مشاهده وبسایت رایگان اس ام اس دریافت سامانه پیامک رایگان

کاربردهای سامانه پیامک


 تاریخ : ۱۳۹۴/۸/۲۵ 462 Like

کاربردهای سامانه پیامک

کاربردهای متنوعی برای سامانه پیامک وجود دارد. سامانه پیامک ابزاری است که در دستان هر فردی کاربرد متفاوتی پیدا می کند.
در زیر به چند مورد از این کاربرد ها اشاره شده است :


1-    اطلاع رسانی

به دلیل ضریب نفوذ 115 درصدی تلفن همراه و قیمت پایین پیامک، سامانه پیامک یکی از راه حل های کم هزینه و پربازده جهت انجام مواردی نظیراطلاع رسانی است. برای مثال سازمان ها، دانشگاه ها، مدارس، بانک ها و شرکت های خصوصی میتوانند از این ابزار برای اطلاع رسانی به کارمندان، مشتریان و یا عموم مردم استفاده نمایند.


2-    تبلیغات و بازاریابی

تبلیغات و بازاریابی : به دلیل نفوذ بالای تلفن همراه و قیمت مناسب پیامک، میتوان از این ابزار برای اموری نظیر تبلیغات و بازاریابی به خوبی استفاده نمود. با گسترش گوشی های هوشمند وهمگانی شدن دسترسی به اینترنت، با استفاده از پیامک و به کمک وب سایت های اینترنتی میتوان مشتری را به سوی هدف مورد نظر هدایت نمود. برای مقایسه بازاریابی و تبلیغات پیامکی با دیگر انواع تبلیغات و بازاریابی میتوانید به بخش مقایسه تبلیغات و بازاریابی پیامکی با دیگر انواع تبلیغات و بازاریابی مراجعه نمایید.


3-    پشتیبانی پیامکی

در این نوع پشتیبانی، مشتریان پرسش ها و درخواست های خود را به صورت پیامک به شماره های معرفی شونده ارسال می نمایند. پیام های ارسالی توسط کارشناسان واحد پشتیبانی و یا به صورت اتوماتیک پاسخ داده خواهند شد. علاوه بر این با ترکیب دیگر انواع سیستم پشتیبانی با سیستم پیامکی، میتوان بهره وری این سیستم ها را به شدت افزایش داد. برای مثال در سیستم پشتیبانی با تیکت، وقتی به تیکت مشتری پاسخ داده میشود، یک پیامک اطلاع رسانی برای مشتری ارسال خواهد شد. با این کار مشتری در هر مکان که باشد از تغییر وضعیت تیکت خود مطلع شده و میتواند با مراجعه به وب سایت، مورد را پیگیری نماید.


4-    خدمات ارزش افزوده (Value Added Service)


در سرویس های خدمات ارزش افزوده (VAS) هزینه پیامک های دریافتی از خود مخاطبین و توسط اپراتور به صورت کسر اعتبار و یا قابل پرداخت روی قبض تلفن همراه دریافت میشود و ارسال کننده پیامک ها هزینه ای پرداخت نخواهد کرد و حتی فرستنده میتواند از این طریق کسب درآمد نماید. سرویس های ارزش افزوده به دو دسته تقسیم میگردند:
1-4-    سرویس های مبتنی بر درخواست: در این حالت در ازای هر درخواست مخاطب یک پیامک ارزش افزوده برای وی ارسال میگردد. برای مثال سرویس اعلام قیمت دلار که در آن مخاطب با ارسال کدی به شماره تعیین شده، قیمت دلار را به صورت یک پیامک دریافت خواهد کرد.
2-4-   سرویس های ثبت نامی: در این حالت، مخاطب با ثبت نام در یک سرویس ارزش افزوده، پیامک ها را در بازه های زمانی مشخص (مثلا هر روز یا هر هفته) دریافت خواهد کرد.برای مثال سرویس اعلام قیمت دلار که با ثبت نام کاربر، هر روز قیمت دلار را به صورت اتوماتیک برای وی ارسال خواهد کرد.


5-    کنترل از راه دور

پیامک میتواند به عنوان یک ابزار جهت کنترل راه دور سیستم های هوشمند مورد استفاده قرار بگیرد. برای مثال در خانه های هوشمند می توان قبل از رسیدن به خانه، با ارسال پیامک و یا از طریق اینترنت فرمان روشن شدن سیستم گرمایشی را صادر کرد تا در زمان رسیدن به خانه با فضای گرم و مطبوع مواجه شوید. همچنین در سامانه های موبایل بانک، شما میتوانید با ارسال پیامک از موجودی حساب خود مطلع شوید و یا فرمان انتقال وجه بین حسابها را صادر نمایید. این سیستم ها معمولا دارای دو مد کاری اینترنتی و پیامکی هستند.


