مشاهده وبسایت رایگان اس ام اس دریافت سامانه پیامک رایگان

پیامک مأمور پست، روش جدید کلاهبرداری سامانه ثنا


 تاریخ : ۱۴۰۱/۲/۳۱ 194 Like

پیامک مأمور پست، روش جدید کلاهبرداری سامانه ثنا

اولین قدم برای گرفتار شدن در دام مجرمان سایبری، اعتماد نابجا به افراد ناشناس است. رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان در خصوص پیامک‌های ارسالی به شهروندان تحت عنوان «پیامک مامور پست» به عنوان یکی از جدیدترین شیوه‌های مجرمان سایبری، هشدار داد.

سرهنگ «احسان آنقی» در بیان جزئیات این خبر گفت: با توجه به شرایط مختلف، روش‌های جدیدی برای کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی ابداع می‌شود و در شرایط فعلی نیز یکی از شگرد‌های مورد استفاده کلاهبرداران، ارسال پیامک جعلی سامانه ثنا به مردم است.

این مقام انتظامی با تاکید بر این موضوع که کلاهبرداری سامانه ثنا از نوع فیشینگ می‌باشد خاطر نشان کرد: مردم باید مطلع باشند برای ثبت نام در سامانه ثنا باید از طریق وب سایت‌های رسمی اقدام نمایند و از ورود و ثبت نام در سایت‌های اینترنتی متفرقه و لینک‌های دریافتی از طریق پیامک اجتناب کرده و توجه داشته باشند که اولین قدم گرفتار شدن در دام کلاهبردارن و مجرمان سایبری، اعتماد نابه‌جا به افراد مجهول الهویه است.

سرهنگ آنقی با اشاره به ترفند جدید مجرمان تحت عنوان ارسال پیامک سامانۀ جعلی قوۀ قضاییه اضافه کرد: اخیرا پیامکی جعلی از سوی شماره‌های شخصی و ناشناس تحت عنوان مأمور پست برای بعضی از مردم ارسال شده و از آن‌ها تقاضا می‌کند که برای مشاهده ابلاغیه قضایی خود وارد یک لینک مجهول شوند و درصورتی که کاربر بر روی این لینک کلیک کند، نرم افزاری جعلی بر روی گوشی وی نصب شده که ضمن سرقت اطلاعات کارت بانکی از طریق تلفن همراه فرد قربانی نیز شروع به ارسال همان پیامک جعلی به سایر مردم می‌کند.

وی افزود: کاربران به هیچ عنوان به اینگونه پیامک‌ها اعتماد نکرده و بر روی لینک‌های ناشناس کلیک نکنند و توجه داشته باشند که نشانی اصلی سامانه ابلاغ قضایی sana.adliran.ir بوده و هر نشانی دیگری جعلی خواهد بود.

این مقام انتظامی در انتها تأکید کرد: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مجرمانه و مشکوک مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir و یا به شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا گزارش کنند و در صورت احتیاج می‌توانند از راهنمایی و مشاوره کارشناسان این مرکز استفاده کنند.



Like 194

در باره نویسنده
ابوالفضل برزگران
کارشناس نرم افزار(وب مستر-ایده پرداز) علاقه مند به حوزه ی سئو

جستجو
 

خرید پنل اس ام اس (رایگان) در چند لحظه و دریافت سامانه پیامک با امکانات کامل و نامحدود پنل اس ام اس
سایر خدمات ما
طراحی سایت
طراحی و تولید نرم افزار
نرم افزار جامع دهیاری
جستجوگر هوشمند خبر
رایگان اس ام اس
پنل اس ام اس تعرفه پیامک نمایندگی
ثبت نام رایگان شماره اختصاصی ورود به سامانه
سامانه پیام کوتاه وب سرویس پیامک انتقال پیامک
سوالات متداول امکانات سامانه پیامک تماس با ما
وب سرویس ارسال پیامک ویژه برنامه نویسان پلاگین وردپرس ارسال پیامک
ارسال پیامک از طریق url- وب سرویس ارسال پیامک rest انتقال پیامک های دریافتی به سایت شما
تماس با ما
آدرس : مازندران، بابل، خیابان نواب صفوی، روبروی اشرفی 16
تلفن : 01132290134
فکس : 02189774876
ایمیل : info [a] raygansms.com
پیامک : 30006859
تلگرام : @RayganSMS