مشاهده وبسایت رایگان اس ام اس دریافت سامانه پیامک رایگان

25 ویژگی یک کار آفرین موفق


 تاریخ : ۱۳۹۴/۱۰/۳ 383 Like

25 ویژگی یک کار آفرین موفق

بدون در نظر گرفتن تعریفی که شما از موفقیت دارید، ویژگی های زیادی وجود دارند که در میان افراد موفق در تجارت، مشترک هستند. می توانید هر یک از ویژگی های زیر را که احساس می کنید در شما وجود دارد را علامت بزنید. با این روش، می توانید میزان موفقیت خود را بسنجید. حتی اگر تمام این ویژگی ها در شما وجود ندارد، نگران نباشید. بیشتر آنها با تمرین و ایجاد انگیزه برای موفقیت به وجود خواهند آمد به خصوص اگر شما اهدافی برای خود در نظر بگیرید و با برنامه ریزی استراتژیک، خود را وقف رسیدن به این هدف به صورت مرحله به مرحله  و قابل اندازه گیری، نمایید .

نیازمندی های یک کسب و کار خانگی

همانند هر فعالیت دیگری، نیازمندی های مشخصی وجود دارند که برای موفقیت در یک فعالیت مورد نیاز است. برای راندن یک وسیله نقلیه در گذرگاه های عمومی به صورت قانونی، نیاز به گواهینامه رانندگی است. برای موفقیت در ورزش، نیاز به آموزش و تمرین فراوان است. اگر هدف شما موفقیت در تجارت  است، شرایط تفاوت چندانی نخواهد داشت. نیازمندی های مشخصی وجود دارد که باید به درستی پیاده سازی، اجرا و مدیریت گردند تا تجارت شما به موفقیت دست یابد. نیازمندی های تجاری فراوانی وجود دارد، اما این مقاله به عقیده نویسنده، شامل مهم ترین نیازمندی های تجاری است که برای شروع، حفظ و رشد یک تجارت خانگی پر سود، مورد نیاز است.

1_ چیزی را انجام دهید که از آن لذت می برید

خروجی که شما از تجارت خود به شکل رضایتمندی شخصی، منافع مالی، پایداری و لذت دریافت می کنید، برآیند چیزی خواهد بود که به تجارت خود تزریق می کنید. بنابراین اگر شما از چیزی که انجام می دهید لذت نبرید، کاملا محتمل است که نتیجه آن را در میزان موفقیت تجارت خود و یا شکست آن ببینید. در واقع، اگر شما از چیزی که انجام می دهید لذت نبرید، شانس با عدم موفقیت شماست.

2_ روی چیزی که انجام می دهید تمرکز کنید

شما نمی توانید انتظار داشته باشد که در تجارت خود تاثیر گذار و موفق باشید مگر اینکه به تجارت، تولیدات، و سسرویس هایی که ارائه می دهید، واقعا اعتقاد داشته باشید. تعداد بسیار زیادی از کسب و کارهای خانگی بر تجارت خود تمرکز کافی نداشته و به آسانی منحرف می شوند و نمی توانند انگیزه کافی برای تمرکز بر تجارت خود را حفظ کنند. همچنین آنها طعمه مخالفانی می شوند که آنها را به خاطر نداشتن یک ساختمان اداری، فروشگاه و یا کارخانه، جدی نمی گیرند. به خاطر داشته باشید که باید کمترین توجه را به کسانی که اعتماد به نفس و غرور صاحبان تجارت خانگی را هدف می دهند، داشته باشید و بدانید که تعداد افرادی که در خانه کار می کنند و درآمد سالانه بسیار خوبی دارند، در سالهای اخیر، همراه با فراز و نشیب هایی، با رشد همراه بوده است.

