مشاهده وبسایت رایگان اس ام اس دریافت سامانه پیامک رایگان

آلفابت با پیشی گرفتن از اپل هم اکنون ارزشمندترین شرکت جهان است


 تاریخ : ۱۳۹۴/۱۱/۱۷ 366 Like

آلفابت با پیشی گرفتن از اپل هم اکنون ارزشمندترین شرکت جهان است

 کمپانی آلفابت به عنوان کمپانی پدر گوگل شناخته می شود هم اکنون با ارزش ترین کمپانی جهان است. شرکت آلفابت در روز دوشنبه درآمد سه ماه آخر سال را برای اولین بار در مدت کوتاه حضورش منتشر نمود. (به عنوان یک یادآوری سریع:گوگل در سال گذشته ، شرکت والدی ایجاد نمود تا بتواند تجارتهای پرریسک خود را از تجارت های درآمدزای اصلی خود جدا نماید.)

این نتایج امروز به دو دسته تقسیم می شوند: تجارت پرسود جستجو وتبلیغ آلفابت (که شامل گوگل می شود) و موضوعات دیگرش که  کاوشگری ماه یا moonshot  ها  نامگذاری شده اند که شامل گوگل فایبر، سرویس پرسرعت اینترنت، سرمایه و سرمایه گذاری، بازوهای سرمایه گذاری آن،  X labو ماشین های خوکار و هواپیماهای بدون سرنشین تحویل دهی  از جمله تلاش هایی است که آلفابت زادگاه آنهاست. 
اینکه آیا اقدام گوگل در تقسیم بندی خود به شکلی که امروزه دیده می شود هواشمندانه بوده است یا خیر تا به امروز مشخص نبوده است. امروز واضح است که این یک حرکت عظیم بود. کمپانی سود خالص 8.67 دلار در هر سهم بر درآمد 21.33  میلیارد دلاری گزارش داده است که 18 درصد بیشتر از طول دوره مشابه یک سال گذشته است و برآورد و تخمین وال استریت مبنی بر سود 8.10 دلاری از درآمد 20.8 میلیارد دلاری را در هم می کوبد.
انتشار این خبر خبر خوب سهام کمپانی را بعد از ساعاتی 10 درصد افزایش داد. بهتر از همه، این موفقیت معنایی برای سرمایه گذاران آلفابت داشت و آن این است که هم اکنون کمپانی آلفابت بیشتر از اپل می ارزد و این امر برای اولین بار در تاریخ دو کمپانی اتفاق می افتد. ارزش آلفابت هم اکنون 560 میلیارد دلار است در حالی که ارزش اپل روی 450 میلیارد دلار راکد مانده است. 
عجیب تر آنکه این پدیده بدین معناست که هم اکنون  ارزشمندترین کمپانی جهان، شرکتی است که بسیاری از مردم حتی اسم آن را نشنیده اند.
 

اکنون میدانیم که هزینه پروژه کاوشگری ماه (Shoot The Moon) گوگل چقدر است

برای اولین بار از زمان تاسیس گوگل، یا بصورت فنی تر پدر آن آلفابت، درآمدهای سه ماه آخر آن خود را که به دو بخش تقسیم شده است، منتشر کرد که در آن تجارت اصلی اینترنتی گوگل که شامل جستجو و عملیات تبلیغاتی است و پروژه های پرریسک تر آن که moonshot  نامیده می شود، وجود دارند. هم اکنون و برای اولین بار، میدانیم که هزینه پروژه کاوشگری ماه گوگل چقدر است.
بر اساس آخرین گزارش درامدهای شرکت، آلفابت در تکنولوژی مربوط به سلامت، اتومبیل های خوکار و پهپاد ها  درمیان دیگر moonshot ها  پیشتاز است اما این پیشتازیها موجب از دست رفتن 3.6 میلیارد دلار شده است که با رقم 1.9 میلیارد دلار در 2014 مقایسه شده است. اما این تلاش ها درآمدی معادل با 448 میلیون دلار ایجاد نمود که 37 درصد بیشتر از درآمد سال 2014 است.
ممکن است گران به نظر برسد. اما سرانجام نگاهی به تجارت اینترنتی اصلی گوگل انداخته ایم و عملکرد بسیار خوبی را مشاهده نمودیم. جستجو، تبلیغات، اندروید، یوتیوب به همراه دیگر سرویس ها، در کل 74.5 میلیارد دلار به ارمغان آوردند در حالی که سال گذشته درآمد حاصل از این بخش 65.7 میلیارد دلار بوده است (13.5 درصد افزایش داشته است). عملیات سال مالی (بررسی درآمد سالیانه) حاکی از افزایش 23 درصدی درآمد از 19.01 به 23.4 میلیارد دلار است. 
همچنین اضهارات مدیر ارشد مالی آلفابت نشان دهنده افزایش سرمایه گذاری ها است. هزینه های سرمایه ای گذاری (capital expenditures) به 2.1 میلیارد دلار در اخرین سه ماه سال 2015، در مقایسه با سال قبل که 3.55 میلیارد دلار بود، کاهش پیدا کرد. درامد خالص سه ماهه آخر به 4.92، در مقایسه با 4.68 میلیارد دلار در سال قبل، افزایش یافت.
نهایتا آلفابت نشان داد که 73 میلیارد دلار پول نقد در دست دارد و همین کفایت می کند که آلفابت بتواند منابع مالی مورد نیاز moonshot  ها را در سالهای پیش رو تامین نماید.
 

منبع : www.wired.com
Like 366

در باره نویسنده
سید جمشید محسنی
علاقه مند به دنیای کامپیوتر و فناوری اطلاعات و ارتباطات

جستجو
 

خرید پنل اس ام اس (رایگان) در چند لحظه و دریافت سامانه پیامک با امکانات کامل و نامحدود پنل اس ام اس
سایر خدمات ما
طراحی سایت
طراحی و تولید نرم افزار
نرم افزار جامع دهیاری
جستجوگر هوشمند خبر
رایگان اس ام اس
پنل اس ام اس تعرفه پیامک نمایندگی
ثبت نام رایگان شماره اختصاصی ورود به سامانه
سامانه پیام کوتاه وب سرویس پیامک انتقال پیامک
سوالات متداول امکانات سامانه پیامک تماس با ما
وب سرویس ارسال پیامک ویژه برنامه نویسان پلاگین وردپرس ارسال پیامک
ارسال پیامک از طریق url- وب سرویس ارسال پیامک rest انتقال پیامک های دریافتی به سایت شما
تماس با ما
آدرس : مازندران، بابل، خیابان نواب صفوی، روبروی اشرفی 16
تلفن : 01132290134
فکس : 02189774876
ایمیل : info [a] raygansms.com
پیامک : 30006859
تلگرام : @RayganSMS