مشاهده وبسایت رایگان اس ام اس دریافت سامانه پیامک رایگان

مقایسه بازاریابی و تبلیغات پیامکی با انواع بازاریابی


 تاریخ : ۱۳۹۴/۸/۲۷ 503 Like

مقایسه بازاریابی و تبلیغات پیامکی با انواع بازاریابی

 مقدمه

امروزه  شرکت های تجاری، تمام تلاش خود را به کار میگیرند تا با بهره گیری از روش ها و ابزارهای نوین بازاریابی و تبلیغات، سهم بیشتری در بازار هدف خود کسب کرده و ارتباط مستمر و اثربخشی با مشتریان خود ایجاد نمایند و آنها را به مشتریان وفادار تبدیل کنند. در واقع در دنیای امروز هدف اصلی هر کسب و کار ایجاد و نگه داشتن مشتری است.  ابزارهای نوین بازاریابی و تبلیغات را می توان از جنبه های مختلف مورد بحث و بررسی قرار داد. در ادامه سعی کردیم تا چند نمونه از مهمترین ابزارها را به طور مختصر معرفی کرده و با یکدیگر مقایسه نماییم. 

پیامک تبلیغاتی

پیامک یکی از ابزارهای ارزان و با ضریب نفوذ بسیار بالاست که امکان دسترسی به مشتریان را در هر زمان و مکان و با هزینه اندک فراهم می نماید. از این رو بازاریابی و تبلیغات پیامکی به عنوان یکی از روش های کاربردی و موثر در دنیای امروز مطرح است. بازاریابی و تبلیغات پیامکی نسبت به دیگر روش های بازاریابی و تبلیغات مزایای فراوانی دارد که به چند مورد آن در ادامه اشاره گردیده اشت :


1.    هزینه پایین و مقرون به صرفه بودن
2.    ضریب نفوذ 115 درصدی در ایران
3.    سادگی و سرعت (نرخ خوانده شده پیامک به طور معمول 5 ثانیه است)
4.    حدود 95 درصد پیامک ها خوانده میشود
5.    به طور میانگین افراد در طول روز150 بار تلفن همراهشان را چک میکنند.
6.    مخاطبان برای ارتباط با شما و خواندن پیامک، نیاز به دسترسی به اینترنت ندارند.
7.    بدونه نیاز به تجهیزات جانبی برای ارسال پیامک
 

تبلیغات ایمیلی :

تبلیغات از طریق ارسال ایمیل نیز یکی از روش های معمول تبلیغاتی است که میتوان نقاط ضعف زیر را برای آن مطرح نمود :
1.    تنها 20 درصد ایمیل ها باز می شوند.
2.    میانگین زمان باز کردن و پاسخ دادن به ایمیل 90 دقیقه است.
3.    معمولا 95 درصد کاربران جدید ایمیل ها، حتی آنها را باز نمیکنند و تبلیغات خوانده نمی شود.
4.    نیاز به اینترنت برای مشاهده ایمیل های ارسالی

 

تبلیغات در سایت های پربازدید :

تبلیغات در سایت های پربازدید، نوعی دیگر از تبلیغات اینترنتی است که بوسیله سایتهای پربازدید تبلیغ‌پذیر روی صفحات مختلف وب قرار میگیرد. این نوع تبلیغات آنلاین، به نمایش و معرفی برند و شرکت تبلیغ‌کننده میپردازد و به صفحه وبسایت آن شرکت نیز لینک می‌دهد که باعث افزایش ترافیک وبسایت مربوطه میشود و تاثیر بسزایی در رتبه سایت و جذب مشتری دارد. تبلیغات بنری غالبا در فرمت  GIF  و SWF می‌باشند.
اینگونه تبلیغات معمولا در صفحات با محتوای مرتبط و گاهی اوقات در تمامی صفحات وب اعم از مرتبط و غیرمرتبط جهت معرفی سرویس و یا برند در اختیار مخاطبان قرار داده می‌شود. میتوان مزایای زیر را برای تبلیغات در سایت های پربازدید در نظر گرفت :
 1.   لینک مستقیم مخاطبین به سایت تبلیغ‌کننده

2.   افزایش رنکینگ سایت در Alexa

3.   افزایش پیج رنک (Page Rank) در گوگل

4.   ایجاد بک لینک (Back Link) معتبر

5.   قابلیت ایجاد ترافیک مطلوب ( یعنی بازدید کنندگان همان کاربران هدف مورد نظر باشند)