3_ برای هر چیزی برنامه داشته باشید

داشتن برنامه برای تمام جنبه های کسب و کار خانگی شما، تنها یک نیازمندی نیست بلکه عادتی است که صاحبان کسب و کارهای خانگی باید در خود توسعه داده، اجرا نماید و بر اجرای آن پافشاری کنند. هنر برنامه ریزی تجاری بسیار مهم است، زیرا نیازمند آن است که شما تمام موقعیت های تجاری را آنالیز کرده، در مورد آنها تحقیق کنید و با بررسی داده ها، نتیجه لازم را از آنها استخراج نمایید. کاربرد دوم یک برنامه ریزی تجاری آن است که موجب می گیرد اهداف خودتان و راه های رسیدن به آنها را بر روی کاغذ داشته باشید. شما می توانید از نقشه ای که ایجاد نموده اید هم به عنوان نقشه ای برای حرکت از نقطه A به Z و هم به عنوان معیاری جهت اندازه گیری میزان موفقیت هر بخش برنامه، استفاده نمایید. 

4- پولتان را هوشمند مدیریت کنید

نیروی حیاتی هر تجارتی، گردش مالی است. شما برای خرید اقلام مورد نیاز، سرویس ها، ارتقا و داد و ستد تجاری، تعمیر و جایگزینی تجهیزات و لوازم و پرداخت به خودتان جهت توانایی ادامه کار، به گردش مالی نیاز دارید. بنابراین صاحبان کسب و کارهای خانگی می بایست مدیریت هوشمندانه پول را بیاموزند تا استمرار گردش مالی تضمین گردد و هزینه ها تامین شود. مدیریت هوشمندانه پول دو جنبه دارد:
a) پولی  که شما از مشتریانتان در قبال ارائه کالا و خدمات دریافت می نمایید (درآمد)
b) پولی که شما برای اقلام مورد نیاز، تامین منابع، دستمزد و دیگر موارد، پرداخت می کنید تا تجارتتان پایدار بماند (مخارج)

5- به دنبال فروش باشید

هر کارآفرینی باید همیشه به خاطر داشته باشد که بازاریابی، تبلیغات و یا فعالیت های تبلیعاتی کاملا بی ارزش هستند. بدون توجه به اینکه اینگونه فعالیت ها چقدر هوشمندانه، گران، کاملا هدفمند و یا اینکه بسیار ساده هستند، سعی کنید به دنبال فروش باشید. این بدان معنی نیست که یک فروشنده خوب، سیستم تبلیغاتی قدرتمند و یا یک متخصص روابط عمومی، سرمایه های با ارزشی برای تجارت شما نیستند. ولی تمام این قابلیت ها در صورتی که منجر به فروش نگردند، بیهوده خواهند بود.

6- به خاطر داشته باشید که همواره مشتری مدار باشید

تجارت شما محصولات و سرویس هایی که می فروشید نیست. تجارت آنچه شما در مورد قیمت کالا و خدمات خود در نظر می گیرید و تغییر می دهید نیست. تجارت شما رقابت موجود در بازار و چگونگی غلبه بر آن نیست. تجارت شما، مشتریانتان هستند. مشتریانتان هستند که در نهایت موجب رونق یا شکست تجارت شما خواهند شد. هر چیزی که در تجارت انجام می دهید، از جمله سیاست هایتان، ضمانت ها، روش های پرداخت، ساعت کاری، ارائه محصول، تبلیغات، کمپین های تبلیغاتی و وب سایت، باید مشتری محور باشد. علاوه براین، شما باید از نحوه ورود و خروج مشتری به تجارتتان آگاهی کامل داشته باشید.

7- بدون خجالت از کسی، همواره محصولات خود را تبلیغ نمایید (بدون اینکه دل زدگی ایجاد کنید)

یکی از بزرگترین اشتباهات در مورد موفقیت شخصی یا تجاری آن است که تصور کنید سرانجام تجارت، توانایی های شخصی، محصولات و یا سرویس های شما کشف خواهند شد و توسط توده های عظیم که برای خرید چیزی که شما می فروشید، راهی به سوی شما یافته اند مورد استقبال قرار خواهد گرفت. اما چگونه چنین چیزی اتفاق خواهد افتاد در صورتی که کسی نمی داند شما که هستید، چه می فروشید و چرا آنها باید از شما خرید کنند. تبلیغات مستمر یکی از مفید ترین و پرکاربردترین ابزارهای بازاریابی است که اکثر صاحبان مشاغلی خانگی به آن تکیه می کنند.
با اتفاده از سامانه پیامکی رایگان اس ام اس و صرف کمترین هزینه، هدفمند تبلیغات کنید و از کاربران خودتان مشتری وفا دار بسازید

