مشاهده وبسایت رایگان اس ام اس دریافت سامانه پیامک رایگان

پیامک اشتباهی مالیات بر خانه خالی برای ساکنین در خانه!


 تاریخ : ۱۴۰۱/۵/۵ 164 Like

پیامک اشتباهی مالیات بر خانه خالی برای ساکنین در خانه!

حدود ۶۰ هزار نفر متقاضی تاکنون برای ارسال پیامک خانه خالی اعتراض داشته اند.

بسیاری از مردم این روز‌ها شاهد دریافت پیامک‌های خانه‌های خالی هستند  با وجود آنکه این افراد  یک خانه بیشتر ندارند و یا اینکه در سال‌های گذشته خانه‌ای داشته و فروخته‌اند و امروز در خانه ای که خود مستقر هستند، برای آن‌ها اس ام اس پرداخت مالیات خانه خالی آمده است.

با پیگیری‌های به عمل آمده مشخص شد که برای سه دسته از متقاضیان چنین مشکلی ایجاد شده است.

دسته اول: افرادی که تاکنون ملک و سکونت خود را در سامانه املاک و اسکان ثبت نکرده اند به گونه‌ای که نه سکونت و نه مالکیت این افراد در سامانه ثبت نشده که طبق قانون این افراد مشمول مالیات بر خانه‌های خالی می‌شوند.

دسته دو: افرادی که تنها ملک و یا تنها سکونت خود را در سامانه املاک واسکان ثبت کرده ویا اینکه افراد در واحد‌های مسکونی خود مستاجر دارند که اعلام نشده که این افراد هم مشمول مالیات بر خانه‌های خالی می‌شوند.

دسته سوم: نقص اطلاعات خود وزارت راه وشهرسازی که به دلیل آنکه برخی از دستگاه‌ها از جمله اداره ثبت اسناد و املاک، سازمان امور مالیاتی  وشهرداری هنوز اطلاعات خود در این سامانه ثبت نکرده اند که همین امر خود باعث ایجاد  مشکلاتی در تکمیل اطلاعات شده است.

آقای رستم قاسمی وزیر راه وشهرسازی هم اعلام کرد در صورتی که مردم در سامانه املاک و اسکان  ثبت نام نکنند از ارائه بسیاری از خدمات محروم می‌شوند و این اطلاعات در برنامه ریزی مسکن و اجاره بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

ما هم اکنون اطلاعات ۷۲ میلیون نفر را در سامانه داریم و با وجود آنکه تکمیل نشده جامع‌ترین سامانه اطلاعات مردم است.

او می‌گوید: ۷۵۰ هزار واحد خانه خالی کشور به سازمان مالیاتی معرفی شده و برای آن‌ها قبض صادر شده که  حدود ۶۰ هزار از ۷۵۰ هزار واحد خانه خالی اعتراض کرده اند هدف از مالیات خانه خالی، درآمد برای دولت نیست بلکه می‌خواهیم عرضه مسکن را زیاد کنیم و اگر مالکان خانه را خالی نگه دارند مالیات می‌پردازند و در صورت عدم پرداخت، جریمه می‌شوند.


سازمان امور مالیاتی کشور هم اعلام کرده است بر  حسب اطلاعات واصله از وزارت راه و شهرسازی، مالیات واحد‌های مسکونی خالی برای سال ۱۴۰۰ در اجرای مقررات ماده ۵۴ مکرر قانون مالیات‌های مستقیم محاسبه و از طریق sms و بارگذاری در درگاه خدمات الکترونیکی مالیاتی به اطلاع مالکین واحد‌های مذکور رسیده است، بنابراین مالکان واحد‌های یاد شده حداکثر تا پایان مردادماه ۱۴۰۱ فرصت دارند با مراجعه به درگاه خدمات الکترونیکی سازمان به نشانی my.tax.gov.ir نسبت به پرداخت مالیات متعلق اقدام  کنند.

در غیر اینصورت برابر مقررات نسبت به مطالبه و محاسبه جرایم مقرر در قانون اقدام خواهد شد. در صورت عدم پذیرش مالیات تعیین شده (از جمله خالی نبودن ملک یا عدم مالکیت)، این اشخاص با انتخاب گزینه عدم پذیرش و انتخاب دلیل آن به درگاه سامانه املاک و اسکان کشور وزارت راه و شهرسازی هدایت شده تا نسبت به ثبت، اصلاح و بروز رسانی اطلاعات املاک خود در سامانه اقدام کنند.

بدیهی است حذف یا تعدیل مالیات اعلام شده منوط به اعلام مراتب اصلاح و یا غیرخالی بودن واحد مسکونی از طریق وزارت راه و شهرسازی است

براساس این گزارش در صورتی متقاضیان برای آن‌ها پیامک اشتباهی ارسال شده و قصد اعتراض دارند بایدبه اداره کل راه وشهرسازی استان خود و یا معاونت مسکن و ساختمان مراجعه و یا  برای ثبت اعتراض خود در موضوع مالیات بر خانه‌های خالی می‌توانند به تارنمای سازمان امور مالیاتی مراجعه کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران



Like 164

در باره نویسنده
ابوالفضل برزگران
کارشناس نرم افزار(وب مستر-ایده پرداز) علاقه مند به حوزه ی سئو

جستجو
 

خرید پنل اس ام اس (رایگان) در چند لحظه و دریافت سامانه پیامک با امکانات کامل و نامحدود پنل اس ام اس
سایر خدمات ما
طراحی سایت
طراحی و تولید نرم افزار
نرم افزار جامع دهیاری
جستجوگر هوشمند خبر
رایگان اس ام اس
پنل اس ام اس تعرفه پیامک نمایندگی
ثبت نام رایگان شماره اختصاصی ورود به سامانه
سامانه پیام کوتاه وب سرویس پیامک انتقال پیامک
سوالات متداول امکانات سامانه پیامک تماس با ما
وب سرویس ارسال پیامک ویژه برنامه نویسان پلاگین وردپرس ارسال پیامک
ارسال پیامک از طریق url- وب سرویس ارسال پیامک rest انتقال پیامک های دریافتی به سایت شما
تماس با ما
آدرس : مازندران، بابل، خیابان نواب صفوی، روبروی اشرفی 16
تلفن : 01132290134
فکس : 02189774876
ایمیل : info [a] raygansms.com
پیامک : 30006859
تلگرام : @RayganSMS