مشاهده وبسایت رایگان اس ام اس دریافت سامانه پیامک رایگان

پیامک به مشمولان غایب و تخفیف در مجازات سربازان فراری


 تاریخ : ۱۴۰۰/۴/۱۹ 429 Like

پیامک به مشمولان غایب و تخفیف در مجازات سربازان فراری

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اعمال تخفیف در مجازات سربازان فراری گفت: برخی از دستگاه‌های دولتی بخشنامه‌های اجرایی را در خصوص حقوق سربازان اجرا نکرده‌اند، ان‌شاءالله از ماه‌های آتی به شکل منظم حقوق را پرداخت می‌کنند.

به گزارش راهبرد معاصر؛ «امیر غلامرضا رحیمی‌پور» رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح  درباره ارسال پیامک به مشمولان غایب گفت: تعدادی مشمول غایب در کشور داریم که خودشان را برای اعزام به خدمت معرفی نکرده و در شمول غیبت هستند. سازمان نظام وظیفه به صورت دوره‌ای به این مشمولان غایب از طریق ارسال پیامک اخطار می‌دهد تا در خصوص تعیین‌تکلیف وضعیت خدمت سربازی خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: برخی از این افراد ممکن است به دلایلی از غیبت خود مطلع نباشند و ممکن است تصور کنند که هنوز فرصت داشته و غیبت سربازی آن‌ها شروع نشده است. به این افراد از طریق پیامک اخطار داده می‌شود و به آن‌ها اعلام می‌شود که برای اعزام به خدمت اقدام کنند.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستادکل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: مشمول غایب براساس قانون از محرومیت‌هایی برخوردار هستند، این محرومیت‌ها مانند مواردی از جمله اخذ مجوز برای تاسیس شرکت و ... است. این پیامک‌ها به منظور اطلاع‌رسانی به صورت دوره‌ای برای مشمولان غایب ارسال می‌شود.


امیر رحیمی‌پور خاطرنشان کرد: الان شرایط برای رفتن به سربازی مناسب است و اگر مشمولان غایب خود را معرفی کنند می‌توانند به خدمت اعزام شوند و از تمام تسهیلات خدمت استفاده کنند.


وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود درباره سربازان فراری گفت: تعداد سربازان فراری کم است و سربازان فراری چندانی نداریم، ارائه تخفیف در مجازات نیز در راستای بازگشت سربازان فراری به خدمت و تعیین تکلیف سربازی این دسته از افراد است.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: سرباز‌ فراری آن دسته از کارکنان وظیفه هستند که در حین خدمت بیش از ۱۵ روز غیبت کرده باشند؛ این افراد اگر برای رسیدگی به فرار خود بازگردند یا دستگیر شوند به دو صورت به پرونده‌شان رسیدگی می‌شود.

امیر رحیمی‌پور خاطرنشان کرد: اگر غیبت یا مدت زمان فرارشان برای بار اول تا ۵۹ روز باشد، با تشکیل کمیته‌ای در یگان خدمتی به وضعیت فرار سرباز رسیدگی می‌‌شود، اما اگر بار اول بیش از ۶۰ روز غیبت داشته باشند و یا فرار برای بار دوم باشد، حتی اگر کمتر از ۶۰ روز طول کشیده باشد، پرونده به دادسرای نظامی فرستاده می‌شود.

رییس اداره سرمایه انسانی سرباز ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه دادسرای نظامی اختیار دارد که وضعیت فرار را با غرامت یا جریمه جبران کند، تصریح کرد: اگر سربازان فراری خود معرف باشند جریمه نقدی کاهش می‌یابد و در برخی موارد نیز بوده که سربازان تبرئه شده‌اند. دادسرای نظامی در حال حاضر به فراریان خود معرف تخفیف می‌دهند؛ افرادی هم که فرار کرده‌ و عذر موجه دارند، هرچه زودتر با مستندات خود مراجعه کنند تا تعیین تکلیف شده و خدمت خود را به پایان برسانند.

امیر رحیمی‌پور در بخش دیگری از صحبت‌های خود دربار عدم پرداخت حقوق به موقع سربازان گفت: ما در نیروی مسلح مشکل پرداخت حقوق به سربازان را نداریم و حقوق سربازان به موقع و بدون تاخیر به آن‌ها پرداخت می‌شود. این مشکل در خصوص برخی از دستگاه‌های دولتی بده است که بخشنامه‌ها را اجرایی نکرده بودند و ان‌شاءالله از ماه‌های آتی به شکل منظم حقوق را پرداخت می‌کنند.


وی ادامه داد: پرداخت حقوق در نیروهای مسلح به صورت متمرکز است و بدون هیچ مشکلی پراخت می‌شود.

منبع: ایلنا



Like 429

در باره نویسنده
ابوالفضل برزگران
کارشناس نرم افزار(وب مستر-ایده پرداز) علاقه مند به حوزه ی سئو

جستجو
 

خرید پنل اس ام اس (رایگان) در چند لحظه و دریافت سامانه پیامک با امکانات کامل و نامحدود پنل اس ام اس
سایر خدمات ما
طراحی سایت
طراحی و تولید نرم افزار
نرم افزار جامع دهیاری
جستجوگر هوشمند خبر
رایگان اس ام اس
پنل اس ام اس تعرفه پیامک نمایندگی
ثبت نام رایگان شماره اختصاصی ورود به سامانه
سامانه پیام کوتاه وب سرویس پیامک انتقال پیامک
سوالات متداول امکانات سامانه پیامک تماس با ما
وب سرویس ارسال پیامک ویژه برنامه نویسان پلاگین وردپرس ارسال پیامک
ارسال پیامک از طریق url- وب سرویس ارسال پیامک rest انتقال پیامک های دریافتی به سایت شما
تماس با ما
آدرس : مازندران، بابل، خیابان نواب صفوی، روبروی اشرفی 16
تلفن : 01132290134
فکس : 02189774876
ایمیل : info [a] raygansms.com
پیامک : 30006859
تلگرام : @RayganSMS