8- تصویر مثبتی از تجارت خود ایجاد کنید

شما فرصت اندکی دارید تا تاثیر مثبت و ماندگاری بر افرادی که قصد تجارت با آنها دارید ایجاد نمایید. صاحبان مشاغل خانگی باید شیوه خود را تغییر داده و تلاش آگاهانه ای انجام دهند تا همواره حرفه ای ترین تصویر ممکن از تجارت خود را به نمایش بگذارند. بیشتر صاحبان تجارت های خانگی از مزیت داشتن یک دفتر مجهز، نمای زیبا  و نمایشگاه برای در معرض نمایش قرار دادن و تحت تاثیر قرار دادن مشتری محرومند. در عوض آنها باید با تکیه بر تصویر سازی، خلاقیت و توجه به کوچکترین جزئیات، تصویر حرفه ای از تجارت خانگی خود ایجاد نمایند.

9- مشتریان را بشناسید

یکی از مهمترین مزیت ها و گاهاً مهمترین مزیت رقابتی کارآفرین خانگی در مقابل رقیبان بزرگتر، آن است که آنها می توانند توجهات مخصوص هر مشتری ارائه نمایند. مشتریان از شنیدن آنکه اطلاعاتشان جایی در کامپیوتر ذخیره شده و باید بازیابی گردد و یا اینکه از انها خواسته شود تا تعداد زیادی دکمه را بفشارند که سرانجام به واحد مربوطه متصل شوند و با یک پیغام صوتی روبه رو شوند و هیچگونه تماسی در پاسخ از طرف شما دریافت نکنند سرخورده و خسته شده اند. صاحبان مشاغل خانگی می توانند واقعا به تماس های تلفنی پاسخ دهند، مشتریانشان را بشناسند، توجهات خاص هر مشتری ارائه دهند و با تکیه بر تکرار فروش، پیروز میدان باشند. این یک حقیقت اثبات شده است که بیشتر تجارت ها ( 80 درصد) از طریق مشتریان سابق انجام می شوند نه مشتریان جدید. بنابراین، همزمان با تلاش برای جذب مشتریان جدید، توجه به مشتریان همیشگی تاثیر مثبت بیشتری خواهد داشت و توجه مختص هر مشتری در دنیای مدرن امروز بسیار پذیرفته تر و بیاد ماندنی تر است.

10- میزان استفاده از تکنولوژی را مدیریت کنید

باید مراقب باشید تا زیادی در تکنولوژی غرق نشوید اما باید بدانید که چگونه از مزیت های آن نهایت بهره را ببرید. یکی از گیج کننده ترین جنبه های اینترنت آن است که یک تجارت یک یا دو نفره در زیر زمین خانه، می تواند وب سایتی برتر از یک شرکت 50 میلیون دلاری داشته باشد و هیچ کسی متوجه تفاوت آنها نشود. مطمئن شوید که از تکنولوژی های سطح بالا به اندازه ای که نیاز های شما را برطرف می سازد، استفاده کنید. بهترین تکنولوژی آن است که به شما کمک کند نه آنکه همسایگانتان را تحت تاثیر قرار دهد.

11- یک تیم تجاری درجه یک بسازید

هیچ فردی به تنهایی نمی تواند یک تجارت موفق بسازد. این کار نیاز به تیمی دارد که به اندازه شما به تجارت و موفقیت آن متعهد باشد. تیم تجاری شما می تواند شامل اعضای خانواده، دوستان، تامین کننده گان، متحدان تجاری، کارمندان، انجمن های صنعتی و تجاری، مقامات و انجمن های محلی باشد. البته مهمترین اعضای تیم، مشتریان و ارباب رجوع شما خواهند بود. هر یک از اینها می تواند نظری در مورد چگونگی انجام تجارت شما داشته باشند و موجب پیشرفت آن شوند.

