مشاهده وبسایت رایگان اس ام اس دریافت سامانه پیامک رایگان

پیامک به کارفرمایان (حمایت دولت در ایام کرونا)


 تاریخ : ۱۳۹۹/۲/۲۲ 315 Like

پیامک به کارفرمایان (حمایت دولت در ایام کرونا)

عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت کار چندی پیش درباره جزئیات اجرای طرح حمایت دولت از اشتغال پایدار با اشاره به اینکه شرط برای دریافت تسهیلات حمایتی این است که گروه هدف  بسته های حمایت اشتغالی دولت اخراج نکردن کارگر نداشته باشند گفت:  با توجه به شلوغ بودن سیستم بانکی، وقفه کوتاهی خواهیم داشت و از هفته سوم اردیبهشت ماه این برنامه اجرا می‌شود افزود: در فاز اول بر اساس داده‌هایی که در اختیار ماست به این نوع از کارفرمایان پیامک می‌دهیم و در صورت تأیید کارفرما، در سامانه کارا ثبت نام می‌کنند و دستگاه مربوطه ظرف دو روز اعمال نظر می‌کند و سپس به بانک عامل اطلاعات ارسال می‌شود و پرداخت صورت می‌گیرد.

منصوری با بیان اینکه اغلب گروه هدف در این رسته‌ها بنگاه‌های کوچک و خرد همچون پوشاک و … هستند البته بنگاه‌های بزرگ هم مدنظر قرار گرفته اند ادامه داد: اینکه احتمال عدم ارسال پیامک به برخی از کارفرمایان وجود دارد را در نظر گرفته ایم. این مسئله پیش بینی شده و امکان مراوده متقابل را فراهم کرده ایم تا در صورت عدم دریافت پیامک، مسئله را به ما اعلام کنند و در گام بعد هم امکان ثبت نام از سایر افراد را فراهم کرده ایم.

 

پرداخت وام ها حمایت از اشتغال در دوقسط

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره جزئیات پرداخت وام ها گفت: تسهیلات با نرخ سود 12درصدی ارائه می‌شود برای بنگاه‌های یک نفره 12 میلیون تومان است که شامل دستمزد و درصدی باقی مانده سرمایه در گردش می‌شود، برای واحدهایی که بنا به دستور تعطیل شده اند این رقم 16 میلیون تومان برای هر کارگر است.معاون اشتغال وزارت کار با بیان اینکه  برای بازپرداخت این تسهیلات تا مهر ماه تنفس اعلام می‌شود و بعد 24 ماه دوره بازپرداخت وام است افزود: افرادی که برایشان پیامک ارسال شود به بانک معرفی شده اند و این اقدام به صورت الکترونیکی انجام شده است. ترجیح این است که وام مذکور بیشتر از یک قسط باشد و مثلاً در دو قسط اعمال شود تا حفظ نیروی کار برای ما مسجل شود.

 

پرداخت تسهیلات مشروط به حفظ نیرو

  •  وی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات مشروط به حفظ نیروهاست اظهار داشت: برای وام‌های زیر 12 میلیون تومان با سفته، وام 12 تا 48 میلیون تومان با سفته و ضامن، وام 50 تا 120 دو ضامن، وام تا 180میلیون تومان 3 ضامن و بالاتر از این رقم روال عادی بانک‌ها طی می‌شود.
  • معاون وزیر کار با بیان اینکه  هدف حفظ بنگاه کسب و کار است و با توجه به اینکه گردش مالی بنگاه‌ها را نداریم، بر اساس تعداد شاغلین، بنگاه‌ها انتخاب شده اند افزود: برای بنگاه‌های زیر 50 نفر، حدود 30 درصد علاوه بر دستمزدی که محاسبه می‌کنیم به عنوان باقی مانده سرمایه در گردش پرداخت می‌شود و برای باقی بنگاه‌ها، 50 درصد هزینه برای دستمزد و 50 دستمزد برای سرمایه در گردش پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه یک میلیون کسب و کار در این بسته حمایتی مورد توجه قرار گرفته اند ادامه داد:  بر اساس داده‌های دقیق احصا شده اند و دقیقاً می‌دانیم کارفرما با چه کد ملی و آدرسی انتخاب شده است.

معاون وزیر در مورد سایر حمایت‌ها همچون حمایت از دارندگان چک‌های برگشتی، اظهار داشت: امهال سه ماه در فاز اول اعلام شد و بانک مرکزی به همه بانک‌ها ابلاغ کرده است و در مورد این تسهیلات ستاد ملی مقابله با کرونا به بانک مرکزی تکلیف کرده است که با چک برگشتی و بدهی مالیاتی را برای این دوره مشخص کنار گذاریم.

بر اساس این گزارش، طبق اظهارات منصوری از امروز برای کارفرمایانی که مشاغل آنها آسیب دیده است و لیست آنها در اختیار وزارت کار است پیامک ارسال می شود و در صورتی که کارفرما تأیید کند باید در سامانه کارا ثبت نام کند و دستگاه مربوط ظرف دو روز نظر خود را اعمال کند و سپس به بانک عامل اطلاعات برای پرداخت ارسال می شود. 

اگر برای کارفرمایی پیامک ارسال نشد می تواند به وزارت کار اطلاع دهد و در گام بعد امکان ثبت نام در کارا برایش مهیا می شود. شرایط دریافت این تسهیلات پیش از این از زبان معاون اشتغال وزارت کار بیان شده است که در بالا ذکر شد.

منبع: تسنیم



Like 315

در باره نویسنده
ابوالفضل برزگران
کارشناس نرم افزار(وب مستر-ایده پرداز) علاقه مند به حوزه ی سئو

جستجو
 

خرید پنل اس ام اس (رایگان) در چند لحظه و دریافت سامانه پیامک با امکانات کامل و نامحدود پنل اس ام اس
سایر خدمات ما
طراحی سایت
طراحی و تولید نرم افزار
نرم افزار جامع دهیاری
جستجوگر هوشمند خبر
رایگان اس ام اس
پنل اس ام اس تعرفه پیامک نمایندگی
ثبت نام رایگان شماره اختصاصی ورود به سامانه
سامانه پیام کوتاه وب سرویس پیامک انتقال پیامک
سوالات متداول امکانات سامانه پیامک تماس با ما
وب سرویس ارسال پیامک ویژه برنامه نویسان پلاگین وردپرس ارسال پیامک
ارسال پیامک از طریق url- وب سرویس ارسال پیامک rest انتقال پیامک های دریافتی به سایت شما
تماس با ما
آدرس : مازندران، بابل، خیابان نواب صفوی، روبروی اشرفی 16
تلفن : 01132290134
فکس : 02189774876
ایمیل : info [a] raygansms.com
پیامک : 30006859
تلگرام : @RayganSMS