مشاهده وبسایت رایگان اس ام اس دریافت سامانه پیامک رایگان

مقایسه پیامک تبلیغاتی با روش های بازاریابی دیگر (3)


 تاریخ : ۱۳۹۷/۱۲/۷ 300 Like

مقایسه پیامک تبلیغاتی با روش های بازاریابی دیگر (3)

این مقاله ی ارزشمند قسمت پایانی مقایسه بازاریابی و تبلیغات پیامکی با انواع بازاریابی بعنوان قسمت اول (1) و مقاله ی مقایسه پیامک تبلیغاتی با روش های بازاریابی دیگر بعنوان بخش دوم (2) می باشد.

روش بازاریابی با پیامک تبلیغاتی


کسب‌وکارها به دنبال این هستند که محصولات (کالا یا خدمات) خود را به گروه‌های بزرگی از مخاطبان هدف معرفی و تبلیغ کنند. همانطور که می‌دانید روش‌های مختلفی برای این کار وجود دارند و این ماییم که تصمیم می‌گیریم با توجه نوع محصول، میزان بودجه و بازار هدف از کدام روش استفاده کنیم. می‌خواهیم دربارۀ گزینه‌ای صحبت کنیم که برای اکثر کسب‌وکارها قابل اجرا است  این روش چیزی نیست جز بازاریابی پیامکی و از طریق آن می‌توان با تعداد بسیار زیادی از مخاطبان بازار هدف ارتباط برقرار کرد.


بازاریابی پیامکی چیست؟


بازاریابی پیامکی (SMS MARKETING) یکی از کم‌هزینه‌ترین و پربازده‌ترین روش‌های بازاریابی است. شما در این روش از طریق ارسال پیامک به مخاطبان خود آن‌ها را در جریان جشنواره‌ها، تخفیفات، اخبار، رویدادها و... قرار می‌دهید. اما هدف از این کار چیست؟


کسب و کار شما نیاز به فروش بیشتر دارد. برای این منظور باید:

  1. مشتریان فعلی را به برند خود وفادار نگه دارید.شاید برایتان جالب باشد دانید آمارها نشان داده اند که 40% از درآمد ثابت ماهیانه شما توسط مشتریان وفادارتان تامین می شود.
  2. همواره مشتریان جدید برای خود بدست آورید. بدون جذب مشتریان جدید، شما هیچوقت نمی توانید کسب وکار خود را گسترش دهید.

بازاریابی پیامکی یا اس ام اس مارکتینگ: راهکاری است که می تواند در هر دو مورد به شما کمک کند . با پیروی از اصول درست ،پیامک می تواند به یکی از ساده ترین،موثر ترین والبته،کم هزینه ترین روش بازاریابی شما تبدیل شود. 


کدام استراتژی بازاریابی پیامکی برای شما بهتر است؟

 

  • شما می‌توانید به دو روش به بازاریابی پیامکی بپردازید:

 

1-پنل اس ام اس انبوه

در این روش، شما پیامک تبلیغاتی را به بازار هدف خود ارسال می‌کنید، اما نمی‌توانید مطمئن باشید که دریافت‌کنندگان این پیامک، به محصول یا خدمات شما علاقه‌مند هستند.

 

2-بازاریابی اجاره ای با پیامک

در این روش، شما پیامک خود را به کسانی ارسال می‌کنید که در خبرنامه پیامکی شما عضو شده باشند و تمام آنها با میل خود اقدام به دریافت پیامک‌های شما نموده‌اند.


*حالا فکر می‌کنبد کدام روش برای شما بهتر است؟ مطمئناً عالی‌ترین راهکار پیامکی برای یک کسب و کار ترکیب کردن دو روش تبلیغات انبوه و اشتراکی است. می‌پرسید منظور ما چیست؟

 

برای اینکه دقیقاً این موضوع را بفهمید، بگذارید ببینیم که شما چگونه می‌توانید اینکار را انجام دهید:


شما قصد دارید یک خبرنامه پیامکی داشته باشید تا همیشه با مشتریان وفادار خود در ارتباط باشید. اما وقتی که هنوز کسی عضو خبرنامه شما نیست (یا شاید حتی مشتری چندانی ندارید)، این کار چندان راحت نیست. بنابراین بد نیست که یک بار (و فقط یک بار، چون نمی‌خواهید مزاحم مخاطبان شوید) به هر مخاطب پیامک بفرستید و از او برای اشتراک در خبرنامه خود، دعوت کنید، آن هم با ارائه یک پیشنهاد ارزشمند.

  • برای مثال، شما می‌توانید به مخاطبان خود بگویید که با ارسال عدد 1 به شما می‌توانند یک تخفیف 20% دریافت کنند و به علاوه، در خبرنامه شما عضو شوند و پیشنهادهای بعدی شما را هم دریافت کنند.