12- بعنوان یک حرفه ای شناخته شوید

شما وقتی مشکلی دارید که باید حل شود، آیا به دنبال پیشنهادات هر کسی می روید یا به دنبال فرد حرفه ای در آن رشته می گردید تا مشکل شما را حل کند؟ مسلماً، شما دقیق ترین اطلاعات و بهترین کمک را می خواهید. شما بصورت طبیعی به دنبال کارشناسی می گردید که مشکل شما را حل کند. وقتی که منبع آب گرم نشتی دارد، شما با یک لوله کش تماس می گیرید، وقت فروش خانه با بنگاه معاملاتی و یا وقتی دندانتان درد می کند با یک دندانپزشک تماس می گیرید. بنابراین، هر چقدر شما در حرفه خود شناخته شده تر باشید، افراد بیشتری به دنبال شما خواهند گشت و این امر موجب افزایش فروش و ارجاعات به شما خواهد شد.
در نتیجه، شناخته شدن به عنوان یک حرفه ای، شیوه ای دیگر از ارائه تجارت جدید است. به جای یافتن افراد جدید و مناسب برای فروش، این افراد هستند که به خاطر مهارت بالای شما، به دنبالتان خواهند گشت.

13- یک مزیت رقابتی ایجاد کنید

هر تجارت خانگی  باید یک گزاره فروش کاملاً تعریف شده و یکتا داشته باشد. این چیزی جز پاسخ به پرسش " چرا مردم باید تجارت با شما و خرید محصولات و یا سرویس های شما را بر تجارت با رقیبانتان و خرید محصولات و سرویس های آنها، ترجیح دهند؟" نیست. به عبارت دیگر، چه جنبه یا جنبه هایی از تجارت شما، تجارت شما را از رقیبانتان مجزا می کند؟ ارائه سرویس بهتر، گارانتی طولانی تر، قابلیت انتخاب بهتر، سابقه بیشتر، مدل های پرداخت منعطف تر، قیمت پایین تر، سرویس های شخصی سازی شده، سرویس دهی بهتر به مشتری، سیاست های برگشت و تعویض محصول بهتر و یا ترکیبی از اینها می توانند بعنوان مزیت رقابتی شما مطرح گردند.

14- روی خودتان سرمایه گذاری کنید

کار آفرینان برتر، کتاب ها، مجلات، گزارشات، مقالات، روزنامه ها، وب سایت های اینترنتی و نشریات صنعتی را خریدای کرده و می خوانند، زیرا می دانند این منابع فهمشان از اعمال و مهارت های تجاری و بازاریابی را ارتقا خواهد بخشید. آنها به انجمن ها و کلوپ های تجاری می پیوندند و با دیگر افراد تجاری و ماهر ارتباط برقرار می کنند  تا راز موفقیت آنها را بیاموزند و اهداف خود را بهتر تعریف نمایند. کارآفرینان برتر در سمینارهای تجاری و بازاریابی، کارگاه ها و کلاس های آموزشی شرکت می کنند حتی اگر در آن زمینه کاملاً ماهر باشند. آنها این کار را انجام می دهند زیرا می دانند که آموزش یک فرآیند مداوم است. معمولاً راه هایی بهتر و کوتاه تر و با زحمت کمتر برای انجام کارها وجود دارد. خلاصه کارآفرینان برتر هرگز از سرمایه گذاری در قوی ترین، موثر ترین و بهترین ابزارهای تجاری و بازاریابی موجود و در دسترس، دست برنمی دارند.

