مشاهده وبسایت رایگان اس ام اس دریافت سامانه پیامک رایگان

افزایش هزینه پیامک بانک ها و واکنش کانون بانک‌های خصوصی


 تاریخ : ۱۴۰۱/۷/۲ 115 Like

افزایش هزینه پیامک بانک ها و واکنش کانون بانک‌های خصوصی

در روزهای گذشته خبری مبنی بر افزایش هزینه تراکنش‌‌های بانکی منتشر شد. براساس این خبر به علت افزایش هزینه ارسال پیامک توسط اپراتورهای تلفن همراه، کارمزدها براساس تعداد پیامک‌‌های واریز و برداشت وجه، پس از گذشت ۶ ماه محاسبه و به ازای هر پیامک ۹۰ تومان از حساب مشتری کسر خواهد شد...

کانون بانک‌های خصوصی اعلام کرد:ارسال پیامک ها و پرداخت هزینه اعلام شده از سوی هر یک از بانک ها به صرف اعلام موافقت و درخواست مشتریان انجام میگیرد و در صورت عدم رضایتمندی آنان نسبت به بهره‌مندی از خدمت مزبور، هیچ گونه هزینه ای به آنان تعلق نخواهد گرفت.

 

کانون بانک‌های خصوصی در واکنش به اخبار گرانی پیامک بانک‌ها با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد: بلحاظ انتشار چگونگی افزایش کارمزد ارسال پیامک اطلا‌ع رسانی تراکنش‌های بانکی در رسانه‌های مختلف مورخ ۲۸/۰۶/۱۴۰۱ و انتساب نادرست آن به این کانون، به اطلاع میرساند، حسب مفاد بخشنامه مورخ ۱۱/۰۸/۱۳۹۹ بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران منتج از مصوبه بیست و چهارمین جلسه مورخ ۰۳/۰۷/۱۳۹۹ هیأت عامل بانک مزبور، هزینه ارسال پیامک های بانکی مبلغ سیصد ریال به اضافه هزینه پیامک یا آبونمان سالیانه متناسب با کارکرد مشتری تعیین گردیده است.

از اینرو بانک‌ها میتوانند با توجه به تعداد تراکنش‌های انجامی مشتریان و هزینه‌های مرتبطه (از جمله نرم افزاری، سخت افزاری و اداری) نسبت به هزینه یابی و مطالبه از مشتریان اقدام نمایند.

کانون بانکها و موسسات اعتباری خصوصی پس از ابلاغ بخشنامه مزبور کوشش نمود تا با برگزاری جلسات متعدد با حضور نمایندگان کارشناس بانکها و موسسات اعتباری اعم از دولتی و خصوصی هماهنگی لازم را با توجه به متوسط هزینه های انجامی در این زمینه تعیین نماید.

چون علیرغم گذشت زمان مشکلات موجود در تمهید امکانات الکترونیکی تعداد زیادی از بانکها امکان یکسان سازی تعیین هزینه مربوطه را علیرغم افزایش شدید آن فراهم ننمود، لذا این امکان برای بانکها به وجود آمد تا کارمزد مربوطه را حتی با اغماض بخشی از هزینه ها تعیین و به مشتریان اعلام نمایند و صرفاً بر اساس رضایت آنان اقدام نمایند.

چه آنکه هزینه هر پیامک براساس قراردادهای منعقده با اپراتور اول مبلغ ۲۶۸ریال و اپراتور ایرانسل مبلغ ۳۰۸ریال (صرفاً برای تعداد مشخصی از حروف و اعداد) میباشد که در سال جاری حسب بند ۱ بخش ط تبصره بودجه سال ۱۴۰۱ مبلغ سی ریال جهت واریز به حساب خزانه به مبالغ مزبور اضافه شده است.

از آنجایی که ارسال هر پیامک به منظور تراکنش های واریز و برداشت با توجه به تعداد حروف و اعداد حداقل شامل دو پیامک خواهد شد، از این رو هزینه هر پیامک برای مشتریان محترم صرف نظر از هزینه های سخت افزاری، نرم افزاری و اداری برای اپراتور همراه اول مبلغ ۵۹۶ =۳۰ +۲*۲۶۸ و برای اپراتور ایرانسل معادل ۶۷۶= ۳۰ +۲*۳۰۸ریال برای بانکها هزینه در بر خواهد داشت که دلیلی بر نادرستی خبرهای منتشره در این زمینه میباشد.

علی ایحال با توجه به اینکه ارسال پیامک ها و پرداخت هزینه اعلام شده از سوی هر یک از بانکها به صرف اعلام موافقت و درخواست مشتریان انجام میگیرد و در صورت عدم رضایتمندی آنان نسبت به بهرهمندی از خدمت مزبور، هیچ گونه هزینه ای به آنان تعلق نخواهد گرفت، اما مشتریان محترم بانکها میتوانند همچون گذشته از خدمات پیامک های ورود به اینترنت بانک، موبایل بانک، رمز دوم پویا و یا سایر پیام های مشابه آنها کماکان و رایگان بهرهمند گردند.

منبع: تسنیم



Like 115

در باره نویسنده
ابوالفضل برزگران
کارشناس نرم افزار(وب مستر-ایده پرداز) علاقه مند به حوزه ی سئو

جستجو
 

خرید پنل اس ام اس (رایگان) در چند لحظه و دریافت سامانه پیامک با امکانات کامل و نامحدود پنل اس ام اس
سایر خدمات ما
طراحی سایت
طراحی و تولید نرم افزار
نرم افزار جامع دهیاری
جستجوگر هوشمند خبر
رایگان اس ام اس
پنل اس ام اس تعرفه پیامک نمایندگی
ثبت نام رایگان شماره اختصاصی ورود به سامانه
سامانه پیام کوتاه وب سرویس پیامک انتقال پیامک
سوالات متداول امکانات سامانه پیامک تماس با ما
وب سرویس ارسال پیامک ویژه برنامه نویسان پلاگین وردپرس ارسال پیامک
ارسال پیامک از طریق url- وب سرویس ارسال پیامک rest انتقال پیامک های دریافتی به سایت شما
تماس با ما
آدرس : مازندران، بابل، خیابان نواب صفوی، روبروی اشرفی 16
تلفن : 01132290134
فکس : 02189774876
ایمیل : info [a] raygansms.com
پیامک : 30006859
تلگرام : @RayganSMS