6-    ارسال اطلاعات

با پیشرفت علم و تکنولوژی  و هوشمند شدن ابزارها و حتی خانه ها، این سیستم ها میتوانند اطلاعات متنوعی را از طریق شبکه اینترنت و یا پیامک برای ما ارسال نمایند، برای مثال خانه های هوشمند میتوانند ورود شخص ناشناس به محیط خانه را به اطلاع صاحب خانه برسانند. مدارس هوشمند نیز ورود و خروج دانش آموزان را از و یا به محیط مدرسه را یه اطلاع خانواده می رسانند.


7-    ارائه خدمات خاص

سازمان، ادارات، دانشگاه ها و یا شرکت های خصوصی میتوانند از طریق سامانه پیامک خدمات خاص خود را برای مخاطبین ویا کارمندان خود ارائه نمایند. برای مثال یک ارگان دولتی میتواند با راه اندازی یک سرویس ثبت مرخصی ساعتی پیامکی، امکان ثبت مرخصی ساعتی را از طریق پیامک فراهم نماید.


8-    مسابقات

امروزه مسابقات پیامکی نامی آشنا برای اکثر مردم عزیزمان به ویژه علاقه مندان به فوتبال است. حتما برنامه 90 و مسابقات پیامکیش را می شناسید. در این نوع مسابقات، مخاطبین با ارسال گزینه مورد نظر به شماره تعیین شده در مسابقه شرکت میکنند و بعد از پایان زمان مسابقه با انجام قرعه کشی در میان کسانی که پاسخ صحیح را ارسال نموده اند، برندگان تعییین میگردند. برای کسب اطلاعات بیشتر از نحوه برگزاری مسابقات پیامکی به راهنمای برگزاری مسابقات پیامکی مراجعه نمایید.


9-    نظرسنجی

پیامک یکی از ابزارهای برگزاری نظرسنجی و یا جمع آوری آمار است. در این سیستم از مخاطبان خواسته میشود تا گزینه مورد نظر خود را به شماره تعیین شده ارسال نمایند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه ی برگزاری نظرسنجی پیامکی به راهنمای برگزاری نظرسنجی پیامکی مراجعه نمایید.


10-    پاسخگوی خودکار

سرویس پیامک میتواند جهت پاسخگویی به سوالات و مشکلات مخاطبین و مشتریان مورد استفاده قرار بگیرد. در این سیستم مخاطب با تعیین پرسش مورد نظر خود پاسخ آن را به صورت پیامک دریافت خواهد کرد. نحوه راه اندازی یک پاسخگوی خودکار در راهنمای راه اندازی پاسخگوی خودکار به صورت کامل شرح داده شده است.

 

 

مشاوره شما افتخار❤️ماست

ثبت نام رایگان در سامانه پیامک رایگان اس ام اس

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به شماره های 01132290134 و یا 09116665601 تماس حاصل نمایید.



Like 462

در باره نویسنده
محمد گلی خطیر
کارشناس ارشد فناوری اطلاعات و علاقمند در زمینه تحقیق و توسعه

maryam

۱۳۹۴/۹/۴ 8:20

مرسی از مطالب خوبتان
جستجو
 

خرید پنل اس ام اس (رایگان) در چند لحظه و دریافت سامانه پیامک با امکانات کامل و نامحدود پنل اس ام اس
سایر خدمات ما
طراحی سایت
طراحی و تولید نرم افزار
نرم افزار جامع دهیاری
جستجوگر هوشمند خبر
رایگان اس ام اس
پنل اس ام اس تعرفه پیامک نمایندگی
ثبت نام رایگان شماره اختصاصی ورود به سامانه
سامانه پیام کوتاه وب سرویس پیامک انتقال پیامک
سوالات متداول امکانات سامانه پیامک تماس با ما
وب سرویس ارسال پیامک ویژه برنامه نویسان پلاگین وردپرس ارسال پیامک
ارسال پیامک از طریق url- وب سرویس ارسال پیامک rest انتقال پیامک های دریافتی به سایت شما
تماس با ما
آدرس : مازندران، بابل، خیابان نواب صفوی، روبروی اشرفی 16
تلفن : 01132290134
فکس : 02189774876
ایمیل : info [a] raygansms.com
پیامک : 30006859
تلگرام : @RayganSMS