15- در دسترس باشید

ما در زمانی زندگی می کنیم که انتظار داریم غذای حاضری ما در عرض چند دقیقه حاضر شود، لباسی که به خشکشویی داده ایم در همان روز تحویل گردد، پولمان در دستگاه ATM آماده و در دسترس باشد و پیتزایمان در کمتر از 30 دقیقه تحویل داده شود  و یا کاملاً رایگان باشد. با توجه به الگویی که در حال شکل گیری است و بدون توجه به تجارتی که انجام می دهید، تا جایی که ممکن است تجارت کردن با خودتان را برای مردم ساده و آسان نمایید. 
شما باید از این حقیقت آگاه باشید که کمتر مردمی شیوه خود را تغییر خواهند داد و سخت کار خواهند کرد، یا به زحمت خواهند افتاد، فقط برای اینکه پولی را که به سختی به دست آورده اند را به شما بدهند. آسان ساختن تجارت با خودتان به این معنی است که شما باید در دسترس بوده و در مورد محصولات و سرویس های خودتان مطلع و آگاه باشید. شما باید قادر باشید تا آنچه مشتری می خواهد را در زمانی که به آن نیاز دارد، برایش فراهم سازید.

16-  یک شهرت خدشه ناپذیر ایجاد کنید

یک شهرت خوب، بدون تردید یکی از ملموس ترین و اقتصادی ترین دارایی های کارآفرینان خانگی است. شما نمی توانید به آسانی شهرت را خریداری کنید. شهرت چیزی است که شما با استفاده از ارج نهادن به وعده هایتان بدست می آورید. اگر شما به مشتری وعده داده اید که تا چهارشنبه کالا بدستش خواهد رسید، هیچ بهانه ای از سمت شما پذیرفته نخواهد بود. اگر شما پیشنهاد تعمیر چیزی را داده اید، باید به خوبی به وعده خود عمل کنید. فاکتور کلیدی دیگر، ثبات در چیزی است که ارائه می کنید. اگر شما نتوانید سطح یکسانی از سرویس دهی (و یا محصول) را بطور منظم برای مشتری فراهم نمایید، آنها هیچ دلیلی برای اعتماد به شما نخواهند داشت و بدون ایجاد حس اعتماد، شما شهرت مناسبی نخواهید داشت.

17- مزایای فروش

ارائه قابلیت ها، مخصوص کارآفرینان بی تجربه و جویای نام است. فروش مزایای مرتبط با داشتن و استفاده از محصولات و سرویس های شما، چیزی است که فروشندگان حرفه ای در تمام نقاط جهان، روی آن تمرکز کرده اند تا هیجان خرید ایجاد کرده و به مشتریانشان بفروشند، باز هم بفروشند و مرتباً بفروشند. تبلیغات شما، ارائه محصولات، کاتالوگ های تبلیغاتی چاپی، بسته بندی محصول، وب سایت، خبرنامه ها، نمایشگاه ها و تابلوهای تبلیغاتی همه حیاتی هستند. هر زمان و هر ابزاری که برای ارتباط با شنوندگان مورد نظر شما بکار می رود باید همیشه مزایای مرتبط با داشتن و یا استفاده از سرویس شما را بفروشد.

18- مشارکت فعال داشته باشید

همیشه سعی کنید تا در انجمن هایی که مرتبط با تجارت شما است، مشارکت داشته باشید. شما می توانید به روش های مختلف از قبیل، پیوستن به موسسات خیریه محلی یا دادن غذای رایگان به نیازمندان، مشارکت در سازماندهی فعالیت های انجمن ها، و مشارکت در امور سیاسی محلی، این کار را انجام دهید. شما می توانید به ائتلافات و کلوپ هایی بپیوندید که بر برنامه ها و وب سایت هایی تمرکز می کنند که برای ارتقا انجمن های محلی طراحی شده اند. این یک واقعیت است که مردم دوست دارند با افرادی که می شناسند، دوستشان دارند و به آنها احترام می گذارند، و یا افرادی که کارهایی انجام می دهند تا به آنها به عنوان عضوی از انجمن کمک کنند، تجارت داشته باشید.

19- توجه دیگران را به سوی خودتان جلب کنید

صاحبان کسب و کارهای کوچک نمی توانند زمان، پول و انرژی خود را بر فعالیت های تبلیغاتی که تنها برای اطلاع رسانی براساس ریسک های بلند مدت و تکرار شونده انجام می شوند، صرف نمایند. اگر شما چنین کاری بکنید، به احتمال زیاد قبل از رسیدن به اهدافتان، شکست خواهید خورد. به جای این، هر فعالیت تبلیغاتی که قصد انجام آن را دارید، باید بازگشت سرمایه  داشته  باشد تا شما بتوانید به جلب توجه بیشتر و رشد تجارتتان ادامه دهید.