 

اما این نوع تبلیغات دو ایراد اساسی نیز دارد :

1.   هزینه بسیار بالا

2.   زمان محدود 

 

تیلیغات در نمایشگاه های اینترنتی :

وب سایت هایی با عنوان نمایشگاه اینترنتی یا نمایشگاه الکترونیکی وجود دارد که تبلیغات شما را به صورت رایگان و یا با دریافت مبالغ ناچیزی در سایت خود قرار میدهند. این نوع از نمایشگاه ها سعی میکنند تا از طریق تبلیغات در اینترنت و افزایش رتبه سایت خود، مخاطبان بیشتری را به سوی خودشان جذب نمایند. هزینه این نوع از تبلیغات به مراتب از تبلیغات در سایت های پربازدید کمتر است و کلیه مسائل مربوط به بازاریابی و جذب مخاطب بر عهده نمایشگاه خواهد بود ولی مشکل اصلی آن این است که بازدید کنندگان از نمایشگاه ممکن است اصلا به دنبال محصول شما نگردند و پیدا کردن محصول شما در میان انبوه محصولات موجود در نمایشگاه بسیار سخت خواهد بود. برای مثال سیستم تبلیغات اینترنتی ترز یک نمونه از این نمایشگاه های اینترنتی است.

 

تبلیغات کلیکی (PPC):

پرداخت به ازای هر کلیک (Pay Per Click) یا (Cost Per Click) نوعی از تبلیغات اینترنتی برای هدایت بازدید کنندگان به وب سایت آگهی دهنده است. در این نوع تبلیغات، سایت پذیرنده تبلیغات شما را در وب سایت خود یا سایر وب سایت های طرف قرار خود قرار میدهد و به ازای هر کلیک بازدید کنندگان بر روی تبلیغات شما، مبلغی مشخص از حساب شما کسر خواهد کرد. یکی از معروف ترین شرکت های پذیرنده این نوع تبلیغات گوگل است که در زیر توضیحات مختصری از سیستم تبلیغات کلیکی گوگل ارائه شده است :

گوگل ادوردز (AdWords) :

حتماً تا حالا در صفحه‌های نتایج جست‌جوی گوگل دیده‌اید که در بالای نتایج، سمت راست آن‌ها یا گاه زیر نتایج تبلیغات متنی کوچکی نشان داده می‌شود. این تبلیغات از طریق یکی از محصولات گوگل به نام گوگل ادوردز ایجاد شده‌اند. قابلیت‌های ادوردز برای نمایش تبلیغات فقط محدود به این تبلیغات متنی یا تبلیغات در صفحهٔ نتایج جست‌جوی وب نیست و بسیار متنوع‌تر و گسترده‌تر است. گوگل ادوردز سرویس تبلیغاتی اصلی گوگل و تبلیغات منبع درآمد اصلی این شرکت است. در سال ۲۰۱۱ ۹۶٪ در آمد گوگل از تبلیغات بوده است. سرویس ادوردز به مشتریان این امکان را می‌دهد که علاوه بر آن که سایت‌هایشان بر حسب رتبه‌ای که الگوریتم‌های گوگل به آن‌ها اختصاص داده است در نتایج جست‌جو نمایش داده می‌شود، بتوانند سایت‌هایشان را در همان صفحه اول نتایج جست‌جوی گوگل برای کاربرانی که جست‌جوهایی مرتبط با کسب و کار و وب‌سایت آن‌ها می‌کنند به صورت تبلیغات کوتاه در فرمت‌های مختلف به نمایش بگذارند. به این ترتیب صاحبان وب‌سایت‌ها می‌توانند با هزینه‌هایی به نسبت کم وب‌سایت و کسب و کار خود را در معرض دید کاربران قرار دهند. ممکن است شما در نتایج جست‌جو جایگاه خوبی نداشته باشید اما اگر به وب‌سایت و قابلیت تجاری خود اطمینان دارید می‌توانید با قدری هزینه در اولین صفحهٔ نتایج جست‌جو حتی اولین وب‌سایتی باشید که کاربر با آن مواجه می‌شود. باقی کار با شما و کیفیت وب‌سایت و خدمات‌تان است که باید اعتماد مشتری را بتوانید جلب کنید.

