مشاهده وبسایت رایگان اس ام اس دریافت سامانه پیامک رایگان

قابلیت برقراری تماس صوتی تلگرام


 تاریخ : ۱۳۹۶/۱/۱۰ 346 Like

قابلیت برقراری تماس صوتی تلگرام

در چند ماه گذشته، اپلیکیشن تلگرام سخت در تلاش بوده تا بتواند تماس های صوتی با کیفیت، پرسرعت و امن را به این اپلیکیشن اضافه کند. امروز این انتظار به پایان رسید و امکان تماس صوتی در منطقه غرب اروپا در اختیار کاربران قرار گرفت. کاربران در سایر نقاط نیز به زودی به این قابلیت دسترسی پیدا خواهند کرد.

رابط کاربری تماس های صوتی برای کاربران آشنا بوده و استفاده از آن بسیار آسان است، اما همانند همیشه تلگرام با این امکان هم نوآوری های زیادی را برای کاربران خود به ارمغان می آورد.
امنیت

تماس های صوتی بر پایه ی رمزنگاری دو طرفه ی چت های محرمانه ی تلگرام توسعه یافته اند. رابط کاربری که در سال 2013 برای ممانعت از حملات به چت های اپلیکیشنی توسعه یافت برای این اپلیکیشن خیلی خوب عمل کرد، اما برای تماس های صوتی باید از روند ساده تری استفاده می شد.


به همین دلیل هم مکانیسم تبادل اصلی طراحی شد. برای اطمینان از امنیت 100 درصدی مکالمات صوتی، کاربر و مخاطب او باید چهار اموجی را بر روی گوشی خود مقایسه کنند. این روند به دلیل عدم استفاده از کدهای طولانی یا پیچیده بسیار سریع است.

 

فوق سریع

در صورت امکان، مکالمات شما با استفاده از بهترین کدک های صوتی برقرار می شوند که ضمن برقراری کیفیت بسیار خوب تماس، در ترافیک نیز صرفه جویی می کند. در غیر اینصورت، تلگرام از نزدیک ترین سرور برای اتصال سریع شما به مخاطبتان استفاده می کند. بر خلاف سایر اپلیکیشن ها، تلگرام از زیرساختی پراکنده در سراسر دنیا برخوردار است که برای انتقال پرسرعت متون تا کنون استفاده شده است. حالا این سرورها برای تماس های صوتی هم مورد استفاده قرار می گیرند.
در ماه های آتی، تلگرام شبکه تحویل محتوای خود را در سراسر دنیا بسط می دهد و سرعت تماس ها را حتی در نقاط دور از دسترس به سرعتی مافوق تصور خواهد رساند.

مبتنی بر هوش مصنوعی

با هر تماس صوتی که شما در تلگرام برقرار می کنید، یک شبکه عصبی از دستگاه مورد استفاده بازخوردهایی فنی دریافت می کند که شامل سرعت شبکه، زمان پینگ، درصد از دست دادن تماس و بسیاری دیگر می شود. سپس بر اساس این داده ها، هوش مصنوعی مورد نظر به چندین پارامتر دست می یابد که می تواند به بهبود تماس های آینده توسط آن دستگاه و شبکه کمک کند.
این پارامترها همچنین در طی مکالمه و در صورت تغییر در ارتباط قابل تغییر هستند. تلگرام کیفیت صدای بسیار خوبی را بر روی وای فای با ارتباط ثابت در اختیار کاربر قرار می دهد و در صورت عدم دسترسی به چنین اتصال ثابتی سعی می کند برای برقراری ارتباط از دیتای کمتری استفاده کند.
بر اساس آزمایشاتی که تا کنون انجام شده، کیفیت تماس های صوتی تلگرام در حال حاضر از تمامی اپلیکیشن های رقیب بهتر است که با توجه به استفاده از یادگیری ماشینی تعبیه شده در این اپلیکیشن، همچنان بهتر خواهد شد.

کنترل کامل

بر روی تلگرام شما به راحتی می توانید تصمیم بگیرید که چه افرادی می توانند با شما تماس بگیرند و چه افرادی نمی توانند. حتی در صورت تمایل می توانید تماس صوتی را بطور کامل خاموش کنید و افراد را بلاک کنید.
بطور پیش فرض تماس های صوتی تلگرام طوری تنظیم شده اند که کمترین دیتای ممکن را مصرف کنند. اما در صورت تمایل به کاهش دیتای مصرفی تا 25-30 درصد دیگر، که البته کیفیت صدا را تحت تاثیر قرار می دهد، می توانید قابلیت Use Less Data را در بخش تنظیمات Data and Storage فعال کنید.

 

 

 

کاربرد آسان

تلگرام در عین حال که قدرتمندرین اپلیکیشن پیام رسان است، ساده ترین نیز هست و قصد دارد روال را همینطور حفظ کند و به همین دلیل هم کاربران با دکمه های اضافی و بی مصرف روبرو نمی شوند.


با شروع تماس، تلگرام iOS از شما دعوت می کند تا یک تب مشخص برای تماس های صوتی بر روی صفحه ی اصلی اپلیکیشن اضافه کند. در عین حال می توانید تب تماس های صوتی را نیز از بخش Recent Calls در تنظیمات فعال کنید. بر روی دستگاه های اندرویدی، تب تماس منوی اصلی در سمت چپ اپلیکیشن قرار دارد.


برقراری تماس صوتی بسیار ساده است. به محض فعال شدن تماس صوتی در منطقه شما، می توانید از منوی اصلی چت نیز تماس صوتی برقرار کنید.

قابلیت جدید دیگر

اگر به برقراری تماس های صوتی علاقمند نیستید، باید بدانید که بروزرسانی v.3.1 8 قابلیت دیگری نیز به همراه دارد: کنترل مستقیم بر روی کیفیت ویدیوهایی که به اشتراک می گذارید. با این تنظیمات جدید می توانید میزان فشردگی فایل را پیش از ارسال ویدیو مشخص کنید. برای نخستین بار در تاریخ اپلیکیشن های پیام رسان، می توانید پیش از ارسال ویدیو، پیش نمایشی از آنچه مخاطب شما خواهد دید را مشاهده کنید.
اپلیکیشن تنظیمات شما را به خاطر می سپارد و در هنگام ارسال ویدیوهای بعدی مورد استفاده قرار می دهد.



Like 346

در باره نویسنده
محسن عزیزنژاد روشن
کارشناس فناوری اطلاعات و علاقه مند به تحقیق و توسعه

جستجو
 

خرید پنل اس ام اس (رایگان) در چند لحظه و دریافت سامانه پیامک با امکانات کامل و نامحدود پنل اس ام اس
سایر خدمات ما
طراحی سایت
طراحی و تولید نرم افزار
نرم افزار جامع دهیاری
جستجوگر هوشمند خبر
رایگان اس ام اس
پنل اس ام اس تعرفه پیامک نمایندگی
ثبت نام رایگان شماره اختصاصی ورود به سامانه
سامانه پیام کوتاه وب سرویس پیامک انتقال پیامک
سوالات متداول امکانات سامانه پیامک تماس با ما
وب سرویس ارسال پیامک ویژه برنامه نویسان پلاگین وردپرس ارسال پیامک
ارسال پیامک از طریق url- وب سرویس ارسال پیامک rest انتقال پیامک های دریافتی به سایت شما
تماس با ما
آدرس : مازندران، بابل، خیابان نواب صفوی، روبروی اشرفی 16
تلفن : 01132290134
فکس : 02189774876
ایمیل : info [a] raygansms.com
پیامک : 30006859
تلگرام : @RayganSMS