20- هنر مذاکره کردن را بیاموزید

توانایی مذاکره کردن بصورت کارآمد، بدون شک مهارتی است که تمام صاحبان کسب و کارهای خانگی باید بیاموزند. شاید تنها تلاش برای  فروختن در درجه دوم اهمیت قرار داشته باشد. در تجارت، مهارت های مذاکرده هر روز مورد استفاده قرار می گیرند. همیشه بخاطر داشته باشید که آموختن هنر مذاکره به این معنی است که مهارت های شما بگونه ای ارتقا  یابد که شما بتوانید همیشه یک موقعیت برنده-برنده ایجاد کنید. توافق برنده-برنده به این معنی است که تمام طرفین احساس کنند برنده هستند. این اساس ایجاد ارتباطات تجاری بلند مدت و پرسود است.

21- محیط کار خود را برای موفقیت طراحی کنید

محیط کار خانگی خود را به دقت طراحی کنید تا کارایی و خلاقیت انسانی را به حداکثر برسانید و در صورت لزوم حرفه ای بودن را به بینندگان القا نمایید. اگر ممکن است در مقابل وسوسه تغییر گوشه ای از اتاق خوابتان به دفتر کار مقاومت کنید. به صورت ایده آل، شما یک اتاق مجزا با یک در که فعالیت های تجاری شما را حداقل در ساعات مهم، از اعضای خانواده جدا کند، نیاز خواهید داشت. یک اتاق کوچک خصوصی، اتاق خواب، زیر زمین و یا گاراژ، همگی کاندیدهای مناسبی برای دفتر کار خانگی شما هستند. اگر این کار ممکن نیست، شما مجبور خواهید بود تا با استفاده از پارتیشن چنین جایگاهی را برای خود ایجاد کنید و یا در زمانی که کسی در خانه نیست، کارهای اساسی خود را انجام دهید.

22- سازماندهی کنید و سازماندهی یافته بمانید

سازمان یافته بودن به معنی مرتب بودن میز کارتان نیست، بلکه به معنی مدیریت کسب و کارتان است. یعنی شما سیستم هایی برای اجرای کارها داشته باشید. بنابراین، شما باید پروسه ای ایجاد کنید که به وسیله ی آن بتوانید بیشترین خروجی را در یک روز کاری، صرف نظر از اینکه یک تجارت نیمه وقت دارید یا تمام وقت، بدست آورید. در حقیقت، شما باید برای هر فعالیت تجاری یک سیستم و پروسه پیاده سازی کنید. چیزهای کوچک از قبیل، تولید لیست وظایف (to-do list) در پایان هر روز کاری، یا برای یک هفته، به شما کمک خواهد کرد تا همواره بر اجرای کارهای مهم تمرکز داشته باشید. همچنین تولید یک تقویم کاری، نه مجموعه ای از کارها و یا وظایف منفرد، این اطمینان را ایجاد خواهد کرد که کارها در زمان مقرر انجام می شوند و جلسات ملاقات تغییر نخواهند کرد. ترکیب فعالیت های مربوط به خانواده و فعالیت های شخصی در برنامه کاری نیز یک مسئله حیاتی است زیرا شما از یک  برنامه واحد، برنامه ریزی و کار می کنید.