در روش گوگل ادوردز، گوگل جهت نمایش دادن تبلیغ از حساب کسی که تبلیغ داده است مبلغی کم نمی‌کند و فقط موقعی مبلغ کلیک را کم می‌کند که کاربر روی تبلیغ کلیک کرده و به سایت منتهی شود. همچنین اعدادی که گوگل جهت هر کلیک از حساب کم می‌کند یک عدد ثابت و مشخصی نیست و با موقعیت تبلیغ، نوع لغت و چندین پارامتر دیگر تغییر می‌کند و ممکن است در یک روز اعداد متفاوتی از یک حساب کم شود.

تبلیغات کلیکی بنری :

در هر وب سایت جایگاهی برای تبلیغات وجود دارد. در این نوع ازتبلیغات کلیکی، سایت پذیرنده آگهی‌های شما را در وب‌سایت های مرتبط با محصول شما نمایش می‌دهد و زمانی که روی آن آگهی کلیک شود هزینه‌ای را بابت آن کاربر(کلیک) از شما دریافت خواهد کرد. تبلیغات کلیکی (PPC) روشی موثر برای بالا بردن ترافیک شماست؛ همچنین با توجه به تعداد نمایش بالای آگهی‌ها، این روش منجر به برندسازی می‌شود.

 

 تبلیغات در شبکه های اجتماعی :

امروزه با افزایش تعداد شبکه های اجتماعی  مجازی و تعداد مخاطبین بالای آنها، این شبکه ها به یکی از عناصر کلیدی تبلیغات و بازاریابی تبدیل شده اند. شبکه هایی نظیر تلگرام (Telegram)، فیسبوک (Facebook)، توییتر (Twitter)، گوگل پلاس (+Google)، اینستاگرام (Instagram)، با تعداد بسیار زیاد مخاطب در ایران به عنوان منابعی ارزشمند برای بازاریابی و تبلیغات شناخته می شوند. میتوان مزایای زیر را برای این نوع تبلیغات برشمرد :

1.   شناسایی بهتر کسب و کار (برندسازی)

2.   وفادارسازی مشتریان

3.   ایجاد فرصت های تجاری بیشتر

4.   کاهش هزینه های بازاریابی

5.   بهبود رتبه در موتورهای جستجو

6.   شناسایی رفتار مخاطبان و نیازهای آنها


روش های سنتی تبلیغات و بازاریابی، چاپ کاتالوک و پست کردن و یا پخش کردن توسط نیروی انسانی، به دلیل هزینه های بالا، کند بودن، غیرقابل اعتماد بودن، عدم دسترسی به بعضی از مخاطبین، عدم تکرارپذیری در دوره های مشخص و کوتاه و ... رفته رفته به فراموشی سپرده میشوند، و جای خود را به روش های نوین از قبیل تبلیغات اینترنتی، پیامکی، ایمیل و تبلیغات در شبکه های اجتماعی و.... میدهند.
 


مشاوره شما افتخار❤️ماست

ثبت نام رایگان در سامانه پیامک رایگان اس ام اس

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به شماره های 01132290134 و یا 09116665601 تماس حاصل نمایید.



Like 503

در باره نویسنده
محمد گلی خطیر
کارشناس ارشد فناوری اطلاعات و علاقمند در زمینه تحقیق و توسعه

زهرا حسینی

۱۳۹۴/۹/۵ 0:14

ممنون از اطاعاتی که داده اید
تلگرام هم دارید؟

محمد

۱۳۹۴/۸/۲۹ 18:9

خیلی عالی بود. دستتون درد نکنه
جستجو
 

خرید پنل اس ام اس (رایگان) در چند لحظه و دریافت سامانه پیامک با امکانات کامل و نامحدود پنل اس ام اس
سایر خدمات ما
طراحی سایت
طراحی و تولید نرم افزار
نرم افزار جامع دهیاری
جستجوگر هوشمند خبر
رایگان اس ام اس
پنل اس ام اس تعرفه پیامک نمایندگی
ثبت نام رایگان شماره اختصاصی ورود به سامانه
سامانه پیام کوتاه وب سرویس پیامک انتقال پیامک
سوالات متداول امکانات سامانه پیامک تماس با ما
وب سرویس ارسال پیامک ویژه برنامه نویسان پلاگین وردپرس ارسال پیامک
ارسال پیامک از طریق url- وب سرویس ارسال پیامک rest انتقال پیامک های دریافتی به سایت شما
تماس با ما
آدرس : مازندران، بابل، خیابان نواب صفوی، روبروی اشرفی 16
تلفن : 01132290134
فکس : 02189774876
ایمیل : info [a] raygansms.com
پیامک : 30006859
تلگرام : @RayganSMS