صفوی، روبروی اشرفی 16
تلفن : 01132290134
فکس : 02189774876
ایمیل : info [a] raygansms.com
پیامک : 30006859
تلگرام : @RayganSMS