اما استراتژی طولانی‌مدت شما باید بر روی خبرنامه پیامکی تمرکز داشته باشد. یعنی جمع‌آوری یک لیست از مشتریان وفاداری که محصولات و خدمات شما را دوست دارند و می‌خواهند در مورد پیشنهادها و رویدادهای مرتبط با شما بدانند. به این ترتیب، مطمئن هستید که با هزینه کمتر، بازدهی بهتری از تبلیغات خود می‌گیرید و البته، مزاحم کسی هم نمی‌شوید.


تبلیغات هدفمند پیامکی به بازار هدف


قبل از هرگونه پیامک تبلیغاتی و استفاده از بازاریابی پیامکی نیاز است که شما بازار هدف خود را شناسایی و فیلتر کنید. با پرسیدن سوالات زیر و گرفتن یک آمار از واحد فروشتان می توانید متوجه شوید که اکثریت مشتریان شما چه افرادی هستند؟

  • خانم هستند با آقا؟
  • در چه رده سنی هستند؟
  • در چه شغلی فعالیت می کنند؟ 

با توجه به تنوع روش های ارسال در بازاریابی پیامکی دانستن اینکه مشتریان شما اغلب چه افرادی هستند به شما کمک میکند که بهترین روش تبلیغات با استفاده از اس ام اس  را انتخاب کنید.
در سامانه پیامک فراز اس‌ام‌اس این امکان وجود دارد که ارسال پیامک به تفکیک سن و جنسیت انجام دهید. برای مثال اگر آرایشگاه زنانه و یا مانتو فروشی دارید، با توجه به اینکه مشتریان شما خانم هستند، می‌توانید فقط به شماره های ایرانسل و همراه اول بانوان پیامک ارسال کنید.
با استفاده از امکاناتی نظیر تفکیک سن و جنسیت، تفکیک پیش شماره، تفکیک کد پستی و … می‌توانید تنها به بازار هدف خود اس ام اس تبلیغاتی ارسال نمایید با صرف هزینه کمتر بازخورد بیشتر دریافت نمایید.


 
اصول پیامک تبلیغاتی _ (بازاریابی پیامکی)


اگر تاکنون نتیجه دلخواه از اس ام اس مارکتینگ را دریافت نکرده‌اید احتمالا اصول اولیه بازاریابی پیامکی را رعایت نکرده‌اید، بازی بازاریابی پیامکی قواعد خاص خودش را دارد که در ادامه در مورد اصول بازاریابی پیامکی صحبت می‌کنیم. زمان ارسال پیامک تبلیغاتی حتما این سوال را از خودتان بپرسید، آیا این پیامک برای مخاطب هم مفید است؟ اگر پیامک تبلیغاتی شما برای مخاطب ارزش ‌افزوده‌ای ایجاد نمی‌کند ما پیشنهاد می‌کنیم از ارسال پیامک خودداری نمایید، همچنین ما همیشه به مشتریان خود پیشنهاد می‌کنیم که خودشان بانک شماره موبایل مشتریان را جمع‌آوری کنند و دائمی پیشنهاد می‌کنم که از بازاریابی اجازه‌ای و خبرنامه پیامکی برای ارسال اس ام اس انبوه به افرادی که برند شما را می‌شناسند استفاده کنید.

 

  1. ویژگی ها و امکانات بازاریابی به روش پیامک تبلیغاتی
  2. مشاوره در زمینه ارسال هدفمند و موثر پیامک به گروه های کاربری خاص
  3. امکان ارسال پیامک تکی و یا گروهی
  4. ارائه پنل حرفه ای ارسال پیامک بصورت فول امکانات و بدون محدودیت
  5. امکان اختصاص شماره های سفارشی اختصاصی جهت ارسال و دریافت پیامک
  6. امکان تعریف گروه بندی های مختلف در پنل اس ام اس
  7. امکان ارسال پیامک هوشمند و یا زماندار
  8. تهیه و تولید گزارش از پیامک های ارسال شده و دریافت شده
  9. امکان شارژ آنلاین پنل از داخل خود سیستم مدیریت
  10. امکان اتقال پیامک های دریافت شده به موبایل و یا ایمیل


عواملی که باید در بازاریابی پیامکی به آن توجه کنید


1) تعیین مخاطبان هدف (در ابتدا حتما باید مخاطبان خود را که می توانند بیشترین مشتری شما باشند را باید انتخاب کرده تا بازاریابی شما به صورت هدف مند باشند و دچار هیچ گونه شکستی نشود)

2) اجازه بگیرید (درست مثل بازاریابی ایمیلی، در بازاریابی پیامکی هم بهترین کار این است که قبل از ارسال پیامک به مشتری، از او اجازه بگیرید. برای مثال اگر صاحب یک فروشگاه اینترنتی هستید، می‌توانید هنگام ثبت‌نام گزینه‌ای برای دریافت اجازه قرار دهید و از مشتری بپرسید آیا تمایلی به دریافت آخرین تخفیف‌ها از طریق پیام کوتاه دارد یا نه. یا اگر از طریق پیام کوتاه می‌خواهید جذب مشتری کنید، بهتر است از مشتری سوال کنید که آیا تمایلی به دریافت پیامک‌های بعدی شما دارد یا خیر)

3) جذابیت متن :متن پیامک خود را جذاب بنویسید (تا به‌حال به متن پیامک‌هایی که برایتان ارسال می‌شوند دقت کرده‌اید؟ بله، اکثر این پیامک‌ها خسته‌کننده و تکراری هستند و شما را به باز کردن پیامک و خواندن کامل آن ترغیب نمی‌کنند. اما در این بین پیامک‌هایی هم هستند که متفاوت و جذابند و شما را تا حرف آخر به دنبال خود می‌کشند همیشه سعی کنید شما جزء دسته دوم باشید.)

