مشاهده وبسایت رایگان اس ام اس دریافت سامانه پیامک رایگان

کلاهبرداری پیامکی در اعیاد قربان و غدیر


 تاریخ : ۱۳۹۸/۵/۱۹ 301 Like

کلاهبرداری پیامکی در اعیاد قربان و غدیر

رئیس پلیس فتا استان مرکزی گفت: کلاهبرداران و سودجویان فرصت‌طلب در ایام خاص سال از جمله اعیاد قربان و غدیر با ارسال پیامک‌ های احساسی به دنبال کلاهبرداری و خالی کردن جیب مردم هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا،سرهنگ احسان آنقی اظهار داشت: یکی از جرائمی که در فضای مجازی باب شده و باعث کلاهبرداری از هم‌وطنان عزیز شده کلاهبرداری پیامکی است به‌عنوان‌مثال به‌تازگی افراد فرصت‌طلب و کلاهبردار با سوءاستفاده از نام عید قربان و غدیر و با ارسال پیامک به همشهریان به دنبال جمع‌آوری کمک‌های مردمی بوده و برخی نیز کمک به ساخت مکان‌های مذهبی را بهانه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای از این افراد سودجو و فرصت‌طلب نیز از روش‌های دیگر برای کلاهبرداری و جلب اعتماد مردم از طریق معرفی شماره پیامکی کرده و پس از جلب اعتماد دارنده گوشی تلفن همراه طی چند مرحله اقدام به انجام نیت مجرمانه خود می‌کنند.

 

نفوذ به اطلاعات کاربران!

 

سرهنگ آنقی گفت: عموماً مجرمان و کلاهبرداران فضای مجازی تنها با یک هدف و از طریق ایجاد حفره برای نفوذ به اطلاعات کاربران فعالیت می‌کنند اما شیوه‌هایی که برای خالی کردن حساب‌های شخصی مردم یا سوءاستفاده‌ از آن‌ها دارند، متفاوت است.

این مقام انتظامی اظهار داشت: فضای مجازی در هر شکل ممکن به‌صورت رایانه‌های شخصی و تلفن همراه از حساسیت بسیار بالایی برخوردار بوده و مردم نباید تنها به‌صرف یک پیام آن‌هم از سوی افراد ناشناس به آنان اعتماد کرده و مورد سوءاستفاده قرار گیرند.

رئیس پلیس فتا استان مرکزی بیان داشت: بسیاری از کلاهبرداران برای رسیدن به اهداف شوم خود از طریق خط‌های تلفن فاقد هویت، پیامک‌های بدون نام و نشان اینترنتی یا خط‌های تلفن توریستی استفاده و اقدام به سرقت اطلاعات مردم برای سوءاستفاده‌های بعدی می‌کنند.

سرهنگ آنقی در پایان افزود: تمام تلاش کلاه‌برداران پس از برقرار کردن ارتباط با مخاطبان خود، جلب اعتماد آن‌هاست که مردم باید با هوشیاری کامل فریب سودجویان را نخورده و از طریق سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir بخش تماس باما کارشناسان پلیس فتا را در جریان این‌چنین کلاهبرداری‌هایی قرار دهند.



Like 301

در باره نویسنده
ابوالفضل برزگران
کارشناس نرم افزار(وب مستر-ایده پرداز) علاقه مند به حوزه ی سئو

جستجو
 

خرید پنل اس ام اس (رایگان) در چند لحظه و دریافت سامانه پیامک با امکانات کامل و نامحدود پنل اس ام اس
سایر خدمات ما
طراحی سایت
طراحی و تولید نرم افزار
نرم افزار جامع دهیاری
جستجوگر هوشمند خبر
رایگان اس ام اس
پنل اس ام اس تعرفه پیامک نمایندگی
ثبت نام رایگان شماره اختصاصی ورود به سامانه
سامانه پیام کوتاه وب سرویس پیامک انتقال پیامک
سوالات متداول امکانات سامانه پیامک تماس با ما
وب سرویس ارسال پیامک ویژه برنامه نویسان پلاگین وردپرس ارسال پیامک
ارسال پیامک از طریق url- وب سرویس ارسال پیامک rest انتقال پیامک های دریافتی به سایت شما
تماس با ما
آدرس : مازندران، بابل، خیابان نواب صفوی، روبروی اشرفی 16
تلفن : 01132290134
فکس : 02189774876
ایمیل : info [a] raygansms.com
پیامک : 30006859
تلگرام : @RayganSMS