مشاهده وبسایت رایگان اس ام اس دریافت سامانه پیامک رایگان

آموزش پیشگیری از کرونا ویروس پیامک می شود!


 تاریخ : ۱۳۹۸/۱۱/۱۳ 215 Like

آموزش پیشگیری از کرونا ویروس پیامک می شود!

سعید نمکی (وزیر بهداشت)، در توییتی نوشت: از امروز با همکاری وزیر ارتباطات، بسته های آموزش پیشگیری و رعایت نکات بهداشتی در مقابله با کرونا ویروس به صورت پیامک برای هموطنان ارسال خواهد شد تا بتوانیم علاوه بر رسانه های گروهی و جمعی، از این ظرفیت برای آموزش و اطلاع رسانی به مردم استفاده کنیم.


کرونا ویروس چیست؟

کروناویروس‌ها (نام علمی: Coronaviruses)، خانواده بزرگی از ویروس‌ها هستند که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس و مرس را شامل می‌شود.کرونو ویروس‌ها در سال ۱۹۶۵ کشف شدند و مطالعه بر روی آن‌ها تا به‌طور مداوم تا اواسط دهه ۱۹۸۰ ادامه داشت. تاکنون هفت نمونه از ویروس کرونا کشف شده است. آخرین نوع آنها، در دسامبر ۲۰۱۹ در شهر ووهان چین با همه‌گیری در انسان شیوع پیدا کرد.

واژه "کروناویروس" از کلمه لاتین "corona" یا کلمه یونانی "κορώνη" به معنی تاج یا هاله گرفته شده‌است. این واژه به مشخصه ظاهری ویریون‌ها (شکل عفونی ویروس) که در زیر میکروسکوپ الکترونی دیده می‌شود، اشاره دارد که حاشیه‌ای از سطح بزرگ و پیازدار داشته و یادآور تصویری از یک تاج سلطنتی یا تاج خورشیدی است.

علائم اصلی بیماری کرونا

از علایم اصلی این بیماری می‌توان به تب، سرفه، تنگی نفس و مشکلات حاد تنفسی اشاره کرد. همچنین بیمار ممکن است سرفه‌های چند روزه ظاهراً بدون دلیل نیز داشته باشد. در موارد حاد مشکلات گوارشی نظیر اسهال، نارسایی حاد تنفسی، اختلالات انعقادی خون و نارسایی کلیه نیز گزارش شده‌است که این مورد می‌تواند بیمار را به همودیالیز نیازمند کند.

نحوه انتقال بیماری کرونا

هنوز اطلاعات در مورد نحوه انتقال این بیماری کامل نیست ولی روش‌های انتقال بیماری از انسان به انسان شبیه بیماری آنفلوآنزا از طریق سرفه و عطسه است. با این حال احتمال انتقال بیماری در فضای باز بسیار محدود بوده و موارد انتقال انسان به انسان در مواردی رخ داده‌است که افراد به مدت طولانی در فضای بسته در کنار فرد بیمار بوده‌اند مانند افرادی که در بیمارستان‌ها با بیماران در ارتباط هستند. هنوز مشخص نیست که این بیماری نخستین بار از طریق جانوران به انسان منتقل شده‌است یا از طریق سطوح آلوده به ویروس.

«خفاش» منشا ویروس کرونا اعلام شد

موسسه ویروس شناسی ووهان کانون شیوع ویروس جدید کرونا به دنبال تجزیه و تحلیل ها های این ویروس اعلام کرد ترتیب ژن این ویروس ۹۶ درصد همانند ویروس خفاش است.

 

 

پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا

1- شست وشوی مدام دستها با آب و صابون و یا مواد ضدعفونی کننده 

2- جلوگیری از عطسه و سرفه بسیار ضروری است (زیرا علائم ویروس کرونا بسیار شبیه به سرما خوردگی و آنفولانزا بوده تب، سردرد و بدن درد، سرفه و آبریزش بینی و علائم تنفسی مانند تنگی نفس می تواند از علایم این ویروس باشد)

*البته این مورد را مد نظر قرار بدهید که زمانی که خواستید سرفه یا عطسه بکنید با یک دستمال جلوی دهان یا بینی این کار و انجام بدهید و در صورتی که شرایطش را نداشتید با ساعد خود این کار را انجام بدهید

حتی الامکان با دستان خود جلوگیری نفرمایید چون ویروس به دستان شما منتقل میشود و در دید و بازدید ها براحتی شیوع پیدا میکند

3- استفاده از ماسک های بهداشتی

4- استفاده از دود های ضد عفونی کننده ی محیط همچون اسپند و کندر

5- تقویت سیستم ایمنی بدن

* کاظمینی متخصص طب سنتی ایرانی: با تاکید بر تاثیر رژیم غذایی بر افزایش ایمنی بدن در مقابل ابتلا به ویروس کرونای جدید، گفت: افراد در این دوره، از مصرف غذاهای سنگین و دیرهضم مانند ماکارونی و آش‌های غلیظ خودداری کنند.

در طب سنتی مصرف غذاهای لطیف و دارای هضم راحت مانند میوه‌ها و سبزیجات، غذا های آب پز و کبابی ضروری هستند و استفاده از غذاهای دارای ویتامین «ث» به مردم توصیه می شود.

* همچنین استفاده از دمنوش هایی همچون گل سرخ/آویشن/عسلاب و... بجای استفاده از چایی پیشنهاد می گردد

 

منبع: گرد آوری از خبرگزاری ها و منابع رسمی



Like 215

در باره نویسنده
ابوالفضل برزگران
کارشناس نرم افزار(وب مستر-ایده پرداز) علاقه مند به حوزه ی سئو

جستجو
 

خرید پنل اس ام اس (رایگان) در چند لحظه و دریافت سامانه پیامک با امکانات کامل و نامحدود پنل اس ام اس
سایر خدمات ما
طراحی سایت
طراحی و تولید نرم افزار
نرم افزار جامع دهیاری
جستجوگر هوشمند خبر
رایگان اس ام اس
پنل اس ام اس تعرفه پیامک نمایندگی
ثبت نام رایگان شماره اختصاصی ورود به سامانه
سامانه پیام کوتاه وب سرویس پیامک انتقال پیامک
سوالات متداول امکانات سامانه پیامک تماس با ما
وب سرویس ارسال پیامک ویژه برنامه نویسان پلاگین وردپرس ارسال پیامک
ارسال پیامک از طریق url- وب سرویس ارسال پیامک rest انتقال پیامک های دریافتی به سایت شما
تماس با ما
آدرس : مازندران، بابل، خیابان نواب صفوی، روبروی اشرفی 16
تلفن : 01132290134
فکس : 02189774876
ایمیل : info [a] raygansms.com
پیامک : 30006859
تلگرام : @RayganSMS