23- زمان استراحت و تفریح را فراموش نکنید

وسوسه کار کردن فراتر از ساعت کاری در صاحبان کسب و کارهای خانگی بسیار شایع است. گذشته از همه چیز، شما مدیری ندارید تا به شما بگوید که هم اکنون زمان رفتن به خانه است زیرا توانایی پرداخت اضافه کاری شما را ندارد. هر شخصی که در خانه کار می کند باید زمانی را صرف برنامه ریزی ساعت کار مشخصی کند که شامل زمانی برای دراز کردن پاها، خوردن ناهار به علاوه روزهای مرخصی و مسافرت می شود. بلافاصله بعد از اینکه تصمیم به شروع یک کسب و کار خانگی گرفتید، یک برنامه ریزی برای خودتان ایجاد کنید. البته، برنامه ریزی شما باید منعطف باشد. بنابراین، شما نباید تمام ساعات ممکن روز را پر کنید. برای خودتان یک یا دو ساعت خالی بعنوان پشتیبان در نظر بگیرید. کار کردن بیش از حد بدون استراحت و بازی، شما را خسته خواهد کرد و سرویس دهی به مشتریان با بداخلاقی، چیزی نیست که مردم به دنبال آن هستند.

24- تعداد کارهایی را که انجام می  دهید را محدود کنید

برای اکثر صاحبان کسب و کار، عدم مشارکت  در انجام کارها مشکل است. آنها سعی می کنند بیشترین کار ممکن را انجام دهند و تا جاییکه امکان دارد در کارها مشارکت کنند. در واقع، توانایی انجام چندین کار بصورت همزمان، یک قابلیت معمول در میان کارآفرینان موفق است. به هر حال، هر چند وقت باید رو به عقب برگردید  و به گذشته نگاهی بیندازید تا عملکرد خودتان و تجارتتان را در دراز مدت ارزیابی نمایید. بیشتر کارآفرینان بسیار موفق به شما خواهند گفت که از زمان آغاز کار می دانستند که در چه کارهایی عملکرد خوبی دارند و چه کارهایی را می بایست به دیگران واگذار نمایید.

25_ پیگیری مستمر داشته باشید

تماس، پیگیری و به نتیجه رساندن در ارتباط با مشتریان، مشتریان بالقوه و توافقات تجاری باید از اولویت های صاحبان کسب و کارهای خانگی قدیمی و تازه کار است. پیگیری مستمر و جامع شما را قادر می سازد تا مشتریان بالقوه را به مشتری تبدیل کرده، ارزش هر فروش و تعداد خرید توسط مشتریان موجود را افزایش دهید و ارتباطات تجاری قوی تری با تامین کننده ها و تیم اصلی تجاریتان ایجاد نمایید. پیگیری در مورد مشتریان فعلی شما نیز بسیار مهم است زیرا کار اصلی بعد از فروش آغاز می شود. فروش یک محصول یا سرویس کار آسانی است اما حفظ مشتری و متقاعد کردن او برای خرید مجدد، کار زیادی می خواهد.
 

 

مشاوره شما افتخار❤️ماست

ثبت نام رایگان در سامانه پیامک رایگان اس ام اس

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به شماره های 01132290134 و یا 09116665601 تماس حاصل نمایید.


منبع : entrepreneur.com
Like 383

در باره نویسنده
محمد گلی خطیر
کارشناس ارشد فناوری اطلاعات و علاقمند در زمینه تحقیق و توسعه
پست های مرتبط

جستجو
 

خرید پنل اس ام اس (رایگان) در چند لحظه و دریافت سامانه پیامک با امکانات کامل و نامحدود پنل اس ام اس
سایر خدمات ما
طراحی سایت
طراحی و تولید نرم افزار
نرم افزار جامع دهیاری
جستجوگر هوشمند خبر
رایگان اس ام اس
پنل اس ام اس تعرفه پیامک نمایندگی
ثبت نام رایگان شماره اختصاصی ورود به سامانه
سامانه پیام کوتاه وب سرویس پیامک انتقال پیامک
سوالات متداول امکانات سامانه پیامک تماس با ما
وب سرویس ارسال پیامک ویژه برنامه نویسان پلاگین وردپرس ارسال پیامک
ارسال پیامک از طریق url- وب سرویس ارسال پیامک rest انتقال پیامک های دریافتی به سایت شما
تماس با ما
آدرس : مازندران، بابل، خیابان نواب صفوی، روبروی اشرفی 16
تلفن : 01132290134
فکس : 02189774876
ایمیل : info [a] raygansms.com
پیامک : 30006859
تلگرام : @RayganSMS