مشاهده وبسایت رایگان اس ام اس دریافت سامانه پیامک رایگان

اینترنت و شبکه های اجتماعی، دلیل افت شدید درآمد اپراتورها و دولت از بخش هزینه پیامک تلفن همراه


 تاریخ : ۱۳۹۵/۱/۲۹ 380 Like

اینترنت و شبکه های اجتماعی، دلیل افت شدید درآمد اپراتورها و دولت از بخش هزینه پیامک تلفن همراه

در اواخر سال 94 بود که  اپراتورهایمان صحبت از رقابت تنگاتنگی در انتشار خبر تعداد پیامک های نوروزی خود داشتند اما سال 95 را با یک سکوت مطلق خبری آغاز کردند.
افزایش ضریب نفوذ نرم افزارهای شبکه اجتماعی موبایلی مانند تلگرام، لاین، واتس اپ و غیره در یک سال گذشته بین کاربران ایرانی، اکنون باعث افت شدید درآمد اپراتورها و دولت از بخش هزینه پیامک تلفن همراه شده است.
 ابتدا وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات بود که  در دیدار نوروزی خود این موضوع را تایید کرد و بعد از آن معاونش در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات نیز با ارایه آمار این موضوع را شفاف تر کرد.

"مجموع پیامک های دریافتی و ارسالی سه اپراتور تلفن همراه کشور در بازه زمانی ۲۹ اسفند ۹۴ تا ۶ فروردین ۹۵، حدود ۷ میلیارد و ۶۸۳ میلیون و ۶۹۹ هزار و ۲۲۹ پیامک بود" این خبر را رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در تشریح آمار پیامک های مبادله شده اپراتورها اعلام کرد.
وی گفت در مجموع پیامک های دریافتی و ارسالی سه اپراتور تلفن همراه (همراه اول، ایرانسل و رایتل) در بازه زمانی ۲۹ اسفند ۹۴ تا ۶ فروردین ۹۵، حدود ۷ میلیارد و ۶۸۳ میلیون و ۶۹۹ هزار و ۲۲۹ پیامک بود که به دلیل توسعه و رشد شبکه اپراتورها در نسل های ۳ و ۴ و همچنین استقبال مشترکان به استفاده از برنامه های کاربردی اینترنتی (OTT) ، آمار پیامک ها نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

عمیدیان (رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی) در ادامه تصریح کرد: بر اساس بررسی سامانه های نظارت بر خط، پایش های میدانی، سامانه ثبت شکایات مشترکان و گزارش های ادارات کل مناطق سازمان با عملکرد خوب اپراتورها و تمهیدات کمیته ستاد نوروزی حوزه ICT در تعطیلات نوروزی، شبکه اپراتورها با کمترین اختلال و بدون وقفه خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات را به مشترکان ارایه کردند.

این اتفاق در حالی رخ داده که سال گذشته وزیر ارتباطات از ارسال 19 میلیارد پیامک نوروزی خبر داده بود، البته سال گذشته نیز استفاده از اپلیکیشن های پیام رسان موبایلی تا حدودی موجبات کاهش پیامک ها را فراهم آورده بود.
 


منبع : آیتی آنالیز
Like 380

در باره نویسنده
مهدی رحمان زاده
کارشناس فناوری اطلاعات، طراح سایت و علاقه مند به حوزه وب و یادگیری تکنولوژی های کاربردی و نوین

جستجو
 

خرید پنل اس ام اس (رایگان) در چند لحظه و دریافت سامانه پیامک با امکانات کامل و نامحدود پنل اس ام اس
سایر خدمات ما
طراحی سایت
طراحی و تولید نرم افزار
نرم افزار جامع دهیاری
جستجوگر هوشمند خبر
رایگان اس ام اس
پنل اس ام اس تعرفه پیامک نمایندگی
ثبت نام رایگان شماره اختصاصی ورود به سامانه
سامانه پیام کوتاه وب سرویس پیامک انتقال پیامک
سوالات متداول امکانات سامانه پیامک تماس با ما
وب سرویس ارسال پیامک ویژه برنامه نویسان پلاگین وردپرس ارسال پیامک
ارسال پیامک از طریق url- وب سرویس ارسال پیامک rest انتقال پیامک های دریافتی به سایت شما
تماس با ما
آدرس : مازندران، بابل، خیابان نواب صفوی، روبروی اشرفی 16
تلفن : 01132290134
فکس : 02189774876
ایمیل : info [a] raygansms.com
پیامک : 30006859
تلگرام : @RayganSMS