4) زمان مناسب ارسال پیامک تبلیغاتی را پیدا کنید (اولاًارسال پیامک پی‌درپی و بدون برنامه‌ریزی نه تنها افزایش بازدید ندارد و شما را محبوب نمی‌کند، بلکه باعث می‌شود مخاطبان، شما را به عنوان یک مزاحم بشناسند و برای اینکه از شر اس‌ام‌اس‌های وقت و بی‌وقت شما خلاص شوند، به‌دنبال راه حل مسدود کردن پیامک شما هستند . پس سعی برای ارسال پیامک های خود برنامه ی منظم داشته باشید.


ثانیاً: ساعاتی در روز هستند که بیشترین تاثیرگذاری و بازدهی را دارند. یعنی اگر در این ساعات پیامک خود را ارسال کنید، فیدبک بهتری دریافت خواهید کرد. برای مثال بهترین زمان ارسال پیامک تبلیغاتی در شروع روز ساعات 9 صبح تا 1 بعدازظهر، و بهترین زمان در ساعات پایانی روز، بین ساعت 4 عصر تا 8 شب است. از طرف دیگر، زمان ارسال پیامک به نوع کسب و کارتان هم بستگی دارد. مثلاً اگر رستوران دارید، بهتر است نزدیک زمان ناهار یا شام، کدهای تخفیفتان را اس‌ام‌اس کنید. پس: ساعات مشخصی را برای ارسال پیامک تبلیغاتی خود در نظر بگیرید.)

سعی کردیم تمام ویژگی ها و ملاحظاتی که باید در بازاریابی پیامکی رعایت کنید به شما بگوییم . در این مقاله ابتدا توضیح مختصری از بعضی روش های بازاریابی برای شما آماده کردیم و در انتها مفصلا به توضیح روش بازاریابی پیامکی پرداختیم شما با مطالعه این مقاله متوجه خواهید شر که بازاریابی پیامکی یکی از بهترین روش ها در زمینه ی بازاریابی است که شما می توانید با داشتن استراتژی از این روش منفعت های بسیار زیادی را به نفع شرکت و کسب و کار خود ببرید.

 

کلام آخر
در این مطلب با بازاریابی پیامکی و روش درست و اصولی به‌کارگیری آن آشنا شدیم. حالا می‌توانیم بازاریابی پیامکی را به‌عنوان بخشی از استراتژی بازاریابی خود به‌کار بگیریم و با بررسی مدوام آن، تاثیری که روی کسب‌وکارمان می‌ گذارد ارزیابی کنیم.
تمام مواردی که در این مقاله به آن‌ها اشاره کردیم، به‌علاوۀ بسیاری امکانات جانبی دیگر، برای شما در نظر گرفته شده‌اند. این امکانات شما تا پایان مسیرِ یک بازاریابیِ پیامکیِ موثر و نتیجه‌بخش یاری می‌کنند.

 

ثبت نام رایگان در سامانه پیامک رایگان اس ام اس

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به شماره های 01132290134 و یا 09116665601 تماس حاصل نمایید.



Like 300

در باره نویسنده
ابوالفضل برزگران
کارشناس نرم افزار(وب مستر-ایده پرداز) علاقه مند به حوزه ی سئو

جستجو
 

خرید پنل اس ام اس (رایگان) در چند لحظه و دریافت سامانه پیامک با امکانات کامل و نامحدود پنل اس ام اس
سایر خدمات ما
طراحی سایت
طراحی و تولید نرم افزار
نرم افزار جامع دهیاری
جستجوگر هوشمند خبر
رایگان اس ام اس
پنل اس ام اس تعرفه پیامک نمایندگی
ثبت نام رایگان شماره اختصاصی ورود به سامانه
سامانه پیام کوتاه وب سرویس پیامک انتقال پیامک
سوالات متداول امکانات سامانه پیامک تماس با ما
وب سرویس ارسال پیامک ویژه برنامه نویسان پلاگین وردپرس ارسال پیامک
ارسال پیامک از طریق url- وب سرویس ارسال پیامک rest انتقال پیامک های دریافتی به سایت شما
تماس با ما
آدرس : مازندران، بابل، خیابان نواب صفوی، روبروی اشرفی 16
تلفن : 01132290134
فکس : 02189774876
ایمیل : info [a] raygansms.com
پیامک : 30006859
تلگرام : @RayganSMS